250 menedżerów najwyższego szczebla uczestniczyło w pierwszej konferencji LKQ Europe. LKQ Europe, jako spółka zależna LKQ Corporation z siedzibą w USA, jest wiodącym dystrybutorem części zamiennych na rynku motoryzacyjnym w Europie
Zatrudniając ponad 27 000 pracowników w 21 krajach Europy, LKQ Europe regularnie obsługuje 700 000 klientów poprzez sieć 1100 oddziałów. W 2018 r. firma osiągnęła przychody w wysokości około 4,6 mld euro. LKQ Europe reprezentują poszczególne grupy regionalne: Euro Car Parts, Sator Group, Rhiag Group, Elit, AutoKelly i STAHLGRUBER Group, a także specjalizująca się w recyklingu spółka Atracco. LKQ posiada również mniejszościowy udział w spółce Mekonomen ze Szwecji.
Na pierwszą konferencję menedżerów LKQ Europe w Wembley zaproszono 250 dyrektorów najwyższego szczebla. Miejsce wydarzenia wybrano nieprzypadkowo, właśnie w Wembley w roku 2011 rozpoczęła się europejska historia LKQ. Biorący udział w wydarzeniu goście honorowi – obecny Prezes Zarządu i Pierwszy Dyrektor Generalny korporacji LKQ Joe Holsten oraz Dyrektor Generalny Nick Zarcone dzielili się z uczestnikami swoimi uwagami. Sponsorami konferencji byli ważni partnerzy biznesowi LKQ Europe, m.in.: Schaeffler, Hella, Mahle, Varta.
Impulsem do organizacji konferencji była świadomość zmian zachodzących na rynku i potrzeba odpowiednio wcześniejszego przygotowania się na nie. Uczestnicy konferencji dyskutowali nad najważniejszymi trendami i sposobami adaptacji do nich oraz możliwościami ich wykorzystania w ciągłym doskonaleniu oferty dla klientów LKQ. W opinii LKQ kluczowe zmiany obejmują: konsolidację rynku, strategie producentów pojazdów, pojawienie się nowych dystrybutorów skoncentrowanych na obecności w Internecie, rosnący niedobór wykwalifikowanych mechaników, przetwarzanie danych pojazdów i wpływ nowych technologii – od samochodów autonomicznych po pojazdy elektryczne.
Dyrektor Generalny LKQ Europe John Quinn podkreślił potrzebę konieczności zaakceptowania zmian:
– Nie możemy zakładać, że nadchodzące lata będą takie same jak poprzednie, ponieważ obecnie zmiany zachodzą o wiele szybciej niż kiedykolwiek wcześniej. Trzeba zatem potrafić przewidzieć te zmiany i działać! W konieczności adaptacji do zachodzących zmian LKQ musi dostrzec dla siebie olbrzymią szansę dynamicznego kształtowania niezależnego rynku części zamiennych, z korzyścią dla naszych klientów, pracowników i akcjonariuszy.
Arnd Franz, Dyrektor Operacyjny LKQ Europe, apelował do uczestników konferencji:
– Musimy zaoferować naszym klientom – warsztatom mechanicznym – wszystko, czego potrzebują do sukcesu w biznesie – serwis, wsparcie, sprzęt i szkolenia w zakresie zagadnień wynikających ze zmian technologii. Musimy rozwijać LKQ, aby móc zapewnić naszym klientom rozwiązania, które pozwolą im być konkurencyjnymi. Powinniśmy wspierać ich w sieciach logistycznych, które zapewnią im elastyczność i szybkość działania dla ich klientów. Musimy dostarczyć im rozwiązania, na których będą mogli polegać ich klienci końcowi.
Gość honorowy konferencji Nick Zarcone, Dyrektor Generalny LKQ Corporation, zwrócił uwagę uczestników na fakt, że troska o pracowników będzie w przyszłości sprawą równie ważną jak potrzeby klientów.
– Musimy przyciągnąć tych najbardziej utalentowanych, którzy podzielają nasze wartości. Powinniśmy też wesprzeć pracowników w przyjęciu nadchodzących zmian, jednocześnie nigdy nie tracąc z oczu klientów, którzy zawsze powinni pozostać w centrum uwagi.
Konferencja odbyła się w londyńskiej dzielnicy Wembley w dniach 1-2 lipca 2019 roku.
Komentarze