Sondaż – Krótkie podsumowanie rynku świec zapłonowych

, 27 grudnia 2005, 0:00

Przedstawiamy krótkie podsumowanie ankiety „Rynek świec zapłonowych w Polsce 2005”.
Badania zrealizowane zostały na przełomie listopada i grudnia (a więc na początku sezonu zimowego – w okresie szczególnego zainteresowania świecami) i obejmowało warsztaty samochodowe oraz sklepy i hurtownie, które posiadają w swojej ofercie świece zapłonowe.
Tematyka badań dotyczyła wizerunku poszczególnych marek, słabych i silnych stron, tendencji widocznych na rynku i wielu innych istotnych elementów. Na początku stycznia tylko osoby uczestniczące (udzielające odpowiedzi) w naszych badaniach otrzymają bezpłatnie podstawowe wyniki badań.

Pełne wyniki badań dostępne będą odpłatnie. Aby na przyszłość zainteresować Państwa uczestnictwem w głosowaniu przy kolejnych badaniach postanowiliśmy poniżej opublikować trzy tabele i trzy ilustrujące je wykresy z przygotowywanego raportu.
Aby uzyskać więcej informacji kliknij więcej.
Podstawową informacją, jaką chcieliśmy uzyskać w naszym badaniu było to, jak często (po jakim przebiegu) klienci ankietowanych firm (kierowcy) decydują się wymienić świece zapłonowe na nowe.

Tabela 1. Wymiana świec iskrowych na nowe:

Po ilu kilometrach przebiegu klienci zazwyczaj decydują się wymieniać świece iskrowe na nowe:

% odpowiedzi

10.000km

1,3%

20.000km

35,2%

40.000km

51,9%

60.000km

11,1%

90.000km

0,5%

 

100%

]1[

Jak widać w powyższej tabeli, większość kierowców decyduje się na wymianę świec po około 40 tysiącach kilometrów, lub nieco wcześniej.

Bardzo ważną kwestią jest, jaki czynnik jest kluczowy przy podejmowaniu decyzji o wymianie świec. Dane zamieszczone w poniższej tabeli świadczą, że najważniejsza (niemal połowa odpowiedzi) jest sugestia sprzedawcy w sklepie motoryzacyjnym lub mechanika. Widać więc wyraźnie, jak wielkie znaczenie dla dystrybutorów i producentów świec ma opinia, jaką ich produkty cieszą się wśród osób doradzających kierowcom.

Tabela 2. Decyzja o wymianie świec na nowe:

Sugestia sprzedawcy / mechanika

49,8%

Okresowe przeglądy samochodu

26,3%

Zalecenia producenta samochodu

13,4%

Decyzja kierowcy

10,5%

 

100%

]2[

W ankiecie zapytaliśmy badane firmy również o to, jakie ich zdaniem są najczęstsze przyczyny reklamacji świec iskrowych. Można było zaznaczyć trzy najbardziej istotne przyczyny.
Niemal równa ilość odpowiedzi na to pytanie (nieco powyżej 27%) wskazywała na zaolejenie świec lub przebicia izolatora. Nieco mniej ważne okazało się nadmierne zużycie elektrod i ich mechaniczne uszkodzenia oraz uszkodzenia gwintu świecy i uszczelnienia.

Tabela 3. Przyczyny reklamacji świec iskrowych (3 wskazania):

Zanieczyszczenie (zaolejenie) świec

27,8%

Pęknięcia (przebicia) izolatora

27,3%

Nadmierne zużycie elektrod

20,4%

Mechaniczne uszkodzenia elektrod

13,7%

Uszkodzenia gwintu/uszczelnienia

7,4%

Inne

3,4%

 

100%

]3[

Komentarze

Brak komentarzy