Wyzwania związane z rozwijającym się rynkiem motoryzacyjnym oraz wciąż poddawaną zmianom legislacją stawiają niezależne warsztaty samochodowe w trudnej sytuacji. Zaawansowana diagnostyka pojazdów, dostęp do danych naprawczych oraz szkoleń technicznych to dziś kluczowe kwestie, bez których rozwój warsztatu staje pod znakiem zapytania. Wsparciem w tym zakresie służą sieci warsztatowe, jednak wielu przedsiębiorców obawia się przystąpienia do takich organizacji, nie chcąc tracić swojej niezależności. Czy można znaleźć złoty środek w relacji sieć-warsztat? Firma Marelli, właściciel sieci Magneti Marelli Checkstar, twierdzi że tak. W poniższym artykule sprawdzamy, jakie wsparcie techniczne sieć oferuje swoim członkom.
Pytaj, co sieć może dać Tobie, a nie co Ty możesz dać sieci…
Każdy przedsiębiorca na rynku napraw samochodowych postrzega rynkową rzeczywistość przez pryzmat własnych interesów. Wiele firm wychodzi z założenia, że przynależność do sieci warsztatowej wiąże się z częściowym oddaniem kontroli nad własnym biznesem. Sieć Magneti Marelli Checkstar udowadnia, że podniesienie zakresu i jakości świadczonych usług warsztatu nie musi wiązać się z oddaniem sterów w obce ręce. Co konkretnie oferuje sieć i czego oczekuje w zamian?
– Powodem naszego dołączenia do sieci Magneti Marelli Checkstar była chęć rozwoju i skorzystania z możliwości, jakie daje taka organizacja. Dla działającego w pojedynkę warsztatu niektóre kwestie techniczne czy też marketingowe są poważnym wyzwaniem. Dzięki Checkstarowi mogliśmy zmierzyć się z nimi, uzyskując dobre efekty – mówi Rafał Kropski z serwisu Elamech. – Sieć otworzyła nam możliwość uczestnictwa w szkoleniach technicznych, obsługi nowoczesnych urządzeń diagnostycznych, a także zaistnienia w Internecie. Warunki uczestnictwa nie były trudne do zrealizowania, co przekonało nas, że warto spróbować. Jesteśmy w organizacji Checkstar już od pięciu lat. – dodaje Rafał Kropski.
Warunki dołączenia do sieci Magneti Marelli Checkstar
Dla większości dobrze prosperujących warsztatów samochodowych, spełnienie wymagań aplikacyjnych do sieci Magneti Marelli Checkstar nie powinno stanowić problemu. Warsztat musi mieć co najmniej dwa stanowiska naprawcze i dwóch doświadczonych techników. Potrzebne jest też miejsce do przyjmowania klientów i komputer z dostępem do Internetu. Te absolutnie podstawowe jak na obecne czasy standardy muszą być uzupełnione przez spełnianie kilku zasad współpracy:
- zaktualizowane urządzenie diagnostyczne Magneti Marelli
- urządzenie do klimatyzacji lub stół probierczy (ustalenia indywidualne)
- minimum 12 000 zł netto rocznego obrotu (części + wyposażenie)
- baza danych wymagana przez Magneti Marelli
- wizualizacja zewnętrzna (dostarczona przez MM) + wizualizacja wewnętrzna zgodna z wymogami
- uczestnictwo w szkoleniu organizowanym przez Magneti Marelli (min 2 w roku)
- ekspozycja produktów: akumulatory, wycieraczki, żarówki, świece zapłonowe Magneti Marelli
W doborze wymaganych sprzętów, ich obsłudze i aktualizacjach pomagają wykwalifikowani specjaliści firmy Marelli. W tym miejscu kończą się obowiązki, a zaczynają korzyści…
Marelli wspiera warsztaty członkowskie zarówno w kwestiach zakupowych, technicznych, jak i marketingowych. Warsztaty mogą liczyć na atrakcyjne rabaty na wyposażenie warsztatowe renomowanej marki Magneti Marelli.
– Z urządzeń warsztatowych Magneti Marelli korzystamy już od wielu lat. Uważam, że zaletami produktów takich jak testery diagnostyczne czy stacje do obsługi klimatyzacji są wszechstronność zastosowań oraz prostota obsługi. Są to sprzęty przyjazne użytkownikowi. W ramach członkostwa w sieci jesteśmy zobowiązani przeprowadzać regularne aktualizacje urządzeń. Trudno traktować to jednak w kategoriach narzuconego obowiązku, gdyż dzięki aktualizacjom zawsze dysponujemy najnowszym oprogramowaniem i jesteśmy gotowi do obsługi coraz szerszej grupy pojazdów. – powiedział Rafał Kropski z serwisu Elamech.
Oferta marki Magneti Marelli poza wyposażeniem warsztatowym obejmuje także pokaźny asortyment części samochodowych do wielu układów. Warsztaty korzystające z części zamiennych Magneti Marelli doceniają wszechstronność oferty oraz prostotę dokonywania zamówień w specjalnym katalogu online, stworzonym przez Marelli w oparciu o TecDoc.
