Sondaż – Krótkie podsumowanie rynku opon

, 4 maja 2005, 0:00

Zakończyliśmy badanie dotyczące rynku opon dla samochodów osobowych i dostawczych. Badanie obejmowało firmy, które zajmują się handlem i wymianą opon. Tematyka badań dotyczyła wizerunku poszczególnych marek, słabych i silnych stron, sprzedaży, polityki dystrybucji i wielu innych ważnych elementów. W końcu maja tylko osoby uczestniczące (udzielające odpowiedzi) w naszych badaniach otrzymają bezpłatnie podstawowe wyniki badań.

Pełne wyniki badań dostępne będą odpłatnie. Aby na przyszłość zainteresować Państwa uczestnictwem w głosowaniu przy kolejnych badaniach postanowiliśmy poniżej opublikować dwie tabele z przygotowywanego raportu.
Jedno z pierwszych pytań jakie zadaliśmy naszym uczestnikom brzmiało:
Jaką markę opon zwykle polecasz swojemu klientowi?
Ankietowani musieli dokonać wyboru tylko jednej marki, bez względu na to czy na co dzień oferują dwie, trzy czy więcej marek opon.
Ilość głosów uzyskana przez poszczególne marki nie musi być proporcjonalna do wielkości sprzedaży, a tym samym do udziałów w rynku. Jednakże uzyskane wyniki są bliskie udziałom poszczególnych producentów.
Przedstawiona tabela jest wyrazem opinii warsztatów określanych jako warsztaty wolne czyli działające na rynku wtórnym A.M. Oznacza to, że nie obejmuje ona opinii warsztatów autoryzowanych przez producentów samochodów.

]1L[ ]2[

Podczas badań sprawdzaliśmy również jakimi kryteriami kierują się warsztaty przy wyborze marki opony. Przedstawiamy wyniki dotyczące warsztatów autoryzowanych O.E.S. tylko w przypadku trzech wskazań. Najwyraźniej zarysowały się kryteria takie jak cena, jakość oraz zaufanie do marki. Nieco odmiennie wygląda to w przypadku pojedynczego wskazania, a jeszcze inaczej dla warsztatów wolnych. Lecz te informacje i wiele innych otrzymają wyłącznie firmy uczestniczące w badaniach.

]3[

Komentarze

Brak komentarzy!