Sondaż – Krótkie podsumowanie rynku filtrów

, 23 marca 2005, 0:00

W marcu 2005 przeprowadziliśmy badania dotyczące rynku filtrów w Polsce. W ciągu dwóch tygodni osoby uczestniczące (udzielające odpowiedzi) w badaniach otrzymają bezpłatnie podstawowe wyniki badań. Zapraszamy w przyszłości do uczestnictwa w głosowaniu gdyż zebrane w ten sposób materiały będą zapewne dla Państwa przydatne w dalszym rozwoju firmy.

Poniżej publikujemy wycinek z raportu dotyczącego filtrów.
Ważnym tematem podczas badania było określenie ilości klientów w celu wymiany lub zakupu filtrów. Oczywiście badaliśmy ilości klientów w warsztatach, sklepach oraz osobno w warsztatach autoryzowanych. Poniżej prezentujemy rozkład głosów dla wszystkich grup razem. Okazuje się, że 32,0% firm w celu wymiany lub zakupu filtrów ma od 31 do 60 klientów miesięcznie. Pozostałe rozkłady procentowe widoczne są w tabeli oraz na zamieszczonym wykresie.

]1[
]2[

Ciekawym zagadnieniem, choć często pomijanym jest utylizacja filtrów. Można zauważyć, że prawie połowa badanych warsztatów 49,3% doskonale rozwiązuje ten problem poprzez niezależną umowę o utylizacji. Warto zwrócić uwagę, że znaczny procent firm 20,8% nie prowadzi utylizacji filtrów.

]3[
]4[

Podczas badań ankietowane osoby zaznaczały prawdziwe stwierdzenia. Wynik z uzyskanych odpowiedzi przedstawiamy na poniższym wykresie.
76,5% warsztatów zawsze sugeruje wymianę wszystkich filtrów w tym przeciw pyłkowe.
Natomiast 23,5% warsztatów wymienia tylko te filtry, które zostały wyraźnie wskazane przez klienta. Tym samym można zauważyć, że nie wykorzystują one okazji do wzrostu wartości zakresu usługi.

]5[
]6[

Komentarze

Brak komentarzy!