#pomagamypomagać – reakcja branży motoryzacyjnej na koronawirus

9 kwietnia 2020, 8:00

Wszystkie dane jasno wskazują, że światowa gospodarka stoi przed największym wyzwaniem ostatnich dekad. Wiedzą to też producenci części i dostawcy, jednak nikt z nich nie zamierza biernie przyglądać się tej sytuacji. Każdy chce pomóc mechanikom utrzymać ruch w warsztatach, aby wspólnie przetrwać ten ciężki okres. Czołowi dostawcy wspólnie z Inter Cars zorganizowali akcję #pomagamypomagać, która rusza wraz z początkiem kwietnia.

#pomagamypomagać to doraźna pomoc dla właścicieli warsztatów, którzy zmagają się dzisiaj z wieloma problemami. Z jednej strony jest to zmiana podejścia do prowadzenia biznesu i reagowania na zmiany, a z drugiej są to problemy wnikającej ze zmniejszającej się liczby klientów w warsztacie w czasie pandemii koronawirusa. Inter Cars wspólnie ze swoimi Partnerami biznesowymi proponuje warsztatom wsparcie i chęć niesienia pomocy w rozwiązywaniu  problemów, na które nikt nie był przygotowany.

Program pomocy #pomagamypomagać jest oparty na trzech filarach,  w skład których wchodzą:

  1. PAKIET OCHRONNY zawierający 5 litrów płynu antybakteryjnego, 5 sztuk maseczek ochronnych, 100 rękawiczek ochronnych, który pozwoli warsztatom stosować zasady bezpieczeństwa, pozwalające chronić się przed zarażeniem oraz spełnić wymogi, które polski rząd rekomenduje, aby zachować podczas kontaktu z klientem.
  2. Bezpłatne webinary – pierwsze szkolenie odbyło się 31.03.2020, o tematyce: „Zarządzanie warsztatem w kryzysie”, kolejne tematy są już w przygotowaniu. Jest to bezpłatna WIEDZA dla właścicieli warsztatów i mechaników, tak bardzo potrzebna i trudna do zdobycia w czasach ogólnej kwarantanny.
  3. Gotowe do użycia treści marketingowe, tj. posty do mediów społecznościowych (tekst i grafiki), które pomogą dotrzeć z przekazem do kierowców, wykorzystując nowoczesne NARZĘDZIA ONLINE. Te obecnie stanowią najlepszą formę kontaktu z klientem, który szuka informacji na temat dostępnych usług. Wszystko wskazuje na to, że obecna sytuacja jeszcze mocniej ugruntuje pozycje Internetu, jako podstawowego narzędzia komunikacji. Warto to wykorzystać i wyjść frontem do konsumenta.

Pakiety ochronne dostarczone będę za pośrednictwem filii Inter Cars do 10 tysięcy warsztatów już w tym tygodniu! Pozostałe materiały dystrybuowane będą bezpłatnie drogą elektroniczną.

Inicjatorzy akcji pracują już nad dodatkowymi krokami, które mają pomóc mechanikom utrzymać ich biznesy w czasie trwania pandemii koronawirusa. Kampania #pomagamypomagać zainicjowana została przez producentów części samochodowych wspólnie z Inter Cars. Ma ona na celu zachęcić kierowców do korzystania z usług warsztatów.

Firmy zaangażowane w projekt #pomagamypomagać to Inter Cars, Castrol, ZF Aftermarket, Bosch, Schaeffler, Mann Filter, Filtron, Delphi, Febi, Varta /Clarios, Contitech, Valeo, Osram, Magneti Marelli, Vredestein, Bridgestone, Goodyear.

Wszystkie informacje na temat akcji dostępne są na www.intercars.com.pl oraz https://www.facebook.com/InterCarsOfficial/

Artykul sponsorowany Inter Cars

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Właściciel, 9 kwietnia 2020, 15:22 4 -6

Co za przeklamamy inpelny cynizmu artykul promujacy firme ktora majac system AI ktory nam dal strone www i innym warsztatom teraz nam ją wylącza

Odpowiedz

heh..., 10 kwietnia 2020, 11:45 2 -1

No właśnie... System który mi realnie pomagał w reklamie, bo miałem przełożenie rzeczywiste teraz zostaje wyłączony, w okresie w którym głównym medium dotarcia do klienta jest fb... Po prostu genialne posunięcie...

