Rozwiązania dla sprawnego układu paliwowego

, 28 listopada 2019, 8:19

Ograniczanie emisji w samochodach osobowych dominuje w publicznej debacie. Coraz częściej mówi się o wprowadzeniu napędów alternatywnych. Z ekologicznego punktu widzenia sensowną opcją jest także naprawa już wyprodukowanych pojazdów − ponieważ przyczynia się do oszczędzania większości zasobów naturalnych.

Dotyczy to zwłaszcza coraz bardziej złożonego i precyzyjnego układu paliwowego w samochodzie. Bowiem paliwo może być sprawnie tłoczone, dokładnie dozowane i optymalnie spalane tylko pod warunkiem pełnej sprawności poszczególnych elementów. Z punktu widzenia osiągów i ograniczonej emisji uszkodzenia powinny być więc szybko naprawiane.

MS Motorservice oferuje tutaj szerokie portfolio rozwiązań związanych z naprawami. Firma dostarcza na rynek wtórny produkty marki Pierburg – pompy paliwa, moduły doprowadzające paliwo, czujniki w zbiornikach paliwa, regulatory ciśnienia w układzie, zawory zwrotne, zawory regenerujące i zawory do filtrów z węglem aktywnym.  Motorservice ma w swoim asortymencie około 400 takich pomp paliwowych i modułów doprowadzania paliwa, stosowanych w prawie wszystkich markach pojazdów.

Przyczyną awarii modułu doprowadzania paliwa jest często sama pompa paliwa. Nie są nią przeważnie części osprzętu, takie jak np. czujnik poziomu, pokrywa kołnierza czy zbiornik wyrównawczy paliwa. Motorservice oferuje szereg pomp zamiennych, dzięki czemu nie trzeba wymieniać całego modułu doprowadzającego paliwo – wymieniana jest tylko sama pompa paliwa.

Eksperci zalecają najpierw sprawdzenie ciśnienia i wielkości przepływu paliwa. Specjalnie w tym celu Motorservice przygotowało zestaw w walizce (nr art.: 12 00003 14 900), który umożliwia pomiar natężenia przepływu – bez konieczności wymontowania pompy paliwa. Zestaw do kontroli ciśnienia paliwa ułatwia warsztatowi przeprowadzenie diagnostyki, niezależnie od tego, czy zatkane są filtr paliwa, sitko filtracyjne lub przewody, uszkodzone regulatory ciśnienia paliwa, pompy paliwa i zawory zwrotne, nieszczelne moduły w zbiorniku paliwa lub wiele innych podzespołów. W przypadku uszkodzenia przewodów paliwa firma dostarcza również odpowiedni zestaw naprawczy (nr art.: 12 00002 14 900) zawierający najczęściej spotykane złącza do filtrów paliwa, przyłącza zbiornika i pomp paliwa, a także złączki rurowe i łączniki rurowe, w tym opakowanie uzupełniające.

Motorservice dostarcza na rynek wtórny sterowniki pomp paliwa także do nowoczesnych systemów zarządzania silnikiem. W przypadku „nieregulowanego” zasilania paliwem bez sterownika, pompa paliwa w zbiorniku tłoczy zawsze z pełną mocą. Rezultat: nadmiar paliwa powraca do zbiornika przewodem powrotnym. W przypadku zasilania „regulowanego”, pompa paliwa jest załączana przez sterownik generujący sygnał o modulowanej szerokości impulsów (sygnał typu PWM). W ten sposób układ dostarczający paliwo zgodnie z zapotrzebowaniem, wykazujący znacznie niższe zużycie energii, jest rozwiązaniem, które zwiększa efektywność nowoczesnych silników.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!