Rozwiązania febi: pękający korek spustowy oleju

, 10 listopada 2020, 13:43

W różnych modelach samochodów marek Alfa Romeo, BMW, Chevrolet, Citroën, Fiat, Ford, Lancia, Opel, Peugeot, Saab, Suzuki czy Vauxhall występuje problem z oryginalnym korkiem spustowym oleju.

Oryginalny korek spustowy oleju pęka pomiędzy podstawą a gwintem (rys. 1), co powoduje wysokie ryzyko odpadnięcia korka z miski olejowej. To z kolei grozi ryzykiem wycieku oleju z silnika, który w takim przypadku ulega poważnemu uszkodzeniu. Ponadto olej rozlany na jezdni stanowi ogromne zagrożenie dla innych użytkowników drogi.

Przyczyna

Powtarzające się w trakcie rutynowej obsługi serwisowej odkręcanie i dokręcanie tego
samego korka spustowego oleju prowadzi do osłabienia materiału, z którego wykonany
jest ten element. Dokręcanie zbyt wysokim momentem jeszcze bardziej przyspiesza ten
proces.

Rozwiązanie

W celu uniknięcia usterki, febi zaleca stosowanie nowego korka spustowego przy
każdej wymianie oleju, a także dokręcanie tego elementu momentem zalecanym przez
producenta pojazdu.

Korek spustowy febi: nr febi 48876 04572, 109717

Więcej informacji technicznych można znaleźć na stronie: partsfinder.bilsteingroup.com

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!