Pasta na bazie dwusiarczku molibdenu do składania silników od Liqui Moly

25 września 2024, 23:17

Montaż silnika musi być wykonywany z największą starannością, czystością i przy użyciu profesjonalnej chemii montażowej.

Instalacja łożysk ślizgowych silnika wymaga najwyższych standardów czystości. Nawet najmniejsze zanieczyszczenia mogą spowodować trwałe uszkodzenie panewek, co w konsekwencji może doprowadzić do spadku ciśnienia oleju i krótszej żywotności całego silnika.

Czystość to jedna rzecz. Druga, niezmiernie ważna, to zabezpieczenie silnika po montażu  na czas tzw. suchego startu.

Każdy mechanik wie, że olej potrzebuje nawet kilku sekund, aby dotrzeć do najbardziej oddalanych punktów smarowania, a po demontażu silnika ten okres może się jeszcze wydłużyć.

Szczególnie czułe są panewki i czopy wałów. Łożyska ślizgowe wykazują dużo większą trwałość od łożysk tocznych, ale pod warunkiem ciągłego smarowania. W niektórych bardziej wysilonych silnikach nawet kilka sekund bez oleju może oznaczać poważną usterkę. Aby uniknąć takiego scenariusza podczas montażu panewek, zamiast oleju warto zastosować pastę montażową LM 48 nr 3010.

Pasta montażowa oparta jest o dwusiarczek molibdenu – MoS2. Cząstki dwusiarczku są bardzo małe i mają niski współczynnik tarcia, dzięki czemu wnikają we wszystkie nierówności takie jak ślady po obróbce np. po honowaniu.

Smarowanie samym olejem jest nie wystarczające, ponieważ ten z czasem spływa do miski olejowej. W praktyce często się zdarza, że silnik jest montowany znacznie wcześniej, a próba jego uruchomienia następuje dopiero po kilku dniach, a nawet tygodniach. Właśnie dlatego warto znaleźć środek, który zabezpieczy silnik na długi czas.

Rozwiązanie polecane przez producentów pojazdów

Pasta montażowa jest  często polecana przez producentów pojazdów w literaturze fachowej. Pasta jest szczególnie polecana do montażu:

  • panewek,
  • tłoków,
  • wałków rozrządu,
  • hydraulicznych popychaczy zaworów,
  • zaworów.

Jak używać pasty?

Wystarczy posmarować instalowany element np. panewkę, wał cylindry i tłoki pastą na bazie dwusiarczku molibdenu podczas montażu, aby mieć pewność, że silnik już od pierwszych sekund jest dobrze chroniony. Pasta zmniejsza tarcie, chroni przed suchym startem.

Więcej o paście montażowej LM 48 nr 3010

Artykuł sponsorowany Liqui Moly

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!