Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
20.12 Te przepisy mogą zahamować polski przemysł motoryzacyjny 19.12 Naprawa tapicerki w samochodzie po zalaniu – ten temat budzi kontrowersje 18.12 Jakie oprogramowanie do zarządzania warsztatem? Ankieta. 18.12 Nowy katalog wyposażenia warsztatowego Magneti Marelli 18.12 Inspekcja uszkodzonego alternatora. Dlaczego należy szukać śladów oleju?

Technika

Czy ustawiać geometrię po wymianie amortyzatora?

Pomiar geometrii zawieszenia wykonuje się najczęściej wtedy, gdy wykonywane były poważniejsze naprawy zawieszenia lub podwozia – na przykład po naprawie powypadkowej. Ale czy to wystarczy?

Dwa rodzaje pierścienia napinającego w DKZ dla podwójnego sprzęgła w skrzyniach DQ200 [FILM]

Podwójne sprzęgło stosowane w modelach Volkswagena współpracuje z kilkoma kołami zamachowymi. Różnice w pierścieniach napinających, które pojawiły się w nowszych rozwiązaniach, mogą komplikować montaż podwójnego sprzęgła. Firma Schaeffler przygotowała film instruktażowy pokazujący, w jaki sposób postępować z poszczególnymi wersjami podzespołu.

Sprzęgło ciągnione Fiat Ducato – pedał sprzęgła w podłodze [FILM]

Sprzęgło ciągnione w Fiacie Ducato wykorzystuje dosyć mocno wystający tłumik drgań. Po przyłożeniu tarczy do docisku okazuje się, że nie ma miejsca, żeby zmieścić tłumik drgań. Firma Schaeffler pokazuje w swoim filmie instruktażowym jak uzyskań miejsce na tłumik drgań.

Istota kontroli stanu wariatora przy wymianie rozrządu

Podczas okresowej wymiany paska, napinaczy i pompy cieczy należy zawsze sprawdzić działanie układu zmiennych faz rozrządu. Specjaliści marki Airtex przedstawiają, dlaczego warto przeprowadzić inspekcję wariatora, a także jakie symptomy świadczą o konieczności jego naprawy.

Problem z instalacją łożyska oporowego sprzęgła ciągnionego w samochodach Citroen/Peugeot? [FILM]

Nierównomiernie zużyty układ wysprzęglania jest powodem problemów z zapięciem łożyska oporowego w sprężynie talerzowej sprzęgła ciągnionego. Film przygotowany przez firmę Schaeffler przedstawia sposób na rozwiązanie tego problemu.

Przyczyny uszkodzeń rezystora dmuchawy

Wymiana uszkodzonego rezystora w dmuchawie często eliminuje tylko oczywisty problem, ale nie jego przyczynę. Firma Mahle przygotowała poradnik, który wskazuje, gdzie szukać źródła awarii.

Dlaczego dobór odpowiedniego płynu chłodniczego jest tak ważny? Różnice pomiędzy typami płynów chłodniczych.

Wielu producentów pojazdów zdefiniowało swoje własne wymagania odnośnie  płynów chłodzących. Doprowadziło to do powstania różnych standardów. Bardzo ważną kwestią jest fakt, że płynów tych nie można ze sobą mieszać! W najgorszym przypadku zmieszanie różnych płynów chłodzących może doprowadzić do poważnego uszkodzenia silnika. W artykule tym specjaliści febi opisują najważniejsze stosowane technologie oraz przyglądają się innym […]

7 zaostrzonych kryteriów jakościowych dla ILSAC GF-6 – najnowszej specyfikacji jakościowej dla olejów silnikowych

Zazwyczaj użytkownicy samochodów odróżniają oleje silnikowe po ich lepkości (np. 5W-30, 0W-20 czy 5W-40) uważając ten parametr jako wyznacznik jakościowy. Nie jest to wystarczający czynnik mający uzasadnić kompatybilność oleju z silnikiem. Dlatego w instrukcji obsługi pojazdu wymienione są normy jakościowe.

Problem z adaptacją skrzyni DSG (grupa VW) po wymianie koła dwumasowego [FILM]

Dwumasowe koła zamachowe stosowane w skrzyniach DSG zmodyfikowano przy wprowadzeniu funkcji start/stop w modelach VW w 2010 roku. Firma Schaeffler przedstawia szczegóły tych zmian w swoim filmie instruktażowym.

Od 10W-40 do 0W-8 – rozwój oleju silnikowego

Wraz z upływem czasu wybór odpowiedniego oleju silnikowego na wymianę nabrał wyjątkowego znaczenia. W przeszłości warsztaty samochodowe kupowały beczki 205 litrowe lub zamawiały dostawę luzem dwóch rodzajów oleju silnikowego. Pozwalało to serwisować większość pojazdów. Natomiast obecnie praktycznie każdy samochód wymaga dedykowanego oleju.

Nawet najlepsi fachowcy potrzebują regularnie aktualizować i odświeżać swoją wiedzę. Czy wiesz, jakie możliwości ma najnowsze narzędzie do regulacji geometrii  zawieszenia? A może zastanawiałeś się, jaki wpływ na układ hamulcowy ma malowanie i zabiegi pielęgnacyjne felg? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziesz w dziale “Technika”. To praktyczne informacje techniczne, wskazówki i porady przydatne podczas pracy w każdym warsztacie samochodowym. 

Publikujemy wysokiej jakości artykuły i poradniki, w których znajdują się liczne komentarze ekspertów z renomowanych firm dostarczających komponenty i akcesoria dla branży motoryzacyjnej.