Dla niemal połowy dorosłych Polaków cena była najważniejszym czynnikiem wpływającym na wybór marki zakupionego w 2005 roku samochodu – wynika z badania OMNIMAS przeprowadzonego przez TNS OBOP w lutym 2006 roku.
Przy wyborze marki zakupionego w ubiegłym roku auta Polacy kierowali się bardzo racjonalnymi czynnikami. Największy wpływ na wybór samochodu miała jego cena. Prawie co drugi badany, który kupił samochód w 2005 roku przyznał, że to właśnie cena zadecydowała o jego wyborze.
Pozostałe, najczęściej wymieniane czynniki wpływające na wybór marki mają także silny związek z materialnymi aspektami utrzymania samochodu. Należy do nich, m.in. ekonomiczność rozumiana jako niskie zużycie paliwa, małe koszty utrzymania samochodu oraz niskie koszty ubezpieczenia. Ponad jedna trzecia (36%) Polaków, która kupiła auto w 2005 r., uważa ten czynnik za bardzo ważny.
Przy wyborze auta niewątpliwie jednym z najważniejszych kryteriów jest cena samochodu oraz jego ekonomiczność – komentuje Mariola Łącka, z TNS OBOP.
]1[
Bezpieczeństwo nie okazało się istotnym czynnikiem. Może to wynikać z faktu, że większość zakupionych aut w 2005 r. to samochody z drugiej ręki, w przypadku których możliwość wyboru dodatkowego wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa jest ograniczona – dodaje.
Dla prawie co trzeciego badanego (28%) niezawodność samochodu – rozumiana jako niska awaryjność oraz solidność – miały duże znaczenie. Stosunkowo mało istotne dla nabywców były natomiast takie cechy samochodu jak, wyposażenie, bezpieczeństwo i wcześniejsze doświadczenia z marką / modelem auta.
Źródło: TNS OBOP
Komentarze