Sondaż – Przyczyny reklamacji przewodów zapłonowych

, 10 stycznia 2007, 0:00

Przewody wysokiego napięcia w samochodzie podlegają procesowi starzenia. Pojawiające się pod maską silnika przebicia elektryczne są spowodowane właśnie zużytymi przewodami wysokiego napięcia. Zaburza to pracę systemów elektrycznych i elektronicznych w samochodzie i dlatego jest to tak ważny produkt.
Z tego też powodu sprawdzaliśmy, jakie są najczęstsze przyczyny reklamacji przewodów zapłonowych.
Rezultaty naszych badań przedstawiają się następująco.

Większość ankietowanych, bo ponad 30% wskazała przebicia izolacji jako najczęstszą przyczynę reklamacji przewodów (przy trzech wskazaniach).
Rodzaj i jakość izolacji była również wskazywana we wcześniej przez nas publikowanych wynikach sondażu jako decydująca o jakości całego przewodu.
Drugą przyczyną reklamacji wskazywaną w ponad 20% odpowiedzi było wadliwe mocowanie końcówek. Kolejne miejsca zajęło wadliwe wykonanie „fajek”, złe przeznaczenie wiązki (która nie pasowała do danego samochodu) i wewnętrzne uszkodzenie przewodu. Inne powody, jak trudny montaż czy uszkodzenie wiązki w transporcie mają wyraźnie mniejsze znaczenie.
Szczegółowe dane z wynikami ankiety przedstawia poniższy wykres oraz tabela.

 

Kryterium

% odpowiedzi

Przebicia izolacji

30,4

Wadliwe mocowanie końcówek

20,1

Wadliwe wykonanie "fajek"

14,9

Złe przeznaczenie wiązki

13,3

Wewnętrzne uszkodzenie przewodu

12,9

Trudny montaż

4,3

Uszkodzenie w transporcie

2,9

Inne

1,2

    

100

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!