Przewody wysokiego napięcia w samochodzie podlegają procesowi starzenia. Pojawiające się pod maską silnika przebicia elektryczne są spowodowane właśnie zużytymi przewodami wysokiego napięcia. Zaburza to pracę systemów elektrycznych i elektronicznych w samochodzie i dlatego jest to tak ważny produkt.
Z tego też powodu sprawdzaliśmy, jakie są najczęstsze przyczyny reklamacji przewodów zapłonowych.
Rezultaty naszych badań przedstawiają się następująco.
Większość ankietowanych, bo ponad 30% wskazała przebicia izolacji jako najczęstszą przyczynę reklamacji przewodów (przy trzech wskazaniach).
Rodzaj i jakość izolacji była również wskazywana we wcześniej przez nas publikowanych wynikach sondażu jako decydująca o jakości całego przewodu.
Drugą przyczyną reklamacji wskazywaną w ponad 20% odpowiedzi było wadliwe mocowanie końcówek. Kolejne miejsca zajęło wadliwe wykonanie „fajek”, złe przeznaczenie wiązki (która nie pasowała do danego samochodu) i wewnętrzne uszkodzenie przewodu. Inne powody, jak trudny montaż czy uszkodzenie wiązki w transporcie mają wyraźnie mniejsze znaczenie.
Szczegółowe dane z wynikami ankiety przedstawia poniższy wykres oraz tabela.
Kryterium |
% odpowiedzi |
Przebicia izolacji |
30,4 |
Wadliwe mocowanie końcówek |
20,1 |
Wadliwe wykonanie "fajek" |
14,9 |
Złe przeznaczenie wiązki |
13,3 |
Wewnętrzne uszkodzenie przewodu |
12,9 |
Trudny montaż |
4,3 |
Uszkodzenie w transporcie |
2,9 |
Inne |
1,2 |
|
100 |
Komentarze