W celu zarządzania integracją działań firmy, w 2019 roku zainicjowany został “Program 1 LKQ Europe”. Ma on na celu przekształcenie działalności w jedną europejską firmę, o usprawnionej strukturze międzynarodowej, która pozwoli organizacji w pełni wykorzystać potencjał płynący z jej skali.
Od 2011 roku spółka LKQ Europe przejęła ponad 80 firm w ponad 20 europejskich krajach. Każda z nich miała własne systemy operacyjne, produkty, docelowych klientów czy kulturę. Aby poradzić sobie z integracją coraz bardziej złożonej działalności, w 2019 roku zainicjowano program “1 LKQ Europe”. Miał on pomóc przekształcić LKQ Europe, do której należy ELIT Polska w jedno, europejskie przedsiębiorstwo o zoptymalizowanej, międzynarodowej strukturze.
– Aby jak najlepiej wykorzystać swój zasięg, musieliśmy usprawnić współpracę i ograniczyć trudności towarzyszące działalności transgranicznej. Pracujemy również nad przedefiniowaniem i wdrożeniem kultury korporacyjnej ze wspólnymi wartościami we wszystkich krajach i regionach – chcemy, aby wszyscy nasi koledzy byli dumni z bycia częścią historii sukcesu LKQ. Wszystko to zmierza do realizacji naszej wizji polegającej na kształtowaniu rynku części zamiennych i uzyskaniu pozycji wiodącego dostawcy rozwiązań do obsługi pojazdów w Europie, oferującego klientom wspaniałe doświadczenia – mówi Arnd Franz, dyrektor generalny LKQ Europe.
LKQ Europe ma wyjątkową pozycję rynkową dzięki dostępowi do klientów w całej Europie. Aby jak najlepiej wykorzystać tę przewagę nad konkurencją, w ramach programu “1 LKQ Europe” ujednolicono i scentralizowano kluczowe działy. Pozwoliło to poprawić stałość procesów i przyspieszyć ich działalność. Jedną z sił napędowych programu była chęć wypracowania wspólnego podejścia do systemów, narzędzi i procesów. Wdrożenie nowego, scentralizowanego systemu planowania zasobów przedsiębiorstwa pozwala LKQ Europe zadbać o lepszą obsługę zaplecza.
Innymi ważnymi osiągnięciami było utworzenie nowej siedziby w Zug (Szwajcaria), powstanie nowego centrum innowacji i obsługi w Katowicach oraz ustalenie nowoczesnej strategii cyfrowej.
– To była szczególnie trudna podróż dla regionu Europy Środkowej i Wschodniej, który obejmuje wiele różnych języków, kultur i rynków lokalnych. Mimo to udało nam się z powodzeniem zarządzać programem 1 LKQ Europe i pracować jako jeden zespół. Niektórzy z naszych kolegów wykazali się wysokim poziomem wiedzy specjalistycznej i awansowali na stanowiska w ramach struktury europejskiej. Jestem bardzo dumny, że udało nam się pomyślnie zakończyć ten program dla większości obszarów. Na kilku płaszczyznach w dalszym ciągu stoją przed nami duże wyzwania, ale wierzę, że wkrótce w pełni wykorzystamy wszystkie korzyści, jakie niesie ze sobą program “1 LKQ Europe” – dodaje Andras Lorincz, CEO LKQ CEE.
Po upływie 2,5 roku na koniec czerwca 2021 r., program transformacji organizacyjnej 1 LKQ Europe dobiegł końca. Wraz z jego zakończeniem firma poczyniła postępy w realizacji swojej wizji tworzenia coraz lepszych rozwiązań dla klientów w całej Europie. Usprawniona organizacja daje LKQ Europe możliwość zachowania przedsiębiorczego i lokalnego charakteru swojej działalności, przy jednoczesnym korzystaniu z efektu skali i działania w bardziej zharmonizowany sposób. To jednak dopiero początek podróży, a LKQ Europe będzie kontynuować wysiłki w celu maksymalizacji wydajności operacyjnej i potencjału zysku związanego z nową, uproszczoną strukturą.
Komentarze