Odpowiedz

Mirek, 9 kwietnia 2020, 16:59 3 -2

lepeij się wcześniej zorientować że te strony to BLEF niż poźniej :)

Odpowiedz

Fioletowa Dama, 9 kwietnia 2020, 22:03 11 0

Ludzi też zwalniacie!!! I taka to duża firma!!!!

Odpowiedz

Elzbieta, 9 kwietnia 2020, 22:04 11 0

Szkoda tylko że swoim pracownikom nie chce pomagać tylko daje im wypowiedzenia

Odpowiedz

Majkel dżekson, 9 kwietnia 2020, 22:24 4 0

Od dłuższego czasu coraz bardziej realizacja zamówień byla coraz bardziej problematyczna . Nie mówię tu o sytuacji z koronawirusem tylko dużo wcześniej . Nie widzę tu winy zwykłych pracowników ,lecz doszukiwałbym się bardziej wspierania ich / dowartościowania . Żeby zarobili godziwe pieniądze to muszą nieźle się napracować, albo zmienić pracę. Choć Jak widać ostatnimi czasy lepiej zwolnić tych co pracowali już dłuższy czas i poświęcili się dla niej..

Odpowiedz

Tomek, 10 kwietnia 2020, 12:00 7 0

Pic na wodę foto montaż mam warsztat od 5 lat i nic nie dostałem .Po rozmowie z przedstawicielem
okazuję się że pakiet dostaną tylko największe warsztaty.Tak że niech nie sciemniają.

Odpowiedz

DWARF, 10 kwietnia 2020, 21:46 3 0

Zły Cars i nie dobry!

Odpowiedz

Dawid, 13 kwietnia 2020, 20:00 0 0

Masz rację Kamil, zły ten Cars, okropny :)

Odpowiedz

DWARF, 13 kwietnia 2020, 21:37 0 0

yyy nie Kamil :D nie znam Kamila

Odpowiedz

Dawid, 22 kwietnia 2020, 16:35 0 0

A ja dostałem ? zajebiscie, bardzo dobrze się z nimi wspolpracuje

Odpowiedz

nowy, 10 kwietnia 2020, 12:02 4 0

A swoim dostawcom nie płacą. Napisali pisma do wszystkich , że dopuszczają spóżnienie w płatnościach rzędu kilkudziesięciu dni. to ktu właściwie pomaga.

Odpowiedz

Kinga Ic, 10 kwietnia 2020, 23:12 10 -3

Kur....sami prostacy tu piszą!!!! Jak kolwiek ludzie by nie próbowali pomoc to i tak będzie dla takich parszywych hien będzie źle!! A na jaki grzyb mają dawać komuś prezenty jak nie potrafi być chociaż w jakimś procencie lojalny?! Dostanie ten kto szanuje współpracę z IC ,a nie jakiś garażyk co robi 99% na paragon i miesięczny obrót to 1000zl... Do biedronki jak idziesz po świerzaka tez musisz kupić za 50zl x 6 zeby dostać maskotkę wartości 20zl... Więc proszę nie pogrążajcie się mówiąc , że nigdy nic nie dostaliście czy ,że dostaną to duże warsztaty... bo i mały warsztat potrafi zrobić DUŻY obrót JEŚLI chce... Zatem żal możecie mieć do konkurencji która dała Wam właśnie NIC ?? GRATULACJE!!! Dziękuje ulżyło mi ? Pozdrawiam Kinga ?

Odpowiedz

KliNt, 11 kwietnia 2020, 8:36 2 -2

Taka akcja to zawsze jakiś plus. Niestety mam wrażenie, że to przede wszystkim akcja marketingowa niż prawdziwa chęć pomocy. IC nie traktuje swoich klientów jak partnerów. Zapłatą za lojalność i obietnicę iluzorycznych korzyści jest podnoszenie cen i jaki kolwiek brak odpowiedzialności za sprzedawane produkty. Gwarancja i rękojmia są fikcją. Reklamację są taśmowo odrzucane. Ich uzasadnienia widać, że nie są pisane, a wklejane z szablonów, bo często nie mają nic wspólnego z konkretnym przypadkiem. Idealny (tzw lojalny) klient wg IC to bezrefleksyjny idiota. Na szczęście nie każdy chce nim być, a nikt nie jest niezastąpiony - włączając w to IC.

Odpowiedz

warsztatowiec, 15 kwietnia 2020, 23:36 1 0

Zgadzam się w 100 procentach , i nie tylko ja .

