Klienci i dostawcy AD Polska po raz ostatni wzięli udział w corocznym spotkaniu pod starym szyldem. Sieć dystrybucji i warsztatów wraz ze zmianą właściciela działać będzie jako Elit.
Doroczne spotkanie AD Polska od zawsze było okazją do podsumowania ostatniego okresu działalności i przedstawienia planów na kolejne miesiące. Jednak z uwagi na zmiany w strukturze właścicielskiej, ten temat zdominował zarówno część oficjalną, jak i rozmowy kuluarowe.
Formalne przejęcie udziałów w spółce AD Polska nastąpiło 4 sierpnia tego roku. Nowym właścicielem został LKQ Corporation, jeden ze światowych liderów w dystrybucji części zamiennych do wszystkich typów pojazdów, który za pośrednictwem zależnej grupy Elit rozpoczyna budowę jednej sieci w Centralnej i Wschodniej Europie. Wspólne działania obejmą Czechy, Słowację, Rumunię, Ukrainę i oczywiście Polskę.
– Decyzja o zmianach w strukturach właścicielskich zapadła niemal przed rokiem, od tego czasu sukcesywnie przygotowujemy się do zakończenia całego procesu. Naturalnie nie wpływa to na bieżącą działalność firmy, zarówno z dostawcami i klientami współpracujemy na dotychczasowych zasadach”- mówił Piotr Stopczyk, Prezes AD Polska – Zachodzące zmiany przełożą się przede wszystkim na znaczące powiększenie oferty o silne marki produktów, w tym własnej Starline. Jednocześnie kontynuować będziemy rozbudowę istniejącej od lat sieci dystrybucji i warsztatów.
Niezależnie od planów nowego właściciela, w ostatnim czasie oferta AD Polska została poszerzona o nowe referencje marek Bugiad, Dayco, FTE, Magneti Marelli, Optimal, Ravenol i SWAG. Z kolei mapa sieci dystrybucji uzupełniona została o lokalizacje w Koninie, Płocku i Toruniu, wkrótce kolejna zostanie otwarta w Szczecinie. Zmodernizowano również platformę zamówieniową, która zyska wyszukiwarkę części po numerze VIN pojazdu.
Przedstawiciele AD Polska nagrodzili również najlepszych klientów za wysokość i dynamikę obrotu, za wieloletnią i lojalną współpracę, a także wybrali największego klienta flotowego. Wyróżnienia Top Serwis otrzymali też właściciele najlepszych punktów należących do sieci AD Serwis i Auto Primo. Na koniec przyznano tytuł Dostawca Roku, którym uhonorowana została firma Nissens.
– W najbliższym czasie rozpoczniemy zmiany w elementach wizualnych firmy – nowe logo pojawi się na filiach, samochodach oraz warsztatach. Już pod nazwą Elit kontynuować będziemy promocje i oferty specjalne oraz program lojalnościowy, które zyskają jeszcze atrakcyjniejszą formułę – dodaje Dawid Cieśla, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu w AD Polska – W przyszłym roku odbędzie się też trzecia edycja konkursu Supermechanik, choć pewnie pod zmienioną nazwą. Niezależnie od tego liczymy na jeszcze większą frekwencję i rywalizację wśród mechaników o ten tytuł.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Michaś N., 16 października 2017, 21:22 3 -4
Sie cieszo a nie majo z czego.......
Odpowiedz
Anonim, 16 października 2017, 21:59 9 -5
Można było się tego spodziewać. Rynek zyskał nowego gracza ale od razu na wysokim poziomie. Bo to nie jakaś tam firma pnąca się powolutku w szczeblach dystrybucji zadowalająca się tym co zdoła ugryźć dużym, ale od razu ogólnopolska sieć wsparta potężnym kapitałem, ale co najważniejsze, a dla reszty zgubne to przemyślane działanie. I niestety żadne proroctwa, że raz już byli i teraz też się zwiną to tylko pobożne życzenia. W najbliższym czasie ktoś może nie wytrzymać tępa, ale na pewno nie Elit. Elit na pewno w najbliższym czasie to tępo będzie podkręcał i wcale bym się nie zdziwił, gdyby się okazało, że stojący za nimi kapitał wchłania kolejną sieć.
Odpowiedz
Zablicki, 16 października 2017, 22:11 10 -3
Zacznij brać połowę bo odlatujesz
Odpowiedz
Anonim, 16 października 2017, 22:58 11 -3
Kolego z poziomu komentarza widać, że chyba ty za dużo bierzesz bo szare komórki tylko tyle skleciły. Jak nie masz nic ciekawego do powiedzenia to daruj sobie, bo wydarzenie ciekawe i na pewno mające wpływ na rynek. No chyba, że jesteś PH i tak cię już ściska, że tylko tyle możesz wykrztusić.
