Firma Autodata prowadzi poradnik Autodocta, w którym przedstawia rozwiązania często spotykanych, acz trudnych w diagnostyce problemów motoryzacyjnych. Tym razem omawianym problemem jest nieprawidłowe działanie przełączania biegów i nietypowe odgłosy dochodzące z przekładni Range Rovera Evoque’a.
Nasz klient narzeka na problemy ze zmianą biegów i hałas ze skrzyni biegów w jego Range Roverze Evoque z roku 2015. Podczas oględzin pojazdu zauważyliśmy niski poziom oleju w skrzyni biegów. Podejrzewamy, że przyczyną jest duży wyciek. Nie udało nam się jednak znaleźć przyczyny utraty oleju w warunkach warsztatowych. Czy możecie nam pomóc?
Odpowiedź: Mieliśmy już do czynienia z opisaną usterką, która dotyczy modeli Range Rover Evoque z kodem przekładni 9HP48 wyprodukowanych po roku 2014. Przeciek jest spowodowany wadliwą konstrukcją uszczelki kanału olejowego przekładni. Wymontuj i zutylizuj uszczelkę i śruby mocujące płyty kanału olejowego przekładni. Dokładnie oczyść wszystkie powierzchnie dociskowe. Zamontuj nową wersję uszczelki płyty kanału olejowego przekładni, dostępną w dziale części Land Rover. Ponownie zamontuj płytę kanału olejowego przy pomocy nowych śrub mocujących i dokręć śruby mocujące odpowiednim momentem dokręcania 10 Nm. Zwróć uwagę na kolejność dokręcania śrub mocujących płyty kanału olejowego przekładni (fig.1.1.). W razie potrzeby uzupełnij olej w przekładni. Po zakończeniu naprawy powinno się wykonać jazdę próbną, aby sprawdzić, czy usterka została naprawiona.
Komentarze