Odpowiedz

Zbyszek, 12 kwietnia 2020, 8:27 6 -1

Szanowna Pani . Ulżyć można sobie na wiele sposobów ale nie o tym teraz chcę napisać.
Również mam duży żal do IC ponieważ zablokowali mi katalog i mogę wyszukiwać tylko ogólne.
Jednak na głównej stronie IC już z takiego katalogu może korzystać każdy , kto tylko chce. Więc niech Pani przyzna dziwna jest to polityka IC .
Ja mieszkam na malej wsi a konkurencja olbrzymia (mieszkańców około 8 tys. a warsztatów ponad 25) ? , po za tym hurtowni 6 . Aktualnie aby klienci przestali wiecznie lamentować , sami kupują sobie częsci , ja głównie wykonuję usługę. Jednak aby być lojalnym wobec IC po za częściami , kupuję w IC wszystkie dodatki , tj. ( testery diagnostyczne , myjka ultradźwiękowa , autodata , blokady rozrządu , itd ). Jednak i tak jestem nie dobry !
Szanowna Pani Kingo z IC , proszę mnie nie obrażać bo nie jestem prostakiem.
Jednak jak widzę woli Pani obrażać każdego kto ma inne zdanie o IC . A może by tak Pani pomogła takim klientom jak ja , bo na pewno jest takich tu wielu . Dziękuje.

Odpowiedz

Kinga, 12 kwietnia 2020, 11:51 2 -1

Przepraszam , fakt poniosło mnie...
Moi klienci w takiej kwestii jak wyłączenie katalogu- bez jakiejkolwiek podanej przyczyny, od razu interweniuje i staram się rozwiązać „problem” , jednak też jestem zdania takiego, że jeśli warsztat nie potrafi zrobić 2000zł netto no to przepraszam-nie mam pojęcia jak taki warsztat ma racje bytu? Jak on jest w stanie przetrwać?
Czy dał by Pan narzędzie warte kilkaset tysięcy zł komuś kto raz kiedyś coś u Pana kupi/wykona usługę...ułatwiając życie-a w zamian dając „zarobić” konkurencji? Myślę, że też by za Pan takiego kh podziękował......
Lecz odbiegliśmy od tematu...bo katalog nie ma związku z tym co IC zrobił dla swoich klientów. Fakt jest taki, że nie każdy niestety mógł liczyć na takie wsparcie jakie dał IC i można tu naprawdę długo rozważać kto i dlaczego dostał/ nie dostał... lecz ta „bulwersacja” kh tez nie do końca jest zrozumiała przeze mnie...
Dlaczego? Być może warto zadać sobie samemu pytanie? Później skierować je do PH, kierownika filii?
Nerwy i obrażanie się niczego nie rozwiążą...
Jeszcze raz przepraszam za swoje NERWY...
A co do pomocy-to zapraszam na webinaria ,szkolenia które organizuje IC ?

A jeszcze jedno.... co do tej ulgi-fakt rozładowałam emocje w inny sposób i POMOGŁO ? POLECAM ?

Odpowiedz

Zbyszek, 12 kwietnia 2020, 15:51 3 0

Z przykrością stwierdzam , że nasza dyskusja nie ma sensu. Pani jest osobą stronniczą bo pracuje IC. Jednak jak tylko w IC będzie coś nie według ich polityki, jak im się cyferki nie będą zgadzac to wyleci Pani z firmy z wielkiem hukiem.
Po pierwsze: był help desk , był bo niestety go IC zlikwidował. Dlaczego tutaj nie został wprowadzony abonament ?
Po drugie : wszystkie hurtownie współpracujące z wami to IC . A takie to IC (franczyza) , że nawzajem się niszczycie i oczerniacie. Jaki w tym cel nie wiem? W moim rejonie są 4 filie IC w odległości ode mnie do 40 km. Bywały tygodnie , że nie było przedstawiciela z jednej czy drugiej filii abym przeszedł z mojej filii do innej. Gdzie tu sens , gdzie logika ? Oczywiscie zawsze uslyszałem jak to u nich będzie mi lepiej bo tam jest źle. W mojej filii jestem 8 lat . Nikogo też nie powinno obchodzić czy w danym miesiącu wyrobię te nieszczęsne 2 tys. netto czy nie .
Po trzecie : IC organizował targi motoryzacyjne na lotnisku na Bemowie. Później zmiany aż w końcu koniec. I co ? Na targi były wejsciówki bilety ale oczywiscie nie dla branży , nie dla fachowców warsztatowców tylko dla paru idiotów i ich rodzin. Zawsze będąc na targach wyniosłem z tego pozytywy i dużą dawkę wiedzy. Niestyty dla wielu to byla okazja napić sie piwa, zrobic awanturę i poubliżać wystawcom i hostessom. Dlaczego tego w IC nikt nie widzi i tam nie szuka problemu?

