Stoisko TEXA na targach Automechanika Frankfurt to jedna z najbardziej rozległych prezentacji w hali, skupiającej firmy zajmujące się dostarczaniem wyposażenia warsztatowego. Firma zaprezentowała swoje flagowe produkty i kilka nowości.
Koncept TEXA-VSG Vision Check
Koncepcyjne rozwiązanie Vision Check jest owocem współpracy pomiędzy firmami TEXA a VSG. Założeniem połączenia doświadczeń dwóch czołowych firm operujących w sektorze urządzeń do kalibracji kamer i radarów oraz urządzeń do ustawiania m.in. geometrii pojazdu, jest stworzenie maksymalnie prostego w obsłudze oraz szybkiego w działaniu zestawu do wykonywania napraw na pojazdach zarówno osobowych jak i dostawczych. Kalibracja kamery i radaru w systemach ADAS, przy wykorzystaniu Vision Check jest praktycznie w pełni automatyczna. Dzięki zastosowaniu kamer i precyzyjnego systemu pomiarowego, pozycjonowanie zestawu względem pojazdu jest niezwykle intuicyjne i znacząco skraca czas przeprowadzania całej operacji. Oprogramowanie zarządzające zestawem Vision Check prowadzi mechanika, krok po kroku przez cały proces kalibracji, a wbudowane w prowadnice silniczki elektryczne, sterują pozycją paneli zarówno w pionie jak i poziomie, pozostawiając operatorowi tylko kilka mechanicznych czynności do wykonania.
Koncept Vision Check przedstawiony został w trzech różnych wariantach: pierwsze rozwiązanie łączy w sobie funkcjonalność kalibracji systemów ADAS oraz kontroli i ustawianiu kół w technologii 3D. Drugie rozwiązanie oprócz kalibracji systemów ADAS wykonuje również ustawianie geometrii kół, ale w technologii NO-TOUCH przy wykorzystaniu 4 kolumn wyposażonych w zestaw kamer. Wprowadzenie na rynek Vision Check przewidywane jest na drugą połowę 2023 roku.
Kompleksowe podejście do diagnostyki wielomarkowej wg. TEXA
Ze względu na coraz większą złożoność diagnostyki w nowoczesnych pojazdach, TEXA przedstawiła swoje podejście do tego tematu, mające na celu ułatwienie mechanikowi diagnostyki wielomarkowej również w pojazdach zabezpieczonych przez producentów pojazdów, specjalnymi bramkami SECURITY GATEWAY oraz diagnostyki po protokole PASS THRU. TEXA swoje rozwiązanie wizualizuje za pomocą „piramidy potrzeb diagnostycznych”.
Fundamentem piramidy jest diagnostyka wielomarkowa dostarczana przez TEXA, dzięki niej warsztaty mogą zaspokoić ogromną część potrzeb diagnostycznych. Ponad filarem znajduje się diagnostyka autoryzowana. Jest to część obejmująca pojazdy zabezpieczone przez producentów pojazdów specjalnymi bramkami Security Gateway, których odblokowanie wymaga uiszczenia poszczególnym markom pojazdów przewidzianych przez nich opłat. TEXA podążając za potrzebami warsztatów, znacząco ułatwia diagnostykę autoryzowaną, implementując w oprogramowaniu IDC5 ujednoliconą strategię odblokowywania bramek zabezpieczających, bez względu na to, z jaką marką pojazdu mamy do czynienia. Na trzecim poziomie piramidy, zlokalizowana jest diagnostyka zdalna za pomocą technologii TEXA INFO Connect. Jest to rozwiązanie TEXA, które umożliwia warsztatowi skorzystanie z usługi diagnostyki prowadzonej przez specjalny dział wsparcia technicznego TEXA, który na polecenie klienta wykonuje zdalnie czynności diagnostyczne, z którymi warsztat nie może sobie poradzić. Diagnostyka zdalna obejmuje swoim zakresem również czynności takie jak aktualizacja sterowników za pomocą oprogramowań OEM. U szczytu piramidy widzimy diagnostykę po protokole PASS THRU – ze względu na coraz częstszą potrzebę np. aktualizacji sterowników, diagnostyka po protokole PASS THRU, powoli zyska coraz większe znaczenie w całości potrzeb diagnostycznych. Na szczęście warsztat, dzięki profesjonalnemu wsparciu technicznemu TEXA, będzie mógł w każdym przypadku skorzystać z usługi Call Center lub wsparcia za pomocą diagnostyki zdalnej wykorzystując technologię INFO Connect.
CCS 2 Dynamics CAR
CCS 2 Dynamics to przenośne rozwiązanie TEXA do kalibracji kamer samochodów osobowych oraz dostawczych. CCS 2 Dynamics jest kompaktowy, stabilny, łatwy w demontażu i transporcie. Konstrukcja posiada regulację wysokości i jest wyposażona w cztery obrotowe kółka oraz regulowane nóżki do stabilizacji, które zapewniają szybkie pozycjonowanie. Konfigurację CAR można uzupełnić dwoma trybami regulacji: a) optycznym, wybierając uchwyty na oponę lub obręcz koła lub b) względem osi napędowej w połączeniu z zestawem do kontroli zbieżności i położenia osi. Rozwiązanie to umożliwia wykorzystywanie go w serwisach mobilnych zajmujących się kalibracją kamer w systemach ADAS.
CCS 2 Dynamics TRUCK
Dzięki konfiguracji TRUCK, CCS 2 Dynamics pozwala z niezwykłą prostotą i absolutną precyzją wykonywać kalibracje kamer w pojazdach dostawczych i ciężarowych.
Konstrukcja posiada regulację poprzeczną, wzdłużną i pionową. Jest wyposażona w cztery obrotowe kółka oraz regulowane nóżki do stabilizacji, które zapewniają szybkie pozycjonowanie. Dzięki specjalnej konstrukcji CCS2 Dynamics Truck, możliwe jest wykorzystywanie zestawu również w serwisach mobilnych.
Komentarze