Dzisiejszy rynek naprawy podzespołów samochodowych zalewany jest ogromną liczbą różnego rodzaju części zamiennych. Wielu dostawców obiecuje odpowiednią jakość w niesamowicie niskiej cenie. Wyjaśnimy, dlaczego niektóre części do turbosprężarek oferowane są w tak niskiej cenie i co realnie tak niski koszt znaczy dla rynku regeneracji turbosprężarek.
Wraz ze światowym wzrostem zapotrzebowania na turbosprężarki, wzrósł także koszt materiału używanego przy ich produkcji. Ceny surowców konwencjonalnie były determinowane przez Global Price Index (GPI) oraz przez dostawców tych towarów dodających do cen swoją marże. Używając wałka turbosprężarki jako przykładu, głównym kosztem koła turbiny jest obecna cena rynkowa niklu – głównego składnika stopu Inconel, plus koszt produkcji. Cena Inconelu jest kontrolowana w każdym miesiącu, więc jeśli GPI wzrasta np. o 3% dostawcy mają prawo podnieść cenę za surowiec, podnosząc tym samym globalny koszt dla producentów. Nikiel jest popularnym materiałem używanym przy produkcji wielu komponentów w przemyśle motoryzacyjnym. Dzięki swojej odporności na ciężkie warunki pracy oraz ekstremalne temperatury doskonale nadaje się do produkcji kół turbiny.
W krajach, w których rynek pełen jest dostawców nowych części zamiennych, praca na niskich marżach jest częstą praktyką, co w rezultacie sprawia, że firmy sprzedają niskiej jakości produkty po bardzo niskich cenach. Na przykład w Chinach, ilość dostępnego na rynku niklu jest ograniczona co pozwala dostawcom surowców na sprzedaż tego surowca po wyższej cenie. W rezultacie, sytuacja ta powinna zostać odzwierciedlona w cenie koła turbiny. Jednakże, wielu producentów wytwarza koła turbiny po niższych kosztach, używając do produkcji Inconelu niższej klasy zawierającego mniejszą ilość niklu. Wpływa to znacząco na ogólną wydajność oraz wytrzymałość, która może prowadzić do szybszej awarii.
W przeszłości producenci prześcigali się w zmniejszaniu marży, jednakże przy obecnej sytuacji rynkowej, zmuszeni są oni do zmniejszania jakości surowców. W rezultacie jakość części spada. Części wysokiej jakości zawsze kosztowały więcej od alternatyw niskiej jakości. Ważnym jest, aby zrozumieć, że ciągła obniżka cen powoduje spadek jakości. Każdy element posiada swoją cenę minimalną, a wszystko poniżej tego punktu może zostać osiągnięte jedynie poprzez użycie w produkcji surowców niższej jakości.
Rynek napraw w Wielkiej Brytanii jako całość, doświadcza obecnie napływu nowych tanich, niskiej jakości części. W wielu przypadkach elementy te wyglądają identycznie jak ich odpowiedniki wysokiej jakości, jednakże awaria po paru dniach użytkowania jest dość popularnym zjawiskiem, jako że elementy te nie są w stanie podołać pracy w ekstremalnych warunkach, a takie właśnie panują w silniku. Szybka awaria turbosprężarki może sprawić, że stracimy klienta raz na zawsze. Ważnym jest, aby cały rynek regeneracji podzespołów samochodowych zdał sobie sprawę, jaki jest realny koszt części, by zadbać nie tylko o swoją reputację, ale również o reputację całego rynku.
Materiały firmy Melett
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
kamil, 2 marca 2019, 19:17 5 -1
A gdzie melett ma fabryke ? W angli magazyny i składają rdzenie . Odlewnia i fabryka ...Chiny.
Odpowiedz
Anonim, 10 marca 2019, 14:17 0 -2
Trzeba poczekać, aż rdzenie pojawią się w SKV, jak zapewnia firma mają części w jakości oryginału i sprawa rozwiązana.
Odpowiedz