Firma Autodata prowadzi poradnik Autodocta, w którym przedstawia rozwiązania często spotykanych, acz trudnych w diagnostyce problemów motoryzacyjnych. Tym razem omawianym problemem jest awaryjny tryb pracy silnika w Skodzie Yeti, połączony ze świeceniem się lampki ostrzegawczej elektronicznej regulacji ciśnienia (EPC).
W naszym warsztacie znajduje się Škoda Yeti 2.0 TDI z 2015 roku, w której występuje kilka usterek. Silnik pracuje w trybie awaryjnym, świeci się lampka ostrzegawcza elektronicznej regulacji ciśnienia (EPC) i miga lampka ostrzegawcza świec żarowych. Zapisano kilka kodów usterek odnoszących się do różnych układów, co jeszcze bardziej utrudnia zdiagnozowanie usterki. Prosimy o pomoc.
Odpowiedź: Opisane problemy są nam znane i występują w modelach Yeti z kodem silnika DFSA. Przyczyną występowania usterek jest zwarcie spowodowane ocieraniem się wiązki przewodów silnika o podłużnicę z przodu z lewej strony. Wymontuj obudowę filtra powietrza, aby uzyskać dostęp do wiązki przewodów silnika. Sprawdź miejsca przetarcia wiązki przewodów silnika (fig.1.1.). Sprawdź wiązkę przewodów pod kątem uszkodzonych przewodów (fig.1.2.). W razie potrzeby napraw lub wymień wiązkę przewodów ogrzewanej sondy lambda. Sprawdź, czy występuje prawidłowy odstęp pomiędzy wiązką przewodów a sąsiadującymi elementami. Usuń kody usterek i wykonaj jazdę próbną, aby sprawdzić, czy problem został rozwiązany.
Komentarze