Proponuję Pani spojrzeć na problem z innego punktu. Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.
Jak napisalem na wstępie , ta dyskusja i tak nic owocnego nie wprowadzi. Jednak wedlug mnie to od zarządu IC bym zaczął , bo tam zaczynają się kłopoty. Jednak moje zdanie jest tu najmniej ważne.

Odpowiedz

Kinga, 14 kwietnia 2020, 12:08 1 -1

Ma Pan rację, nie ma sensu...gdyż zupełnie odszedł Pan od tematu...
Pozdrawiam ?

Odpowiedz

Stasiu, 11 kwietnia 2020, 8:28 7 -3

Generalnie
Ciągnąć od handlowca każda jedna złotówkę na cenach, skakać z zakupami po dostawcach jak pszczółka Maja po kwiatkach. A potem gęgacie jak małe dzieci jaki ten dostawca zły i nic wam nie dał. I bardzo dobrze sami sobie jesteście winni. Biznes opiera się na relacjach. Nie umiesz stworzyć trwalej relacji biznesowej, to nie narzekaj potem, że dostawca też nie jest lojalny wobec Ciebie, to działa w dwie strony.

Odpowiedz

Piotrek, 12 kwietnia 2020, 6:49 3 0

Niektorzy robia interesy z firmami a inni z ludzmi.

Odpowiedz

Chyba jednak nie dają, 11 kwietnia 2020, 20:53 0 0

Spory warsztat we wschodniej Polsce
6 mechaników
Obroty z ic w tym kiepskim czasie około 10k netto/msc i nadal nic nie dostaliśmy

Odpowiedz

Marek, 11 kwietnia 2020, 23:28 1 -1

Jeśli masz Umowę i ją realizujesz to dostaniesz.

Odpowiedz

Dawid, 22 kwietnia 2020, 16:36 1 0

Fakt, dostalem, ?

Odpowiedz

biski, 12 kwietnia 2020, 12:54 7 0

Wytłumaczcie mi tylko dlaczego ktokolwiek ma pomagać: klientom - mechanikom - hurtowniom - sklepom - dystrybutorom? Nie ma takiego obowiązku ani biznesowego ani moralnego. Każdy walczy o przetrwanie tak samo. Warsztat naprawia samochody za darmo "bo jest ciężko? Nie, kierowca musi płacić. filia czy centrala ma coś dawać warsztatom bo jest ciężko? Nie, dlaczego? A kto pomoze hurtowni? dostawca? nie sądzę. Jak im producenci aut wyłączyli linie to też mają problem. Jak było dobrze to każdy siedział jak król i tylko wyciągał łapska po wycieczki, dodatkowe bonusy rabaty itd. I każdy miał na ustach: jak mi nie dasz to pójdę do konkurencji oni mi dadzą. Mówił tak kierowca o cenach części, mówił tak mechanik do handlowca i hurtownik do dostawców. A teraz jest dalej to samo, zero lojalności i moralności, dalej tylko wszyscy ręce wyciągają, szantażują i straszą. Tak wygląda to szambo motoryzacyjne. Pewnie w innych branżach jest tak samo. Nie mówcie tylko że to intercars jest zły, autopartner, profiauto czy motorol.
Wina leży po równo u kierowców cfaniakujących na zakupie części u mechaników którzy doja z ph w filiach które za wszelką ceną muszą sprzedać i u dystrybutorów którzy chcą tylko bonusu bonusy i bonusy.
A teraz się mozecie wszyscy oburzyć. Ja i tak wiem jak jest, za długo już w tym bagienku sie taplam

Odpowiedz

Anonim, 14 kwietnia 2020, 9:12 6 -5

Tylko kto do takiej sytuacji doprowadził, jak jesteś długo w tym bagnie to powinieneś pamietać, że to IC. Kto kilkanaście lat temu zaczął lansować model tylko duzi mają szansę, reszta upadnie, łączcie się z nami inaczej nie macie szans, sklepy nie przetrwają, mechanicy mogą tylko być z dużymi firmami, otwieramy filię w każdej wiosce, dowozimy towar 5 razy dziennie. odpowiedź IC

Odpowiedz

Karol, 14 kwietnia 2020, 12:23 7 0

A co to ma do rzeczy ile razy kto i co będzie dowoził i komu?! Tamat jest zupełnie inny POMAGAĆ komu? Temu ,komu uważają za słuszne...temu kto potrafi to docenić!!!!

