Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych 21.11 Profesjonalna ochrona dłoni: pasta do mycia rak i niewidzialna rękawiczka od Liqui Moly 21.11 XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego – transmisja online 20.11 Konkurs Delphi 20.11 Innowacyjne laserowe latarki taktyczne M-TECH TLF10x

Technika

Problem z instalacją łożyska oporowego sprzęgła ciągnionego w samochodach Citroen/Peugeot? [FILM]

Nierównomiernie zużyty układ wysprzęglania jest powodem problemów z zapięciem łożyska oporowego w sprężynie talerzowej sprzęgła ciągnionego. Film przygotowany przez firmę Schaeffler przedstawia sposób na rozwiązanie tego problemu.

Przyczyny uszkodzeń rezystora dmuchawy

Wymiana uszkodzonego rezystora w dmuchawie często eliminuje tylko oczywisty problem, ale nie jego przyczynę. Firma Mahle przygotowała poradnik, który wskazuje, gdzie szukać źródła awarii.

Dlaczego dobór odpowiedniego płynu chłodniczego jest tak ważny? Różnice pomiędzy typami płynów chłodniczych.

Wielu producentów pojazdów zdefiniowało swoje własne wymagania odnośnie  płynów chłodzących. Doprowadziło to do powstania różnych standardów. Bardzo ważną kwestią jest fakt, że płynów tych nie można ze sobą mieszać! W najgorszym przypadku zmieszanie różnych płynów chłodzących może doprowadzić do poważnego uszkodzenia silnika. W artykule tym specjaliści febi opisują najważniejsze stosowane technologie oraz przyglądają się innym […]

7 zaostrzonych kryteriów jakościowych dla ILSAC GF-6 – najnowszej specyfikacji jakościowej dla olejów silnikowych

Zazwyczaj użytkownicy samochodów odróżniają oleje silnikowe po ich lepkości (np. 5W-30, 0W-20 czy 5W-40) uważając ten parametr jako wyznacznik jakościowy. Nie jest to wystarczający czynnik mający uzasadnić kompatybilność oleju z silnikiem. Dlatego w instrukcji obsługi pojazdu wymienione są normy jakościowe.

Problem z adaptacją skrzyni DSG (grupa VW) po wymianie koła dwumasowego [FILM]

Dwumasowe koła zamachowe stosowane w skrzyniach DSG zmodyfikowano przy wprowadzeniu funkcji start/stop w modelach VW w 2010 roku. Firma Schaeffler przedstawia szczegóły tych zmian w swoim filmie instruktażowym.

Od 10W-40 do 0W-8 – rozwój oleju silnikowego

Wraz z upływem czasu wybór odpowiedniego oleju silnikowego na wymianę nabrał wyjątkowego znaczenia. W przeszłości warsztaty samochodowe kupowały beczki 205 litrowe lub zamawiały dostawę luzem dwóch rodzajów oleju silnikowego. Pozwalało to serwisować większość pojazdów. Natomiast obecnie praktycznie każdy samochód wymaga dedykowanego oleju.

Poprawny montaż sprzęgła SAC za pomocą narzędzia 400 0237 10 i blokada transportowa BMW [FILM]

Specjalne narzędzie do sprzęgieł samonastawnych umożliwia bezsiłowy montaż docisku poprzez ściśnięcie sprężyny talerzowej na całym jej obwodzie. Wraz z montażem sprzęgła konieczne jest właściwe wycentrowanie tarczy – za pomocą trzpienia centrującego zawartego w zestawie. Niektóre sprzęgła są zablokowane specjalną blokadą transportową, przez co nie trzeba już ściskać sprężyny talerzowej. Na przykładzie sprzęgła do samochodów BMW […]

Silnik, który nie jest ani spalinowy, ani elektryczny

We współczesnych samochodach osobowych to zazwyczaj silnik spalinowy, silnik elektryczny lub ich połączenie odpowiada za wytwarzanie energii kinetycznej potrzebnej do jazdy. Istnieje jednak inny rodzaj źródła energii, którego wydajność jest znacznie lepsza niż jakiegokolwiek silnika spalinowego. W tym artykule pokażemy, dlaczego silnik Stirlinga przewyższa wszystkich swoich konkurentów i jakie są powody, dla których wciąż przegrywa […]

Sprzęgła samonastawne SAC i TAC – używaj 400 0237 10 do poprawnego montażu [FILM]

Stosowane od połowy lat 90. sprzęgła samonastawne SAC wymagają specjalnego narzędzia do ściśnięcia sprężyny talerzowej podczas montażu. Również przy sprzęgłach typu TAC należy stosować odpowiednie narzędzie do sprzęgieł samonastawnych. Firma Schaeffler prezentuje narzędzie numer 400 0237 10 w swoim filmie instruktażowym.

Wymiana pierścieni ogniowych tulei cylindrowej

Prawidłowo zamontowane pierścienie zapewniają optymalne sprężanie i wydłużają żywotność silników wysokoprężnych. Tuleje cylindrowe wraz z pierścieniem zgarniającym (z ang. anti-polishing ring), zwanym także pierścieniem ogniowym, są często montowane w silnikach narażonych na duże obciążenie.

Nawet najlepsi fachowcy potrzebują regularnie aktualizować i odświeżać swoją wiedzę. Czy wiesz, jakie możliwości ma najnowsze narzędzie do regulacji geometrii  zawieszenia? A może zastanawiałeś się, jaki wpływ na układ hamulcowy ma malowanie i zabiegi pielęgnacyjne felg? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziesz w dziale “Technika”. To praktyczne informacje techniczne, wskazówki i porady przydatne podczas pracy w każdym warsztacie samochodowym. 

Publikujemy wysokiej jakości artykuły i poradniki, w których znajdują się liczne komentarze ekspertów z renomowanych firm dostarczających komponenty i akcesoria dla branży motoryzacyjnej.