Raporty
Części silnikowe są specyficzną grupą produktów. Wymiana ich wiąże się z dużym nakładem pracy co oznacza, że koszty tych napraw są stosunkowo wysokie. Jednocześnie klient, którego samochód wymaga napraw silnikowych nie należy zwykle do grupy zamożnych. Należy się spodziewać, że będzie on szukał oszczędności, którą może być w tym przypadku wymiana całego silnika na inny, […]
Przeprowadziliśmy badania dotyczące kanałów dystrybucyjnych części samochodowych w Polsce. W badaniu zadaliśmy następujące pytanie: „Czym kierujesz się przy wyborze dystrybutora?” Uczestnicy ankiety wskazywali czynnik, który oceniali jako decydujący przy wyborze dystrybutora części. Pierwszym najważniejszym kryterium okazała się dostępność części. Na drugim miejscu znalazła się korzystna polityka cenowa. Kryterium to można rozumieć jako prowadzenie takiej polityki, aby […]
Przedstawiamy wyniki ankiety, której tematyka obejmowała sprawę wyposażenia warsztatów w różne rodzaje urządzeń. Pytanie sondażu dotyczyło kryteriów, jakimi kierują się warsztaty przy wyborze producenta tego wyposażenia. Jeśli chodzi o Producenta urządzenia to odpowiedzi (przy trzech wskazaniach) przedstawiały się następująco: Zdecydowanie najważniejsze dla badanych były cechy takie jak: jakość, zaawansowanie techniczne i trwałość produkowanych urządzeń oraz […]
W przeprowadzonym sondażu zapytaliśmy badane firmy o to, jakie ich zdaniem są najczęstsze przyczyny reklamacji świec iskrowych. Można było zaznaczyć trzy najbardziej istotne przyczyny. Niemal równa ilość odpowiedzi na to pytanie (nieco powyżej 27%) wskazywała na zaolejenie świec lub przebicia izolatora. Nieco mniej ważne okazało się nadmierne zużycie elektrod i ich mechaniczne uszkodzenia oraz uszkodzenia […]
Ciekawym zagadnieniem jest pochodzenie stosowanych w warsztatach części. Dlatego też poprosiliśmy osoby biorące udział w ankiecie o wskazanie prawdziwego stwierdzenia dotyczącego montowanych przez nich części układów kierowniczych i zawieszenia. Wynik z uzyskanych odpowiedzi przedstawiamy na poniższym wykresie. 85,1% firm stwierdziło, że montuje części układów kierowniczych i zawieszenia zachodniego pochodzenia, a zaledwie 4,7% dalekowschodnie. Najczęściej montujemy/sprzedajemy […]
Zapytaliśmy w naszym sondażu przedstawicieli warsztatów ile dni w tygodniu świadczą swoje usługi. Głosujący mieli możliwość wyboru trzech odpowiedzi: 5, 6 lub 7 dni w tygodniu. Największą ilość głosów uzyskała odpowiedź 6 dni w tygodniu i stanowi ona aż 79,4% wszystkich oddanych głosów. 6,3% głosujących potwierdziło, że ich firmy oczekują na klientów również w niedzielę. […]
Poniżej załączona tabela ilustruje rozkład ilości klientów na miesiąc na wymianę bądź sprzedaż klocków hamulcowych. Z pewnością można stwierdzić, że klocki hamulcowe nie są sprzedawane przez wąską wyspecjalizowaną grupę firm, lecz powszechnie przez wiele punktów sprzedaży i usług. Rynek tej grupy towarowej jest niezwykle rozproszony. Aż 37% ankietowanych stwierdza, że w skali miesiąca sprzedają lub […]
Poniżej przedstawiamy państwu wyniki przeprowadzonego badania dotyczącego rynku żarówek. W sondażu interesującą kwestią było, czy w przypadku przepalenia się żarówki w jednym reflektorze głównym, ankietowani wymieniają również żarówkę w drugim. Jak widać z poniższej tabeli, tylko niespełna 13% respondentów wymienia żarówki parami. Widać wyraźnie, że znaczący wzrost sprzedaży żarówek mogłoby przynieść informowanie kierowców o korzyściach […]
Pierwsza piętnastka największych pod względem obrotów dystrybutorów części zamiennych do samochodów stworzyła w Polsce blisko 410 punktów sprzedaży. Inwestowanie w dystrybucję części zamiennych do samochodów jest korzystnym przedsięwzięciem, jednakże wymaga znacznych nakładów finansowych. Dlatego też każdy przedsiębiorca powinien korzystać ze szczegółowych analiz dotyczących potencjału rynku. Pierwsze trzy największe organizacje dystrybucji części zamiennych do samochodów osobowych […]
Przeprowadziliśmy sondaż wśród warsztatów samochodowych. Ciekawym zagadnieniem, które przeanalizowaliśmy były plany warsztatów odnośnie rozszerzenia asortymentu usług. Wyniki przedstawia poniżej załączony wykres oraz tabela. Można zauważyć, że duża część uczestników badań jest zainteresowana świadczeniem usług w zakresie klimatyzacji. Natomiast na pierwszym miejscu znalazła się diagnostyka elektroniki z 25,5% udziałem. Mniejsze zainteresowanie geometrią, mechaniką oraz usługami oponiarskimi […]
Kontakt
Szczegółowych informacji na temat naszych raportów udzieli Państwu
Alfred Franke
e-mail: alfred.franke@motofocus.pl
tel. / fax: +48 227 738 775
Techniki badawcze
Realizując projekty badawcze wykorzystujemy bardzo popularne techniki badawcze: CAWI, CAPI, FACE TO FACE, FOCUS GROUP INTERVIEW, CATI.