Nowe formulacje Champion Lubricants

, 27 lipca 2020, 12:57

Champion Lubricants wprowadzili na rynek oleje silnikowe dla pojazdów marki Renault, zgodne z normą RN17. Nowe normy RN17 powstały w 2018 roku. Są skonsolidowaną i zmodyfikowaną wersją specyfikacji płynów RN0700, RN0710 i RN0720 oraz zapewniają proste i spójne rozwiązania dla dystrybutorów i warsztatów.

W tej dziedzinie Champion Lubricants może zaoferować 2 produkty: 65635 OEM SPECIFIC 0W20 C5 RFE (aprobata RN17 FE) oraz 65637 OEM SPECIFIC 5W30 C3 RN (aprobata RN17).

OEM SPECIFIC 0W20 C5 RFE to olej opracowany do użytku w najnowszych silnikach wysokoprężnych Renault z filtrem cząstek stałych DPF, które wymagają oleju zgodnego z nową specyfikacją oszczędności paliwa RN17 FE firmy Renault, odpowiedni tylko dla silników dostosowanych pod kątem niższego zużycia paliwa. Ponadto można używać go we wszystkich silnikach wymagających zgodności ze specyfikacją ACEA low SAPS C5, która oferuje większą oszczędność paliwa niż ACEA C3.

Z kolei specyfikacja RN17 została stworzona z myślą o nowoczesnych turbodoładowanych silnikach benzynowych z wtryskiem bezpośrednim (TGDI) i oferuje ochronę benzynowych filtrów cząstek stałych (GPF) w celu wydłużenia ich żywotności. Olej OEM SPECIFIC 5W30 C3 RN został poddany badaniom, które miały na celu zapewnienie odporności na utlenianie i zużycie mechanizmu rozrządu zaworowego oraz czystości tłoków na poziomie równym lub przewyższającym wymagania normy RN17. Udało się to osiągnąć dzięki zastosowaniu dodatków chroniących wewnętrzne części silnika w warunkach podwyższonego ciśnienia i temperatury oraz przy wyższych tolerancjach. Ponadto oleju OEM SPECIFIC 5W30 C3 RN można używać również w pojazdach, w których wcześniej wymagane było stosowanie oleju zgodnego ze specyfikacją RN0700 i RN0710 – umożliwia to serwisowanie kilku modeli Dacia i Renault z wykorzystaniem tego specjalnego oleju OEM.

Nowa formuła zgodna z normą RN17 stanowi rozwinięcie wcześniejszego produktu Champion Lubricants – 65629 OEM SPECIFIC 5W30 C2/C3, który powstał w marcu 2019 r., by spełnić wymagania tej normy jeszcze przed rozpoczęciem oficjalnego procesu wydania aprobaty przez firmę Renault. Olej OEM SPECIFIC 5W30 C2/C3 pomyślnie przeszedł wszystkie badania zgodnie z normami homologacji Renault RN17, co zapewniło dystrybutorom i warsztatom wczesny dostęp do produktu spełniającego wymogi normy RN17. Ten olej dla flot samochodów osobowych posiada również oficjalne aprobaty niemieckich producentów OEM: BMW Longlife-04, MB 229.52 i VW 505.00/505.01 oraz jest zgodny ze specyfikacjami firm GM i Fiat.

Olej OEM SPECIFIC 5W30 C3 RN firmy Champion Lubricants został zaprojektowany, aby spełnić wymagania normy 5W-30 mid SAPS (popiół siarczanowy, fosfor i siarka) service fill dla pojazdów benzynowych oraz z silnikiem Diesla EURO 6. Olej OEM SPECIFIC 5W30 C3 RN może także być stosowany we wszystkich silnikach benzynowych i wysokoprężnych firmy Renault z filtrem cząstek stałych (DPF) wprowadzonych na rynek europejski od końca 2018 r. W przyszłości ten segment będzie się znacząco rozwijał – szczególnie w Europie Zachodniej, gdzie liczba flagowych silników Renault serii K9K wynosi już ponad 10 milionów jednostek. Ten olej silnikowy może być stosowany również w wielu innych silnikach producentów OEM, takich jak Nissan i Dacia.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Adam Te., 27 lipca 2020, 20:08 0 0

Bardzo dobry olej . Tylko szkoda że dostępny tylko w Gordonie. Fantastyczny 10w60 ,dobra cena tylko że znowu - w Gordonie . Niech ktoś to przejmie ! bo mojego przedstawiciela już nie ma - bardzo dziękuję Gordonie !! A to On mnie to tego oleju przekonał .

Odpowiedz