Odpowiedz
fafik, 28 października 2017, 10:36 0 0
Magnum daj spokój.
Odpowiedz
damos, 16 października 2017, 23:20 7 0
AD juz chwile cierpi na brak pomyslu na dalsze dzialanie a wew. walki "Wroclaw - Krakow - Debica" nie wplywaly pozytywnie na wizerunek firmy. Wtedy kiedy wszyscy sie rozwijali to AD stalo w miejscu..... to jest prawda.
Nie naleze do grona ludzi scisle zwiazanych z hurtowniami i moja opinia jest raczej od "dolu" niz od "gory".
Tak czy inaczej AD musialo sie kogos chwycic i moze dobrze ze to Elit bo zakladam ze plan jest taki ze kazdy ma interes handlowy podnoszacy jego wartosc . AD daje rynek na ktorym juz maja klientow a Elit daje kase magazyn marke itd. Jesli gracze zagraja fair play to kazdemu sie oplaci.
Pytanie jest czy bedzie fair play.....?
Osobiscie mam sentyment do AD bo pamietam czasy Dakolu i sprzedazy bezposredniej. Zycze aby dwie strony zyskaly a kolejny gracz na rynku to konkurencja dla innych hurtownikow czyli cos na co ja licze......
Odpowiedz
Entuzjasta, 16 października 2017, 23:38 4 -1
Teraz pora na Hart-a .
Odpowiedz
Nick, 17 października 2017, 10:09 6 -3
Pytanie kto tym wszystkim będzie zarządzał ? Jeśli Polak to mają szansę ale jeśli wrzuca na stołek Prezesa jakiegoś Czecha to nie wróże sukcesu.
Odpowiedz
Oportunista, 17 października 2017, 11:00 19 -1
No jest tam dwóch wybitnych menadżerów - widocznych na prawie każdym zdjęciu. Dzięki przyciąganiu ziemskiemu jeszcze nie odlecieli w siną dal, al maja wyjątkowe mniemanie o sobie. Po trupach do celu - to podstawowa dewiza.
Odpowiedz
Anonim, 17 października 2017, 15:32 11 -1
A pod news'm Motoprofila dyskusja zamknięta, ale wszystko jest cacy i rośnie na potęgę, trzeba wierzyć na słowo, bo rynek nie ma głosu
Odpowiedz
Marcin, 17 października 2017, 20:18 0 0
Najbardziej śmiać mi się chce z tych wzrostów i planów. Wieszają banery profi auto na stodole i chcą żeby przez aplikacje auto umawiać. Opowiadają o lojalności a auta z motofactory rozjeżdżają mechaników na terenach innych profiauto. Ale nikt się nie odezwie tylko po plecach się klepią kolesie. A swoją drogą to pokazywanie 1200 serwisów wygląda jak chęć sprzedania się. Tylko komu?
Odpowiedz
Marcin, 17 października 2017, 20:18 5 0
Nic nowego
Odpowiedz
Endrju, 17 października 2017, 22:18 11 0
Nie dziwie się że nie chcą komentarzy. Jeszcze ktoś by zapytał co zrealizowali z tego co obiecali na poprzedniej konfie. Oni chyba myślą, że nikt nie pamięta.
Odpowiedz
Realista, 18 października 2017, 4:37 10 0
Dystrybucja części coraz bardziej przypomina podejście stosowane w sieciach supermarketów. Marża na niskim poziomie, a za wszelkie promocje, miejsce na półce, zatowarowanie, a nawet nagrody dla sprzedawców płacą dostawcy. Nie wyłożysz kasy na stół, jesteś na czarnej liście. Może jestem mało zorientowany, ale jakoś marki Starline nie spotkałem w Polsce. A teraz co usłyszy klient, któremu przez lata wpierano, że marka AD to wysoka jakość w przystępnej cenie, a wszystkie inne prywatne linie to tzw. "chińszczyzna"? Zresztą, co konkretnego mają powiedzieć cytowani panowie, skoro tak naprawdę sami nie wiedzą, jak będzie przyszłość. Zasady przejęć są raczej dosyć brutalne i na dłuższą metę nowy właściciel dąży do tego, by firmą kierowali "jego" ludzie. Jakieść dziesięć lat temu wraz z AD France też pojawiły się niesamowite możliwości, pojawił się również przysłowiowy worek pieniędzy (którego nikt nigdy nie widział), a skończyło się niekończącymi się cięciami. Z firmy, a może organizacji działającej prawie w całym kraju, AD zostało zepchnięte na południe, bo aroganccy francuzcy stratedzy wspierani przez lokalnych (nie wiem jakiego słowa tu użyć) uznali, że na widok logo AD dostawcy padną na kolana, a klienci rzucą się na towar. Ciekawym pomysłem było swego czasu wprowadzenie opłaty manipulacyjnej na każdej fakturze (bodajże 1 PLN netto). Jakiś spryciarz pomnożył pewnie ilość faktur wystawianych rocznie i już zobaczył te góry pieniędzy. Tylko dlaczego mieliśmy za te fanaberie płacić my, klienci.
