Rozwiązania febi: pękający korek spustowy oleju

10 listopada 2020, 13:43

W różnych modelach samochodów marek Alfa Romeo, BMW, Chevrolet, Citroën, Fiat, Ford, Lancia, Opel, Peugeot, Saab, Suzuki czy Vauxhall występuje problem z oryginalnym korkiem spustowym oleju.

Oryginalny korek spustowy oleju pęka pomiędzy podstawą a gwintem (rys. 1), co powoduje wysokie ryzyko odpadnięcia korka z miski olejowej. To z kolei grozi ryzykiem wycieku oleju z silnika, który w takim przypadku ulega poważnemu uszkodzeniu. Ponadto olej rozlany na jezdni stanowi ogromne zagrożenie dla innych użytkowników drogi.

Przyczyna

Powtarzające się w trakcie rutynowej obsługi serwisowej odkręcanie i dokręcanie tego
samego korka spustowego oleju prowadzi do osłabienia materiału, z którego wykonany
jest ten element. Dokręcanie zbyt wysokim momentem jeszcze bardziej przyspiesza ten
proces.

Rozwiązanie

W celu uniknięcia usterki, febi zaleca stosowanie nowego korka spustowego przy
każdej wymianie oleju, a także dokręcanie tego elementu momentem zalecanym przez
producenta pojazdu.

Korek spustowy febi: nr febi 48876 04572, 109717

Więcej informacji technicznych można znaleźć na stronie: partsfinder.bilsteingroup.com

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

twoja stara, 27 grudnia 2020, 1:10 0 -3

jak to penkł korek, wcześniej tego nie było. ja nigdy tak nie miałam, mój miechanik mówił że fszystko jest dobrze i nic nie trzeba wymieniać

Odpowiedz