W styczniu 2005 przeprowadziliśmy badania dotyczące rynku warsztatów w Polsce. W połowie marca tylko osoby uczestniczące (udzielające odpowiedzi) w naszych badaniach otrzymają bezpłatnie podstawowe wyniki badań. Aby na przyszłość zainteresować Państwa uczestnictwem w głosowaniu przy kolejnych badaniach, postanowiliśmy poniżej opublikować mały fragment z raportu.
Jedno z pierwszych pytań dotyczyło planów przystąpienia do sieci warsztatowej organizowanej przez dystrybutora. Okazuje się, że większość warsztatów nie należących do żadnej sieci warsztatowej planuje do jednej z nich przystąpić. Wynik z uzyskanych odpowiedzi przedstawiamy w poniższej tabeli oraz na wykresie.
]1[
Ciekawym zagadnieniem, które analizowaliśmy w raporcie były plany warsztatów odnośnie rozszerzenia asortymentu usług. Można zauważyć, że duża część uczestników badań jest zainteresowana świadczeniem usług w zakresie klimatyzacji, które stają się powoli standardem, przynajmniej w klasie aut średniej lub wyższej. Należy też odnotować, że diagnostyka, która jest na pierwszym miejscu z 25,5% udziałem, to głównie diagnostyka elektroniki. Wyniki dotyczące planowanych nowych zakresów napraw przedstawia tabela poniżej.
]2[
Badając trendy na polskim rynku warsztatowym, spytaliśmy ankietowanych o zmiany w liczbie klientów w roku 2004 w porównaniu z 2003.
Wynik tego sondażu doskonale potwierdził uzyskiwane przez nas w ciągu całego roku wskaźniki dynamiki sprzedaży. Wyniki w tabeli dowodzą, że w ponad 41,8% warsztatów ilość klientów 2004 wzrosła nieznacznie w stosunku do 2003 roku. Przy czym należy zaznaczyć, że ponad 80% warsztatów pod określeniem nieznacznie rozumie 3% do 5% wzrostu.
Znikoma część (tylko 5,4%) zanotowała znaczny spadek ilości klientów. Poniżej pokazujemy uzyskane wyniki w formie tabeli i wykresu dotyczące tego zagadnienia.
]3[
Komentarze