Sondaż – Krótkie podsumowanie rynku hamulców

, 5 stycznia 2005, 0:00

W grudniu 2004 przeprowadziliśmy badania dotyczące rynku hamulców w Polsce.

W ciągu dwóch tygodni tylko osoby uczestniczące (udzielające odpowiedzi) w naszych badaniach otrzymają bezpłatnie podstawowe wyniki badań.
Pełne wyniki badań dostępne są odpłatnie, opis zawartości raportu można poznać na stronie /raport/raport_983.php
Aby na przyszłość zainteresować Państwa uczestnictwem w głosowaniu przy kolejnych badaniach postanowiliśmy poniżej opublikować mały fragment z raportu.
Jeden z analizowanych przez nas tematów dotyczył ilości klientów odwiedzających sklepy i warsztaty. Poniżej prezentujemy Państwu tabelę oraz wykres ze średnim wynikiem dla wszystkich uczestników badań. Jak należy czytać tabelę: 37% badanych firm (w większości były to warsztaty) zadeklarowała iż w ciągu miesiąca dokonują od 11 do 30 napraw w zakresie wymiany klocków hamulcowych.

Tabela 1

 ]1[

Wykres: Procentowy rozkład ilości wizyt

 ]2[

Wszyscy uczestnicy badań zostali poproszeni o wyrażenie opinii o producentach klocków hamulcowych. Opinię wyrażali poprzez przyznawanie punktów w skali o 1 do 6. Przy czym większa ilość punktów oznacza wyższą ocenę. Tym samym uzyskaliśmy wizerunek poszczególnych producentów w 7 kategoriach. Zapewne w niektórych przypadkach na ocenę producentów znaczący wpływ ma współpraca z dystrybutorami.

Tabela 2

 ]3[

Wykres: Ocena średnia dla najbardziej preferowanej marki klocków hamulcowych.

 ]4[

Spośród wszystkich opinii najniższą ocenę uzyskały promocje organizowane przez producentów. Ilość uzyskanych punktów to zaledwie 2,7. Najwyżej ceniona była jakość, trwałość i dostępność towaru uzyskując blisko 5 punktów na 6 możliwych. Dziś nowoczesne technologie pozwalają na wykonanie produktów bardzo solidnych. Przykładem może być zastosowanie ceramicznego systemu hamulcowego (Porsche Ceramic Compisite Brake) w samochodach montowanych seryjnie przez firmę Porsche. Oczywiście większa trwałość produktu musi mieć przełożenie na cenę. W związku z tym projektuje się takie wyroby, aby usatysfakcjonować klienta oraz cena była na akceptowalnym poziomie. Podsumowując przedstawiony fragment naszego raportu można zauważyć, że najistotniejsze kategorie z punktu widzenia warsztatów i sklepów wypadły bardzo pozytywnie.

Komentarze

Brak komentarzy