Badanie zostało zrealizowane techniką wywiadu kwestionariuszowego na próbie N=2018 respondentów. W badaniu poruszone zostało wiele kwestii związanych ze współpracą warsztatów z firmami ubezpieczeniowymi, posiadaniem i oferowaniem samochodu zastępczego, udziałami poszczególnych grup klientów w całkowitym portfelu klientów warsztatów, zakupami części tzw. oryginalnych, rezygnacją z usług ze względu na brak danych technicznych a także oceną wizerunku w oczach kierowców.
Raport składa się z trzech części:
- Współpraca z firmami ubezpieczeniowymi i usługi dodatkowe
- Usługi warsztatowe i wizerunek IAM
- Klienci warsztatów
Zawartość raportu przedstawia spis treści:
CZĘŚĆ I – WSPÓŁPRACA Z FIRMAMI UBEZPIECZENIOWYMI
- Oferowanie samochodu zastępczego dla klienta.
- Wiek posiadanych samochodów zastępczych.
- Oferowanie klientom samochodu zastępczego z uwzględnieniem podziału na województwa.
- Opłata za samochód zastępczy.
- Wysokość opłat za samochód zastępczy.
- Opłaty za samochód zastępczy z uwzględnieniem podziału na województwa.
- Umowa z firmą ubezpieczeniową.
- Firmy ubezpieczeniowe, z którymi współpracują warsztaty.
CZĘŚĆ II – USŁUGI WARSZTATOWE I WIZERUNEK
- Świadczenie usług podwykonawczych dla warsztatów autoryzowanych.
- Okres funkcjonowania warsztatu a świadczenie usług jako podwykonawca dla warsztatów autoryzowanych.
- Usługi specjalne dla klientów warsztatu.
- Części stosowane podczas napraw powypadkowych.
- Zakres usług świadczonych przez warsztat.
- Zaawansowanie techniczne pojazdu powodem rezygnacji z naprawy.
- Zaawansowanie techniczne pojazdu powodem rezygnacji z naprawy – jak będzie w przyszłości.
- Cena roboczogodziny w warsztacie.
- Udział usługi naprawczej w całkowitym koszcie naprawy.
- Udział usługi naprawczej w całkowitym koszcie naprawy – kierunek zmian.
- Udział procentowy części w oryginalnym opakowaniu producenta samochodu w ogólnych zakupach części.
- Metody wycen napraw.
CZĘŚĆ III – KLIENCI WARSZTATÓW
- Udziały procentowe poszczególnych grup klientów w przychodach (licząc wartościowo).
- Udział procentowy poszczególnych rodzajów wizyt w warsztatach w wizytach ogółem.
- Znajomość cen napraw na lokalnym rynku przez kierowców.
- Wizerunek warsztatów niezależnych w ocenie kierowców.
- Czynniki kształtujące wizerunek warsztatów niezależnych.
- Kierunki inwestycji warsztatów na najbliższe lata.
Szczegóły znajdą Państwo w broszurze.
Więcej informacji na temat badań udzieli:
Alfred Franke | Dyrektor ds. badań rynku
tel: +48 22 773 87 75
Komentarze