Rozładowany akumulator to kłopot, z którym można dość łatwo sobie poradzić. Pod warunkiem, że kierowca jest przygotowany. Najszybciej można wyjść z opresji przy użyciu boostera do akumulatora, który pozwoli błyskawicznie uruchomić silnik. By takie sytuacje się nie powtarzały, warto zaopatrzyć się w inteligentny prostownik do akumulatora, który nie tylko go naładuje, lecz także utrzyma w dobrej kondycji podczas dłuższego postoju auta. Jedne i drugie urządzenia można znaleźć w ofercie znanej do tej pory głównie z produktów związanych z oświetleniem firmy OSRAM.
Rodzina inteligentnych prostowników OSRAM BatteryCharge składa się z trzech modeli – OEBCS 904, 906 i 908. Ostatnia cyfra w oznaczeniu urządzenia oznacza maksymalne natężenie prądu, jakim można ładować akumulator. Model 904 (4 Ampery) może służyć do ładowania akumulatorów samochodowych i motocyklowych 12 V wszystkich typów o pojemności do 90 Ah. Gdy w samochodzie mamy większą baterię (12 V, do 110 Ah) trzeba sięgnąć po model 906 (6 Amperów), a prostownik OEBCS 908 (8 Amperów) jest w stanie naładować akumulatory 12 V o pojemności do 170 Ah, a także baterii o napięciu 24 V (do 70 Ah). Jako nieliczne produkty na rynku, inteligentne prostowniki OSRAM BatteryCharge ładują wszystkie typy akumulatorów włączając litowo-jonowy.
Wszystkie produkty OSRAM BatteryCharge są inteligentne i bardzo łatwe w obsłudze. Po włączeniu urządzenia rozpoczynają wielostopniowy cykl ładowania i automatycznie przechodzą w tryb konserwacji i podtrzymania, gdy tylko akumulator zostanie w pełni naładowany – zabezpiecza to przed nadmiernym naładowaniem. Akumulatory litowe ładowane są w 7-stopniowym cyklu, podczas gdy najpopularniejsze akumulatory kwasowo-ołowiowe / AGM są ładowane w cyklu 9-stopniowym. OSRAM BatteryCharge są kompatybilne z pojazdami wyposażonymi w system start-stop i posiadają funkcje podtrzymania, które pomagają chronić akumulator przed całkowitym rozładowaniem zimą lub podczas dłuższego postoju.
Prostowniki OSRAM BatteryCharge mają czytelny wyświetlacz LCD z podświetleniem, a wszystkie funkcje można obsługiwać jednym przyciskiem. W wyposażeniu jest także przewód z końcówkami oczkowymi, który można zainstalować w samochodzie na stałe, by podłączenie ładowarki było łatwiejsze. Urządzenia mają także zabezpieczenie, które zapobiega uszkodzeniom instalacji elektrycznej samochodu przed skutkami odwrotnego podłączenia biegunów.
Gdy akumulator jest rozładowany, a nie możemy czekać aż się naładuje lub zwyczajnie nie mamy gdzie podłączyć prostownika, z pomocą przyjdą urządzenia firmy OSRAM serii BatteryStart. Do wyboru są cztery modele boosterów, zwanych też jump starterami – OBSL 200, 300, 400 i Pro 700. Ten ostatni, ze względu na duże gabaryty i możliwości jest przeznaczony głównie dla warsztatów samochodowych czy aut pomocy drogowej. Pozostałe są niewielkie i zmieszczą się bez problemu w bagażniku, schowku czy kieszeni w drzwiach. Niewielkie rozmiary nie oznaczają, że takie są też możliwości urządzeń. Już najmniejsze – OBSL 200 jest w stanie uruchomić silnik o pojemności do 3 litrów. Po użyciu OBSL 200 błyskawicznie się ładuje – wystarczą 2 godziny do naładowania do pełna.
Kolejny z modeli – OBSL 300 – ma niemal identyczną długość i szerokość jak mniejszy starter (168×88 mm), różni się jedynie grubością – 33 mm w porównaniu do 20 mm. Ma jednak ponad dwukrotnie większą pojemność – 13 000 mAh. Pozwala to na uruchomienie silnika benzynowego o pojemności do 6 litrów lub wysokoprężnego do 3 litrów. Naładowanie OBSL 300 trwa 3 godziny.
OSRAM BatteryStart 400, dzięki pojemności 16 800 mAh jest w stanie pomóc w uruchomieniu silnika benzynowego do 8 litrów lub Diesla o dwukrotnie mniejszej pojemności. Ładowanie trwa 4 godziny.
Wszystkie opisane wyżej modele BATTERYstart są wyposażone w gniazda USB dzięki czemu mogą pełnić rolę powerbanku. W razie potrzeby można z nich doładować telefony komórkowe, aparaty, tablety itp. W zestawie zna etui chroniące przed uszkodzeniem. Przydatną funkcją jest wbudowana latarka. Startery OSRAM mają – podobnie jak prostowniki – zabezpieczenie przed przypadkowym podłączeniem biegunów odwrotnie.
Model Pro 700 dzięki wbudowanemu akumulatorowi litowo-fosforanowemu o pojemności 78,6 Wh bez problemu uruchomi silniki benzynowe o pojemności 8 l i wysokoprężne 6 l. Ze względu na charakter urządzenia nie znajdziemy w nim funkcji powerbanku czy latarki. Można za to docenić możliwość doładowania startera Pro 700 przy pomocy… uruchomionego właśnie pojazdu. Wystarczy zostawić urządzenie podłączone na zaledwie 60 sekund e do akumulatora, by booster naładował się ponownie do stanu wyjściowego. Jest to więc niemal perpetuum mobile. Można go także ładować z gniazdka 230 V. Oczywiście także booster Pro 700 ma zabezpieczenie przed przypadkowym odwrotnym podłączeniem biegunów.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 28 listopada 2020, 21:02 0 0
Gdzie to kupić ten ostatni
Odpowiedz