Wsparcie techniczne dla warsztatów Magneti Marelli Checkstar
Firma Marelli nie koncentruje się wyłącznie na sprzedaży urządzeń swoim warsztatom. Pomaga także w ich uruchomieniu i obsłudze. Warsztaty mogą korzystać ze specjalnej infolinii technicznej, obsługiwanej przez specjalistów Marelli. Pomagają oni rozwiązywać problemy sprzętowe, ale są także w stanie udzielać porad dotyczących napraw samochodowych. Warsztaty, z którymi rozmawialiśmy doceniają poziom wiedzy techników Marelli, a także ich dyspozycyjność, przekładającą się na możliwość udzielania natychmiastowej pomocy.
Z doskonałymi recenzjami spotykają się także szkolenia, organizowane przez Marelli dla członków sieci Checkstar. Z wybranych kursów, mechanicy sieciowych warsztatów mogą korzystać nieodpłatnie.
– Największym skokiem do przodu był udział w szkoleniu dotyczącym obsługi pojazdów elektrycznych i hybrydowych. Pracownik, który się wyszkolił w tej chwili naprawia auta, które stanowią dziś nadal pewne novum na rynku, a my sobie na tym polu radzimy. – mówi Dariusz Woźnicki z serwisu CENTRUM SAMOCHODOWE WOŹNICKI. – I to radzimy skutecznie – usuwamy usterki związane z układem elektrycznym, bateriami. Do naszej lokalizacji w niewielkiej Iławie przyjeżdża dzięki temu wiele samochodów z dalszych regionów – dodaje właściciel warsztatu.
– Z perspektywy czasu wiem, że decyzja polegająca na przystąpieniu do sieci Checkstar była ogromnym krokiem w przód w rozwoju mojego warsztatu. Udział w szkoleniach pozwolił nam otworzyć się na nowe usługi i obsługę coraz bardziej nowoczesnych aut w jak najszerszym zakresie. – mówi Rafał Kropski z serwisu Elamech – W ostatnim czasie odbyliśmy profesjonalne szkolenie z obsługi samochodów elektrycznych i hybrydowych, połączone ze zdobyciem uprawnień SEP. Pozwoliło nam ono otworzyć się na nową, coraz liczniej reprezentowaną na drogach, grupę pojazdów i tym samym wyprzedzić lokalną konkurencję. – mówi Rafał Kropski z serwisu Elamech.
Poza wspomnianymi szkoleniami z obsługi aut hybrydowych i elektrycznych, Marelli oferuje warsztatom także kursy dotyczące m.in. automatycznych skrzyń biegów, układów klimatyzacji czy zaawansowanej diagnostyki.
– Korzystaliśmy także ze szkoleń dotyczących skrzyń biegów oraz obsługi testerów dostarczanych przez Magneti Marelli. Dużą korzyścią dla nas jest fakt, że duża część oferowanych przez Marelli szkoleń jest darmowa dla członków sieci Checkstar. – mówi Dariusz Woźnicki z warsztatu CENTRUM SAMOCHODOWE WOŹNICKI.
Ważnym elementem rozwoju warsztatu może być wymiana doświadczeń pomiędzy pracownikami serwisów. Przekonują się o tym członkowie sieci Checkstar. Elementem wsparcia technicznego są organizowane cyklicznie spotkania uczestników organizacji.
– Dzięki udziałowi w szkoleniach, a także spotkaniach z pracownikami innych warsztatów sieci Checkstar, organizowanymi przez Marelli, zawarliśmy wiele korzystnych znajomości, służących wymianie doświadczeń z codziennej pracy w warsztacie. Taki kontakt z doświadczonymi mechanikami czy też właścicielami serwisów byłby niemożliwy dla warsztatu działającego lokalnie, w pojedynkę. – mówi Rafał Kropski z Elamech.
Niezależność w ramach sieci warsztatowej
Sieć Magneti Marelli Checkstar jest odpowiedzią na oczekiwania warsztatów, które chcą rozwijać się nie tracąc swojej niezależności. Warunki współpracy nie są restrykcyjne i nie ograniczają możliwości zawarcia kooperacji z innymi sieciami.
– Niezależność w ramach sieci, oferowana przez Marelli była jednym z czynników, ze względu na które zdecydowaliśmy się na dołączenie do niej – mówi Rafał Kropski z warsztatu Elamech – Nie ma tu narzucania drastycznych progów zakupowych czy konieczności spełniania limitów. Nasz partner nie miał także nic przeciwko nawiązaniu przez nas współpracy z inną siecią warsztatową. Cała współpraca odbywa na zasadzie partnerstwa dla obopólnych korzyści. – dodaje Rafał Kropski.
– W obecnych czasach bezwzględnie warto należeć do sieci warsztatowej. Trzeba jednak wybrać tę odpowiednią dla siebie. Sieć Checkstar była odpowiedzią na nasze potrzeby. Mogliśmy nawiązać współpracę, opartą na wspólnych korzyściach, bez utraty naszej niezależności i otwartości także na współpracę z innymi partnerami na rynku motoryzacyjnym. – podsumowuje Dariusz Woźnicki z serwisu CENTRUM SAMOCHODOWE WOŹNICKI.
Więcej informacji na temat sieci warsztatowej Checkstar znajdziesz tutaj: https://www.magnetimarelli-parts-and-services.pl/checkstar
Kontakt do osoby odpowiedzialnej za rozwój sieci:
Szymon Latos | tel. 602-492-200 | szymon.latos@marelli.com
Komentarze