Sondaż – reklamacje klocków hamulcowych

, 9 maja 2007, 0:00

Osoby biorące udział w ankiecie zostały poproszone o podanie najczęściej występujących rodzajów reklamacji na klocki hamulcowe. Oczywiście pytanie nie dotyczyło normalnego zużycia klocków.

Odpowiedzi udzielane były tylko z możliwością jednokrotnego wyboru.
Największą ilość wskazań podawanych przyczyn reklamacji uzyskała odpowiedź „głośna praca (np. piszczy)” 74,7%.
Ponieważ uznaliśmy, że jest to argument trudny do podważenia (po zdemontowaniu klocków hamulcowych), dlatego też dla pewności sprawdziliśmy, jaką opinię na ten temat wyraziły warsztaty. Opinia ich jest tu najważniejsza, gdyż właśnie mechanicy mogą zweryfikować tego typu reklamację. Okazało się, że ich uwagi są zbieżne z opiniami kierowców.

Oczywistym jest, że wyniki różnie rozkładają się u poszczególnych producentów klocków hamulcowych.

Dla niektórych firm dość znacząco rosła liczba wskazań na reklamację dotyczącą rozwarstwienia materiału, a w dwóch przypadkach bolączką było wykruszanie się materiału ciernego.

Tabela
Rodzaj najczęściej występujących reklamacji klocków hamulcowych 

  

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!