Odpowiedz

biski, 14 kwietnia 2020, 16:01 5 0

Była to przepychanka Intercarsu i Foty ale kto im bronił mieć taką wizję rynku? Nikt.Jeśli dystrybutor chce wozic 5 razy dziennie i zarobi na to to jego sprawa. Jesli mechanik chce wymieniać olej za darmo jak klient kupi u niego olej i filtr to jego sprawa. Ale jak te firmy stają pod ścianą to jedni do drugich ręcę wyginają daj daj daj. Chodzi mi o to ze kazdy powinien patrzyć swego a nie oczekiwać az ktos im coś da bo jest epidemia. słabe to jest. jak rozmawiam z handlowcem jednej z firm to od 5 lat opowiada mi ze zawsze jak zjezdza do firmy to widzi kogos nowego w sekretariacie w reklamie a kadrach itp. masa kasy idzie u nich na projekty ktorych nikt nie wykorzystuje. a teraz jęczą że musza pensje redukować oczywiście nie kolesiom zarządu tylko handlowcom co za dużo wypracowali. To jest sposób na prowadzenie firmy? nie sądzę

Odpowiedz

DWARF, 14 kwietnia 2020, 20:38 8 0

A jutro połowa klientów Carsu dostanie pakiety ochronne zawieracjące maseczki rękawiczki oraz płyn do dezynfekcji 5L. I wiecie co? Wy pewnie tego nie dostaniecie bo płaczecie smęcicie i i jedyne co robicie w IC to zamęt. Jak drogo jak nie dobrze a bo handlowiec taki a bo kierownik nie uznał reklamacji a bo drogo, a bo za późno a bo daj długopis, a bo daj kombinezon, a bo pompke do oleju a bo palec w d...Potem przyjeżdza handlowiec z konkurencji i jest ta sama śpiewka abo to a bo tamto.I robicie z tych bidnych handlowców takie worki do bicia. Zero relacji, wydoić i zostawić. A potem sobie napiszę na forum motofocusa jaki to IC niedobry. Rynek jest wielki, miejsca dla hurtowni też. Jeśli wam tak źle w IC to kupujcie gdzie indziej nikt do nikogo nie jest przyklejony. Pomijam fakt że marża w hurtowniach motoryzacyjnych jest żadna w porównaniu do mechanika. 70% mechaników sprzedaje w DETALU IC!!! TAK DETALU!! My jesteśmy drodzy?! A wam ciągle mało. Potraficie oddać towar do IC kupując go potem w innej hurtowni żeby na transakcji miec 30 zł więcej bo w Partnerze na jutro. WSTYD! Jestem drogi tak. I 90% moich klientów to wie. Przed koroną wyrabiałem swoje targety na dobrym poziomie.I zawsze jestem szczery na wizytach u klientów . TAK drogi kliencie jestem drogi ale dobry. Ilu miałeś Handlowców z AP w ciągu mojej 4 letniej kadencji? 6?7? na terenie 20 ulic. Ja jestem ciągle jeden.To też o czymś świadczy. Można z klientami handlować tak żeby był każdy zadowolony i ten duzy i ten mały. Kwestia dogadania się. Mój klient jest świadomy bo wie że obsługa, transport, logistyka, handlowiec raz w tygodniu kosztuje. Taka różnica. Program #pomagamypomagać działa i każdy klient WSPÓŁPRACUJĄCY z IC już jutro o tym się przekona :)PS. nie napisałem tego żeby się chwalić tylko przedstawić to z innej perspektywy.

Odpowiedz

serwisik, 15 kwietnia 2020, 8:59 3 -3

I wiecie co gdzieś mam takie pakiety, bo za własne zarobione pieniądze kupię sobie takich pakietów w ciul. Bo mój serwis to mój biznes i moja rentowność i kupuję tam gdzie mogę wygenerować dobrą marżę i stać mnie na maseczki, rękawiczki, narzędzia i czego tam jeszcze. Bo dość mam klientów z bańką oleju, filtrem, klockiem i paragonem z pobliskiego IC z rabatem 10%. Bo dość mam pytań z IC dlaczego nie bierzesz i odpowiedzi bo masz kiepską ofertę cenową. Bo dość mam jedynej słyszanej oferty, podpisałbyś umowę to będziesz miał same plusy. I wiesz co masz rację nikt nie jest do nikogo przyklejony i bez IC można się obejść, dlatego rozrzucam główne zakupy po trzech dostawcach robię im dobre obroty i na pytanie do PH: słuchaj stary nie miał byś przypadkiem jakiegoś kombinezonu dla mechanika słyszę: nie ma sprawy. I tyle.

