Firma UFI Filters powołała do życia markę FormulaUFI dla wybranych materiałów opracowanych w swoim centrum innowacji. Wśród nich znajdują się rozwiązania stworzone przez UFI, które spełniają wymagania największych producentów z branży motoryzacyjnej.
Zgodnie z określonymi parametrami, w zakresie filtracji paliwa, powietrza silnikowego, oleju, powietrza w kabinie i układów hydraulicznych, rozwiązania są dostosowywane do samochodów osobowych i ciężarowych lub pojazdów przemysłowych.
FormulaUFI.EXTREME
Medium filtracyjne FormulaUFI.EXTREME zostało stworzone z materiału filtracyjnego na bazie syntetycznej, wyprodukowanego w procesie meltblown, a jego skuteczność wynika z rozkładu i rozmiaru włókien, które są projektowane w zależności od zastosowań. FormulaUFI.EXTREME gwarantuje skuteczność filtracji powyżej 99,5% w przypadku filtracji paliwa i jest kompatybilne z biodieslem. Medium można stosować również w filtrach oleju, w celu zmniejszenia utraty ciśnienia oraz w filtrach powietrza, takich jak MULTITUBE, do zastosowań w samochodach Porsche, Great Walls i Maserati.
FormulaUFI.STRATIFLEX
Rozwiązanie będące warstwowym układem różnych materiałów, takich jak celuloza, włókna szklane i tkaniny hydrofobowe. Dzięki połączeniu z włóknami meltblown, zastosowanymi w FormulaUFI.EXTREME, StratiFlex jest najbardziej skutecznym medium separującym wodę z oleju napędowego, jak w przypadku produktu GEN2 Plus do samochodów Alfa Romeo i Nissan. Natomiast zastosowane w filtracji oleju, zapewnia wydajność i dłuższą żywotność. Medium może być również wykorzystane w filtrach kabinowych, takich jak UFI ARGENTIUM.
FormulaUFI.MICRON
Medium filtracyjne z włókna szklanego, czasami łączonego z innymi włóknami syntetycznymi, oferujące wysoką skuteczność filtracji najmniejszych cząsteczek. Stosowane w filtrach oleju, takich jak do silnika Jaguara AJ133 ogranicza liczbę cząstek stałych w oleju, powstających wskutek tarcia elementów silnika. Zapobiega to zatykaniu filtra, zapewniając dłuższy okres eksploatacji i mniejsze spadki ciśnienia w układzie smarowania. Medium może być również stosowane w filtrach blow-by, ponieważ dzięki materiałowi oleofobowem jest odporne na oddziaływanie kwaśnego środowiska gazów blow-by.
FormulaUFI.WEB
Filtr złożony z metalowej siateczki wychwytującej zanieczyszczenia, jak w przypadku przekładni automatycznej firmy ZF i przekładni hybrydowej (DHT) Geely. Siateczka jest odporna na gorące płyny. Gwarantuje ona niskie spadki ciśnienia przy wysokich prędkościach przepływu, dzięki czemu nadaje się nawet do ekstremalnych zastosowań, na przykład w pojazdach wyścigowych.
FormulaUFI.H2O
Materiał filtracyjny oferujący wysoką zdolność separacji wody, za sprawą bazy z włókien celulozowych połączonych z włóknami syntetycznymi lub z włóknami szklanymi, jak w przypadku filtra oleju napędowego do Forda F-Max Euro 6. Zapewnia on skuteczność filtracji na poziomie 99,5% dla cząsteczek o wymiarach do 4 mikronów. W połączeniu z innymi materiałami (StratiFlex) typu meltblown, oferuje najwyższą skuteczność filtracji.
FormulaUFI.CELL
Podstawowa technologia wykorzystująca naturalne surowce. Materiał jest wykonany z celulozy połączonej z włóknami syntetycznymi lub z włóknami szklanymi, jak w przypadku filtra olejowego do silników MAN D15 lub Weichai H2, H3 i H5. Zapewnia skuteczność filtrów olejowych i benzynowych, a także filtrów powietrza, w których zmniejsza palność.
Komentarze