Odpowiedz
Taka prawda, 18 października 2017, 8:03 15 0
A cóż mają powiedzieć? Że siedzą na beczce prochu, że spodnie wypełnia im płynna masa, że po cichu apdejtują cefalki? Nowy właściciel to nowe porządki. Ale może doceni niekończące się pasmo sukcesów pana z zawsze wygolona głową i niezmiennie pozostawionym jednym, długim włosem na czole, albo tego drugiego, który charyzmatycznie motywuje innych swoim nieśmiertelnym "Co k**** znaczy, że się nie da?!?!"
Odpowiedz
Zenek B, 18 października 2017, 18:04 6 -1
Sprawa jest dość prosta......zainwestują tyle ile zaoszczędzą.
Czyli spora grupa ludzi z AD na bruk i od razu wynik wynansowy in +.
Potem 30 % z tego zainweatują i gitarra bo nikt nie powie że nie dali kasy.
Odpowiedz
czarny olo, 21 października 2017, 18:44 5 -1
No to klockami RH już nie pohandluje zrąbią rynek i cenę. Trzeba się za czymś innym rozglądać.
Odpowiedz
Anonim, 22 października 2017, 10:47 2 0
Klocki RH to dobrze mieli ogarnięte w Kolpax ale teraz to tam hula wiatr, chyba z tego powodu.
Odpowiedz
KRECIK, 20 listopada 2017, 23:11 8 0
Jeżeli Elit zatrudni pracowników AD na umowę o prace to będzie miał kto pracować na oddziałach
AD nigdy się nie liczyło z pracownikami, zawsze były inne priorytety i wymówki niż podwyżki dla pracowników „a to słaby rok,a to że w następnym kwartale będzie lepiej”
Jak by nie było to pracownicy fili są motorem napędowym AD
Natomiast jak będą szukać oszczędności jak to robiło do tej pory AD że pracownicy byli zatrudnieni u kierowników oddziałów i wynagradzani byli wg własnych (kierownika) ustaleń to wielu z kadry odejdzie do konkurencji ,a wielu z nich jest z wieloletnim stażem i doświadczeniem.
Odpowiedz
preczzkomuna, 12 stycznia 2018, 18:12 2 0
Dokładnie,brak motywacji dla sprzedawców już dawno podcięło sprzedaż w Ad a i teraz to czeka Elit.Jeśli jakakolwiek premia za sprzedaż ląduje tylko w kieszeni kierownika filii to niestety rozwoju nie będzie.Nasi koledzy z konkurencji mają premię od sprzedaży rozdzielane odgórnie i ich firmy rozwijają się.
Odpowiedz
damos, 21 listopada 2017, 18:01 3 0
No i maszyna ruszyła, fv sygnowane elit i pierwsze podejście to tniemy koszty co w tym przypadku oznaczało zaproponowanie np dla ph umów o pracę (byli na własnej działalności) na beznadziejnych warunkach... Do wszystkich decydujących: jeśli myślicie że ph będzie pracował za 2000 z premia to się mylicie. Będzie jeździł ale nie pracował. Takie pensje nie dzisiaj, nie w przypadku takiej koniunktury, nie przy tak niskim bezrobociu. Osobiście czuje ze Panowie z Elit chcą legalnie wywalić trochę ludzi i to ma sens bo się będą zwalniać i jeśli ktoś obliczył ze jest za dużo pracowników po ad to ok. Gorzej jak ktoś chce szybko przyciąć koszty. To się odbije czkawka. Mi osobiście to nie przeszkadza ale liczę ze elit stanie się konkurencja dla innych graczy /hurtowni bo mi będzie łatwiej prowadzić negocjacje z innymi dystrybutorami
Odpowiedz
Anonim, 21 listopada 2017, 21:29 3 0
Elitem można wszystkich postraszyć i jak zauważyłem 2 na 3 spuściło już gacie. Problem jest taki, że na oddziale w Wa-wie prawie nie ma towaru, praktycznie nie ma ci kupić.
Odpowiedz