Układ wydechowy to kawałek rury powyginanej w szczególny sposób – tak nadal myśli większość kierowców. Niewielu uświadamia sobie, że układ wydechowy jest znacznie obciążoną częścią pojazdu. Tłumiki muszą być odporne na skoki temperatury sięgające nawet kilkuset stopni, atak agresywnych kwasów od wewnątrz, działanie soli oraz poddane są bardzo silnym drganiom. Te i inne czynniki powodują pojawienie się różnego rodzaju usterek w układzie wydechowym. Postanowiliśmy uzyskać informację jakiego rodzaju wady są najczęściej występujące w układzie wydechowym w trakcie eksploatacji samochodu.
Zapytaliśmy zatem przedstawicieli warsztatów, z jakimi usterkami najczęściej się spotykają.
Szczegółowe wyniki przedstawia poniższa tabela oraz wykres.
]1P[
Najczęściej wystepujące usterki w ukladzie wydechowym | % oddaych głosów |
Pęknięta przegroda (luźne elementy w środku) | 13,8% |
Korozja na spoinach | 32,5% |
Głośny (po pewnym czasie eksploatacji) | 10,6% |
Urwany wieszak |
4% |
Korozja (wypalenie puszki tłumika) | 32,5% |
Pęknięty (nieszczelny element elastyczny) | 2% |
Nieszczelność na łączeniach | 3,3% |
Pasowność | 0% |
Uszkodzony katalizator |
0,7% |
Inne | 0,6% |
Zdecydowanie widać, iż korozja (wypalenie puszki tłumika) oraz korozja na spoinach to najczęściej występujące usterki. Obie te odpowiedzi uzyskały po 32,5% głosów.
Komentarze