Technologia bezpieczeństwa od ZF i Mobileye wybrana przez Toyotę  

19 maja 2021, 10:46

ZF i Mobileye, firma należąca do koncernu Intel, zostały wybrane przez Toyota Motor Corp. do opracowania zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS) do zastosowania w wielu platformach samochodowych. W ramach umowy Grupa ZF, która jest liderem produkcji kamer samochodowych wykorzystujących technologię Mobileye, dostarczy również radar średniego zasięgu Gen21 i będzie odpowiedzialna za integrację kamer i radarów w pojazdach Toyoty.

– Firma Mobileye jest bardzo zadowolona ze współpracy z ZF przy opracowywaniu wiodącej technologii wspomagania kierowcy i bezpieczeństwa dla Toyoty, największego na świecie producenta samochodów – powiedział profesor Amnon Shashua, Senior Vice President firmy Intel oraz prezes i CEO firmy Mobileye.

Oferta ZF i Mobileye stanowi kombinację dla największych światowych producentów samochodów ze względu na innowacyjne podejście do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego z wykorzystaniem widzenia komputerowego i uczenia maszynowego, mapowaniem lokalizacji oraz najlepszą w swojej klasie technologią sterowania bocznego pojazdu dla systemów takich jak utrzymanie/centrowanie pasa ruchu. Nowa współpraca z Toyotą, oznacza pierwszy projekt Mobileye i ZF dla systemów ADAS Toyoty i znacząco rozszerza zasięg technologii bezpieczeństwa obu firm, pozwalając na poprawę bezpieczeństwa i komfortu kierowców na drogach całego świata.

– Firma ZF planuje bliską współpracą z firmami Toyota i Mobileye, aby rozwijać zaawansowane systemy bezpieczeństwa zaprojektowane tak, aby spełniały zaawansowane globalne wymogi bezpieczeństwa. Nasze technologie zapewnią wydajność i solidność systemów opartych na syntezie oraz funkcji ADAS – powiedział Christophe Marnat, Executive Vice President, dywizji ZF Electronics and ADAS.

Firmy ZF i Mobileye będą ściśle współpracować aby dostarczać technologię kamer, zintegrowaną z technologią radarową ZF oraz aby zasilić platformy wspomagania kierowcy w pojazdach Toyoty. Mobileye’s EyeQ4, system obliczeń wizyjnych specyficznych dla aplikacji (SoC), zostanie połączony z technologią radarową średniego zasięgu Gen 21 firmy ZF, aby precyzyjnie interpretować otoczenie wokół pojazdów Toyoty w celu zapobiegania i łagodzenia skutków kolizji, zapewniając jednocześnie najlepszą w swojej klasie kontrolę boczną i wzdłużną pojazdu.

Radar średniego zasięgu ZF Gen21 to wysokowydajny radar przedni 77GHz, spełniający normy bezpieczeństwa 2020+ Euro NCAP 5-Star i umożliwiający realizację funkcji automatycznej jazdy na poziomie L2/L2+. Jest on skalowalny do wymagań producentów pojazdów i oferuje zarówno szerokie pole widzenia przy niskich prędkościach, przeznaczone do wspomagania detekcji pieszych w systemach wspomagających, takich jak automatyczne hamowanie awaryjne (AEB), jak również większy zasięg detekcji przy dużych prędkościach dla systemów takich jak tempomat adaptacyjny (Adaptive Cruise Control).

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!