Warsztaty samochodowe 2015

5 kwietnia 2016, 9:11

Ukazał się najnowszy raport, stworzony wspólnie przez Smartscope oraz MotoFocus.
Celem badania zrealizowanego wśród warsztatów obsługujących samochody osobowe było zebranie informacji na temat sytuacji polskiego rynku warsztatów naprawczych – ich działalności, wyposażenia, obsługi klienta oraz współpracy z kontrahentami. Ważną częścią niniejszego opracowania jest też próba oceny kondycji ekonomicznej warsztatów – zarówno bieżącej, jak i przewidywań odnośnie kierunków zmian w przyszłości.

Szczegółową zawartość raportu przedstawia zamieszczony poniżej spis treści.

Spis treści:

Działalność warsztatów, ich wyposażenie i zakup podzespołów
specjalizacja, zakres usług, wyposażenie warsztatu, częstość rezygnacji z naprawy zawansowanych technicznie samochodów, liczba posiadanych komputerów, zadania wykonywane na komputerze, częstość otrzymywania zapytań e-mailem, udział części oryginalnych wśród wszystkich kupowanych części, udział części używanych wśród wszystkich kupowanych części, czas oczekiwania na zamówione części

Obsługa klienta
liczba klientów w ciągu dnia , rodzaje wizyt klientów- udział procentowy, przeciętny czas naprawy pojazdu, sposób przygotowania wyceny dla klientów, produkty polecane klientom w pierwszej kolejności, samochód zastępczy dla klienta, gwarancja na usługi, formy płatności za wykonaną usługę, udogodnienia dla klientów, lojalni klienci, sposoby sprawdzania satysfakcji klienta, sposoby na zwiększanie liczby klientów

Współpraca z kontrahentami
kryteria wyboru dostawcy części, kryteria wyboru części czasochłonnych w montażu, kryteria wyboru części szybko montowalnych, ocena wsparcia marketingowego od dystrybutorów części , przykłady dobrych i złych działań z zakresu wsparcia marketingowego, umowa z firmą ubezpieczeniową, dostęp do danych technicznych-liczba marek i zakres, marki niechętnie naprawiane w warsztatach, źródła informacji o naprawach samochodów

Koszty działalności
cena roboczogodziny, zmiany ceny roboczogodziny w porównaniu do poprzedniego roku, udział ceny części samochodowych w całkowitym koszcie naprawy, udział wybranych produktów w przychodach firmy, zmiana kosztów usług w całkowitym koszcie naprawy

Sytuacja branży
percepcja zmiany liczby warsztatów w Polsce w ciągu najbliższego roku, zmiana obrotów firmy w ciągu roku, inwestycje w warsztatach w 2015 roku, zmiany zatrudnienia w 2015, zmiana zarobków pracowników w 2015, najważniejsze problemy warsztatów

Sytuacja warsztatów niezależnych
zmiana liczby klientów w warsztatach niezależnych, ocena niezależnych warsztatów wśród klientów, elementy wpływające na wizerunek warsztatów niezależnych, konieczność rezygnowania z naprawy technicznie zaawansowanych samochodów przez warsztaty niezależne

Wymiana i naprawa wybranych podzespołów
kryteria wyboru turbosprężarki, turbosprężarka-nowa czy używana, dodatkowe czynności w czasie wymiany turbosprężarki, przyczyny wizyt związanych z układem hamulcowym, znajomość marek części układu hamulcowego wśród klientów, częstość montowania części hamulcowych klienta, średnia liczba klientów montujących amortyzatory, powtórna wymiana amortyzatorów, powtórna naprawa układu kierowniczego i zawieszenia, wymiana sprzęgła , najbardziej popularne awarie/usterki sprzęgła

Profil badanej populacji (warsztatów)
wielkość warsztatu (liczba zatrudnionych, liczba stanowisk naprawczych), forma działalności, przynależność do sieci warsztatów, wielkość miejscowości, stanowisko w firmie (kim jest respondent)

Metodologia

  • Populacja objęta badaniem: właściciele i kierownicy z warsztatów niezależnych i sieciowych
  • Metoda zbierania danych: wywiad kwestionariuszowy
  • Realizacja badania: Smartscope i MotoFocus
  • Liczebność próby: n=2341 wywiadów
  • Forma publikacji: 80 stron, power point
  • Termin realizacji wywiadów: wrzesień 2015
     

Cena raportu: 8 000 PLN+VAT

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!