Przedstawiamy krótkie podsumowanie ankiety „Rynek żarówek samochodowych w Polsce 2005”
Badanie obejmowało warsztaty samochodowe oraz sklepy i hurtownie, które posiadają w swojej ofercie żarówki.
Tematyka badań dotyczyła wizerunku poszczególnych marek, słabych i silnych stron, tendencji widocznych na rynku i wielu innych istotnych elementów. Na początku września tylko osoby uczestniczące (udzielające odpowiedzi) w naszych badaniach otrzymają bezpłatnie podstawowe wyniki badań.
Pełne wyniki badań dostępne będą odpłatnie. Aby na przyszłość zainteresować Państwa uczestnictwem w głosowaniu przy kolejnych badaniach postanowiliśmy poniżej opublikować trzy tabele i trzy ilustrujące je wykresy z przygotowywanego raportu.
W ankiecie zapytaliśmy firmy o zainteresowanie klientów żarówkami nowoczesnej konstrukcji.
Aż 64% pytanych warsztatów samochodowych zaobserwowało wzrost zainteresowania żarówkami o zwiększonej jasności.
TAK | NIE | ||
Obserwuję wzrost zainteresowania żarówkami "o zwiększonej jasności" | 63,8% | 36,2% | 100,0% |
Obserwuję wzrost zainteresowania żarówkami "o niebieskim świetle" | 26,0% | 74,0% | 100,0% |
]1[
Inną interesującą kwestią było, czy w przypadku przepalenia się żarówki w jednym reflektorze, ankietowani wymieniają również żarówkę w drugim.
Jak widać z tabeli, tylko niespełna 13% respondentów wymienia żarówki parami.
TAK |
12.6% |
NIE |
87,4% |
100,0% |
]2[
Pytaliśmy również o najbardziej istotne utrudnienia napotykane przez mechaników wymieniających żarówki w reflektorach. Aż 93% przyznało, że trudność sprawia im dostęp do reflektora; w szczególności zaś położenie akumulatora, który w wielu typach samochodów zasłania dojście do jednego z reflektorów (na to narzekało 32% badanych).
Przy wymianie żarówek największą trudność sprawia: | |
Dostęp do reflektora |
93,2% |
Położenie akumulatora |
31,7% |
Zintegrowana konstrukcja reflektora |
27,6% |
Sposób mocowania żarówki |
24,4% |
Uszczelnienia |
5,9% |
Podłączenie przewodów |
4,1% |
]3[
Komentarze