UOKiK w obronie motoryzacji i konsumentów – Szkolenie

, 4 października 2006, 0:00

W ciągu kilku ostatnich miesięcy Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta (UOKiK) wszczął 3 odrębne postępowania antymonopolowe w sprawie metod likwidacji szkód komunikacyjnych stosowanych przez PZU SA
Konsumenci, warsztaty, serwisy, firmy flotowe i rzeczoznawcy mogą korzystać w swojej codziennej praktyce rozliczeń z PZU S.A. z kompleksowej argumentacji i analizy prawnej dokonanej przez UOKiK.


UOKiK zakwestionował w sumie następujące, ważne elementy procedur likwidacyjnych stosowanych w PZU:
– zaniżanie warsztatom stawek rbg,
– zasady współpracy PZU SA z wybranymi warsztatami SN,
– wymuszanie stosowania części „porównywalnej jakości”,
– stosowanie „amortyzacji” przy rozliczeniach cen części zamiennych,
– wypłacanie odszkodowań w kwotach netto,
– nieinformowanie poszkodowanych o wypłacaniu tylko netto,
– wadliwe stosowanie metody „szkody całkowitej”,
– utrudnianie dostępu do istotnych elementów dokumentacji szkodowej,
– wprowadzanie polis uprzywilejowujących tylko wybrane sieci dealerów samochodów.

Szczegółowe materiały na temat ww. antymonopolowych działań UOKiK zostały włączone do treści szkoleń organizowanych przez Fundację Multi-Expert: „Nie Tylko Ubezpieczyciele Znają Swoje Prawa” obejmujących całą najnowszą wiedzę z zakresu rozliczania szkód ubezpieczeniowych., a najbliższe szkolenia odbędą się w Katowicach już 19 i 20 października 2006 (czwartek i piątek).


Zajęcia poprowadzą specjaliści: Rafał Pogorzelski i Adrian Sklorz
Wszyscy uczestnicy szkolenia otrzymają szczegółowe materiały pisemne nt. zarzutów i argumentacji UOKiK.
Zapisy i informacje na stronie: www.expert.org.pl

Komentarze

Brak komentarzy