Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
24.12 Rynek samochodów elektrycznych w Polsce: szanse i wyzwania dla dealerów 24.12 “Kodeks Dobrej Komunikacji”: nowy pomysł marki FORVIA. To odpowiedź na zmiany na rynku pracy. 24.12 Niemiecka Nagroda Przyszłości dla twórców rewolucyjnej technologii Digital Light 24.12 Jaguar F-Pace. Co sprawdzić przed zakupem i co wymienić po? 23.12 Ikony Motoryzacji 2024: idealny pomysł na czas wolny z rodziną. Fotorelacja.

Raporty

RAPORT – Wielkość oraz przestrzenny rozkład parku samochodowego w Polsce

Każda firma działająca w branży motoryzacyjnej chcąc rozwijać się oraz efektywnie konkurować, powinna nie tylko znać wielkość parku samochodowego, ale również jego przestrzenny rozkład. Raport „Wielkość oraz przestrzenny rozkład parku samochodowego w Polsce” prezentuje najnowsze dane dotyczące liczby samochodów osobowych i dostawczych zarejestrowanych w województwach i powiatach. Dodatkowo oprócz szczegółowych danych statystycznych, raport zawiera mapy […]

Sondaż – Trend w ilości napraw silnikowych

Części silnikowe są specyficzną grupą produktów. Wymiana ich wiąże się z dużym nakładem pracy co oznacza, że koszty tych napraw są stosunkowo wysokie. Jednocześnie klient, którego samochód wymaga napraw silnikowych nie należy zwykle do grupy zamożnych. Należy się spodziewać, że będzie on szukał oszczędności, którą może być w tym przypadku wymiana całego silnika na inny, […]

Sondaż – kryteria wyboru dystrybutora

Przeprowadziliśmy badania dotyczące kanałów dystrybucyjnych części samochodowych w Polsce. W badaniu zadaliśmy następujące pytanie: „Czym kierujesz się przy wyborze dystrybutora?” Uczestnicy ankiety wskazywali czynnik, który oceniali jako decydujący przy wyborze dystrybutora części. Pierwszym najważniejszym kryterium okazała się dostępność części. Na drugim miejscu znalazła się korzystna polityka cenowa. Kryterium to można rozumieć jako prowadzenie takiej polityki, aby […]

Sondaż – kryteria wyboru producenta urządzeń warsztatowych

Przedstawiamy wyniki ankiety, której tematyka obejmowała sprawę wyposażenia warsztatów w różne rodzaje urządzeń. Pytanie sondażu dotyczyło kryteriów, jakimi kierują się warsztaty przy wyborze producenta tego wyposażenia. Jeśli chodzi o Producenta urządzenia to odpowiedzi (przy trzech wskazaniach) przedstawiały się następująco: Zdecydowanie najważniejsze dla badanych były cechy takie jak: jakość, zaawansowanie techniczne i trwałość produkowanych urządzeń oraz […]

Sondaż – przyczyny reklamacji świec iskrowych

W przeprowadzonym sondażu zapytaliśmy badane firmy o to, jakie ich zdaniem są najczęstsze przyczyny reklamacji świec iskrowych. Można było zaznaczyć trzy najbardziej istotne przyczyny. Niemal równa ilość odpowiedzi na to pytanie (nieco powyżej 27%) wskazywała na zaolejenie świec lub przebicia izolatora. Nieco mniej ważne okazało się nadmierne zużycie elektrod i ich mechaniczne uszkodzenia oraz uszkodzenia […]

Sondaż – najczęściej montowane części

Ciekawym zagadnieniem jest pochodzenie stosowanych w warsztatach części. Dlatego też poprosiliśmy osoby biorące udział w ankiecie o wskazanie prawdziwego stwierdzenia dotyczącego montowanych przez nich części układów kierowniczych i zawieszenia. Wynik z uzyskanych odpowiedzi przedstawiamy na poniższym wykresie. 85,1% firm stwierdziło, że montuje części układów kierowniczych i zawieszenia zachodniego pochodzenia, a zaledwie 4,7% dalekowschodnie. Najczęściej montujemy/sprzedajemy […]

Sondaż – tygodniowy czas pracy warsztatów

Zapytaliśmy w naszym sondażu przedstawicieli warsztatów ile dni w tygodniu świadczą swoje usługi. Głosujący mieli możliwość wyboru trzech odpowiedzi: 5, 6 lub 7 dni w tygodniu. Największą ilość głosów uzyskała odpowiedź 6 dni w tygodniu i stanowi ona aż 79,4% wszystkich oddanych głosów. 6,3% głosujących potwierdziło, że ich firmy oczekują na klientów również w niedzielę. […]

Sondaż – ilości klientów a sprzedaż klocków

Poniżej załączona tabela ilustruje rozkład ilości klientów na miesiąc na wymianę bądź sprzedaż klocków hamulcowych. Z pewnością można stwierdzić, że klocki hamulcowe nie są sprzedawane przez wąską wyspecjalizowaną grupę firm, lecz powszechnie przez wiele punktów sprzedaży i usług. Rynek tej grupy towarowej jest niezwykle rozproszony. Aż 37% ankietowanych stwierdza, że w skali miesiąca sprzedają lub […]

Sondaż – wymiana żarówek reflektorów głównych parami

Poniżej przedstawiamy państwu wyniki przeprowadzonego badania dotyczącego rynku żarówek. W sondażu interesującą kwestią było, czy w przypadku przepalenia się żarówki w jednym reflektorze głównym, ankietowani wymieniają również żarówkę w drugim. Jak widać z poniższej tabeli, tylko niespełna 13% respondentów wymienia żarówki parami. Widać wyraźnie, że znaczący wzrost sprzedaży żarówek mogłoby przynieść informowanie kierowców o korzyściach […]

RAPORT – Gdzie warto inwestować?

Pierwsza piętnastka największych pod względem obrotów dystrybutorów części zamiennych do samochodów stworzyła w Polsce blisko 410 punktów sprzedaży. Inwestowanie w dystrybucję części zamiennych do samochodów jest korzystnym przedsięwzięciem, jednakże wymaga znacznych nakładów finansowych. Dlatego też każdy przedsiębiorca powinien korzystać ze szczegółowych analiz dotyczących potencjału rynku. Pierwsze trzy największe organizacje dystrybucji części zamiennych do samochodów osobowych […]

Najbardziej kompleksowe i profesjonalne raporty oraz analizy na temat niezależnego rynku motoryzacyjnego w Polsce. Specjalizujemy się w badaniach rynku motoryzacyjnego co powoduje, że dysponujemy olbrzymią ilością ciekawych raportów i opracowań o branży motoryzacyjnej. MotoFocus jest nowoczesną, niezależną firmą badawczą, która przez ponad 20 lat intensywnej i rzetelnej pracy pozyskała zaufanie wielu firm z branży. Do naszych badań wykorzystujemy nowoczesne metody i techniki badawcze, a także dbamy o jasny i zrozumiały przekaz informacji zawartych w raportach. Nasi pracownicy łączą wiedzę praktyczną z teoretycznym przygotowaniem marketingowym, socjologicznym.

Działamy w zgodzie z etyką zawodową i najwyższymi standardami branży badawczej. Dokładamy wszelkich starań, aby współpraca z nami była również miłym doświadczeniem interpersonalnym.