Logistyka Zaopatrzenia i Dystrybucji

, 8 lutego 2008, 0:00

W dniach 21.02-22.02.2008 w Sopocie odbędzie się szkolenie Logistyka Zaopatrzenia i Dystrybucji.

Cel szkolenia
Pokazanie praktycznych aspektów zarządzania zaopatrzeniem i dystrybucją ze szczególnym uwzględnieniem budowy systemu oceny i kontroli w tych obszarach (zarówno w zakresie kosztów jak i poziomu obsługi klienta).

Uczestnicy szkolenia

Szkolenie adresowane jest do pracowników średniego i wyższego szczebla kierowniczego wpływającego na funkcjonowanie obszarów zaopatrzenia i dystrybucji, pracowników pionów logistyki.

Program szkolenia
1. Wstęp do logistyki zaopatrzenia i dystrybucji:
system logistyczny przedsiębiorstwa i jego elementy,
przepływy rzeczowe i informacyjne w systemie logistycznym,
cykl planowania logistycznego,

miejsce i zadania zaopatrzenia i dystrybucji w systemie logistycznym przedsiębiorstwa.
Zapoznanie uczestników z podstawowymi informacjami na temat systemów logistycznych. Uporządkowanie pojęć i stworzenie wspólnego podłoża do dalszych dyskusji. Omówienie roli logistyki zaopatrzenia i dystrybucji w kompleksowym zarządzaniu przedsiębiorstwem. 2. Zaopatrzenie w przedsiębiorstwie.
źródła informacji o potrzebach materiałowych,
informacje o rynku dostawców,
planowanie zakupów,

decyzje typu make or buy i ich przesłanki kosztowe,
ocena i wybór dostawców, czy wybór i ocena dostawców?
MRP – system planowania materiałowego.
Uczestnicy wykonają praktyczne ćwiczenie oceny dostawców w oparciu o dane firmy X dla wybranego asortymentu materiałów lub surowców oraz ocenę kosztów w kategoriach decyzji make or buy.

3. Zarządzanie zapasami w sferze zaopatrzenia.
główne przyczyny tworzenia i utrzymywania zapasów,
analiza ABC zapasów,
aspekty ekonomiczne planowania wielkości zapasów,
Ekonomiczna Wielkość Zamówienia (EOQ – Economic Order Quantity),
sterowanie zapasami ( parametry sterowania, aspekty czasowe uzupełniania zapasów, moment składania zamówienia, wielkość uzupełniania),

zapasy bezpieczeństwa ,
wpływ zmian cen na wielkość zamówienia (upusty cenowe, algorytm wyznaczania optymalnej wielkości partii w warunkach oferty upustów, zwiększanie zamówienia przed przewidywaną podwyżką cen).
Uczestnicy wykonają serię praktycznych ćwiczeń pozwalających na optymalizowanie zapasów w przedsiębiorstwie z uwzględnieniem aspektów kosztowych i bezpieczeństwa zaspokojenia potrzeb.
4. Dystrybucja w przedsiębiorstwie.
budowanie strategicznych stosunków z klientami,
strategie dystrybucyjne,

planowanie potrzeb fizycznej dystrybucji (DRP),
rola magazynów i zapasów w procesach dystrybucyjnych,
warunki zaistnienia systemu dostaw „dokładnie na czas” (JIT) ,
zarządzanie zapasami przez dostawcę (VMI),
wskaźniki kosztowe oceny logistyki dystrybucji,
ocena poziomu logistycznej obsługi klienta.

Uczestnicy zapoznają się z praktycznymi aspektami: doboru strategii dystrybucyjnych do określonych grup produktów, analizą lokalizacji sieci magazynowej, budowy systemu oceny i kontroli logistyki dystrybucji.

Metody szkolenia
Szkolenie prowadzone jest aktywnymi metodami warsztatowymi, pozwalającymi uczestnikom przeanalizować, doświadczyć i ćwiczyć wybrane umiejętności.

Wykorzystane zostaną następujące metody:
Ćwiczenia indywidualne,
Wykład wprowadzający,
Omówienie,

Dyskusja moderowana,
Praca grup,
Sesja informacji zwrotnej.

Informacje organizacyjne
Koszt udziału jednej osoby w szkoleniu wynosi 1 200 zł (Trójmiasto) lub 1 300 zł (Warszawa). Czas trwania szkolenia: 2 dni. W cenie szkolenia zawarte są materiały szkoleniowe, obiady i przerwy kawowe. Firma udziela 15% rabatu dla trzeciej i każdej kolejnej osoby zgłoszonej na jeden moduł z jednej firmy lub przy zgłoszeniu na 3 lub więcej szkoleń z naszej oferty.

8% rabatu przy powołaniu się na MotoFocus.pl

Organizator może zarezerwować hotel i wyżywienie dla uczestników szkolenia. Koszt zakwaterowania w miejscu szkolenia z całodziennym wyżywieniem wynosi około 320 zł pokój jednoosobowy, 420 zł za pokój dwuosobowy za dzień pobytu w hotelu o wysokim standardzie. Koszt zakwaterowania zmienia się w zależności od miejsca szkolenia.

Szkolenia dedykowane
Zorganizowanie szkolenia dedykowanego warto rozważyć już przy 5 – 7 uczestnikach z jednej firmy. Szkolenia tego typu pozwalają na dostosowanie zakresu merytorycznego i terminu do indywidualnych potrzeb klienta.

Formularz zgłoszeniowy: http://www.oditk.com.pl/e4u.php/1,ModCourses/SubmitCourse/89/2675

 

Komentarze

Brak komentarzy