Przedstawiamy krótkie podsumowanie ankiety „Rynek przewodów zapłonowych w Polsce 2005”.
Badania zrealizowane zostały na przełomie października i listopada (a więc w pierwszej połowie okresu wzmożonego zainteresowania przewodami, trwającego mniej więcej od września do marca) i obejmowało warsztaty samochodowe oraz sklepy i hurtownie, które posiadają w swojej ofercie przewody zapłonowe.
Tematyka badań dotyczyła wizerunku poszczególnych marek, słabych i silnych stron, tendencji widocznych na rynku i wielu innych istotnych elementów. Na początku grudnia tylko osoby uczestniczące (udzielające odpowiedzi) w naszych badaniach otrzymają bezpłatnie podstawowe wyniki badań.
Pełne wyniki badań dostępne będą odpłatnie. Aby na przyszłość zainteresować Państwa uczestnictwem w głosowaniu przy kolejnych badaniach postanowiliśmy poniżej opublikować trzy tabele i trzy ilustrujące je wykresy z przygotowywanego raportu.
W ankiecie zapytaliśmy badane firmy o to, jaki ich zdaniem czynnik jest najważniejszy dla jakości przewodów zapłonowych (można było wybrać tylko jedną odpowiedź). Ponad połowa badanych wskazała na rodzaj izolacji kabla, znacznie mniej na rodzaj rdzenia czy materiał, z którego wykonane są osłony tzw. fajki zaś tylko 2,4% respondentów nie potrafiło się zdecydować, którą odpowiedź wybrać.
Tabela 1 Najważniejszy czynnik dla jakości przewodów zapłonowych (jedno wskazanie)
Kryterium |
% odpowiedzi |
Rodzaj izolacji kabla |
54,1 |
Rodzaj rdzenia przewodzącego |
24,7 |
Surowiec do wykonania osłon (fajek) |
18,8 |
Nie mam zdania |
2,4 |
100 |
]1[
Dane te potwierdzają odpowiedzi badanych firm na kolejne pytanie, które dotyczyło najczęstszych przyczyn reklamacji. Izolacja kabla jest istotnie ważnym czynnikiem, ponieważ jej przebicia są zdaniem badanych firm przyczyną aż 30% reklamacji (przy trzech wskazaniach).
Nieco mniej, bo 20% odpowiedzi wskazywało na wadliwe mocowanie końcówek. Kolejne miejsca zajęło wadliwe wykonanie „fajek”, złe przeznaczenie wiązki (która nie pasowała do danego samochodu) i wewnętrzne uszkodzenie przewodu. Inne powody, jak trudny montaż czy uszkodzenie wiązki w transporcie mają wyraźnie mniejsze znaczenie.
Tabela 2 Przyczyny reklamacji (trzy wskazania)
Kryterium |
% odpowiedzi |
Przebicia izolacji |
30,4 |
Wadliwe mocowanie końcówek |
20,1 |
Wadliwe wykonanie "fajek" |
14,9 |
Złe przeznaczenie wiązki |
13,3 |
Wewnętrzne uszkodzenie przewodu |
12,9 |
Trudny montaż |
4,3 |
Uszkodzenie w transporcie |
2,9 |
Inne |
1,2 |
100 |
]2[
W niektórych nowoczesnych silnikach samochodowych tradycyjną wiązkę przewodów zastępuje „listwa” zintegrowanego systemu zapłonowego. Nieco mniej niż 1/4 badanych zetknęła się już z koniecznością wymiany takiego podzespołu.
Tabela 3
Czy spotkałeś się z koniecznością wymiany kompaktowego systemu zapłonowego? |
% odpowiedzi |
TAK |
24,3 |
NIE |
75,7 |
100 |
]3[
Komentarze