Sondaż – Krótkie podsumowanie rynku żarówek samochodowych

24 sierpnia 2005, 0:00

Przedstawiamy krótkie podsumowanie ankiety „Rynek żarówek samochodowych w Polsce 2005”
Badanie obejmowało warsztaty samochodowe oraz sklepy i hurtownie, które posiadają w swojej ofercie żarówki.
Tematyka badań dotyczyła wizerunku poszczególnych marek, słabych i silnych stron, tendencji widocznych na rynku i wielu innych istotnych elementów. Na początku września tylko osoby uczestniczące (udzielające odpowiedzi) w naszych badaniach otrzymają bezpłatnie podstawowe wyniki badań.

Pełne wyniki badań dostępne będą odpłatnie. Aby na przyszłość zainteresować Państwa uczestnictwem w głosowaniu przy kolejnych badaniach postanowiliśmy poniżej opublikować trzy tabele i trzy ilustrujące je wykresy z przygotowywanego raportu.

W ankiecie zapytaliśmy firmy o zainteresowanie klientów żarówkami nowoczesnej konstrukcji.
Aż 64% pytanych warsztatów samochodowych zaobserwowało wzrost zainteresowania żarówkami o zwiększonej jasności.

  TAK NIE
Obserwuję wzrost zainteresowania żarówkami "o zwiększonej jasności" 63,8% 36,2% 100,0%
Obserwuję wzrost zainteresowania żarówkami "o niebieskim świetle" 26,0% 74,0% 100,0%

]1[

Inną interesującą kwestią było, czy w przypadku przepalenia się żarówki w jednym reflektorze, ankietowani wymieniają również żarówkę w drugim.
Jak widać z tabeli, tylko niespełna 13% respondentów wymienia żarówki parami.

TAK

12.6%

NIE

87,4%

100,0%

]2[

Pytaliśmy również o najbardziej istotne utrudnienia napotykane przez mechaników wymieniających żarówki w reflektorach. Aż 93% przyznało, że trudność sprawia im dostęp do reflektora; w szczególności zaś położenie akumulatora, który w wielu typach samochodów zasłania dojście do jednego z reflektorów (na to narzekało 32% badanych).

Przy wymianie żarówek największą trudność sprawia:
Dostęp do reflektora

93,2%

Położenie akumulatora

31,7%

Zintegrowana konstrukcja reflektora

27,6%

Sposób mocowania żarówki

24,4%

Uszczelnienia

5,9%

Podłączenie przewodów

4,1%

]3[  

Opublikowane przez: Redakcja

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!