Odpowiedz

biski, 15 kwietnia 2020, 9:30 5 -2

nie stać cie na kombinezon? Musisz jęczeć o niego?

Odpowiedz

DWARF, 15 kwietnia 2020, 12:21 3 -1

Uraz do Carsu i tyle. Od X lat nie ma możliwości żeby klientowi detalicznemu sprzedać coś z rabatem 5%... A co dopiero z rabatem 10%. Myśle, że historia wyssana z palca. Albo znajomy znajomego powiedział, 2 lata temu......Myśle że pytania z Carsu też już się skończyły dawno temu. Bo nikt na siłę nie będzie nikogo do współpracy zmuszał. Umowę zaproponowaliby tylko jedną bo taka drogi kliencie się najbardziej opłaca (umowa dla klienta bez historii obrotu albo z małą historią), a jeśli nie chcesz skorzystać z najprostrzej umowy i najlepszej na rynku liczonej na koniec roku od CAŁEGO obrotu (części olej akumulator) to poprostu jej nie rozumiesz albo nie chcesz i nikt Ci tego nie zabrania. I TAK! bez Carsu można sobie poradzić. Wolniej ale można. Tylko szkoda czasu.

Odpowiedz

warsztatowiec, 15 kwietnia 2020, 23:53 1 0

Szybciej , taniej i bez zbędnych komplikacji u konkurencji IC .

Odpowiedz

Mysic, 15 kwietnia 2020, 10:04 2 0

DWARF...jestem dobrym klientem IC, pakiet dostałem, ale niestety w dzisiejszych czasach jedynym plusem IC jest jakotaka dostepność ale nie pod katem ze wszedzie nie ma a u nich jest... bo to sie skoczylo... chodzi mi bardziej ze zarowno opone, blotnik, paste do rak i czesci kupie w jedym miejscu...
Moge z Toba podyskutowac chetnie w kazdym aspekcie IC ale niestety zadnych plusow poprostu nie ma.... a przynajmiej takich ktorych nie ma konkurencja... no moze z wyjatkiem Twojej osoby

Odpowiedz

DWARF, 15 kwietnia 2020, 12:01 6 -1

Moim zdaniem klienci troche nie doceniają tego co mamy w ofercie. Mógłbym wymieniać plusy których nie ma inny. Ten Jedyny plus który wymieniłeś jest ogromnym plusem który dostrzegasz. Spójrz z innej strony nie tracisz czasu na szukanie grzebanie po internetach po innych katalogach. A bo zły zamiennik a bo źle skatalogowany produkt. Umowy które mamy też są elastyczne gdzie w innych hurtowniach podchodzą liniowo. 3 za 3 5 za 5 i jakaś bonusowa 3% od części. Kto oddaje kasę za olej? za akumulator? Chcesz kase? dostaniesz kase. Chcesz na koniec kwartału urządzenie za 20 tys netto w 2 letnia umowę bo chcesz zrobić koszty? Bo Vatu nie chcesz oddać złodziejom. Proszę bardzo. Troche się namęcze ale to ogarnę. I może dlatego klienci nie tylko moi ale moich kolegów z innych terenówsą z nami. Bo jestem elastyczny i mogę robić różne kombinacje i ofertę szyje pod klienta. Może w innych grupach IC handlowiec nie jest elastyczny, komunikatywny i nie potrafi się dostosować? A może najnormalniej w świecie nie daje się szantażować i wchodzić sobie na głowę. Jest mnóstwo fajnych klientów którzy odwdzięczają się współpracą, rozumieją skąd wynika ta różnica w cenie tego samego produktu w konkurencji. Są też wieczni malkontenci.Którym nie dogodzisz i może najnormalniej w świecie nie chcesz już dogodzić. Lubię dyskutować z klientami i bardzo często jest zrozumienie. A tym co chcą wiecznie płakać jedyne co zostaje to podać husteczkę:) Wchodząc w szczegół oferty innej konkurencji która "podobno" ma to samo co Cars ale do tego oferuje tańsze produkty tych samych producentów. Dowozy. Mam 4 dowozy na swoim terenie. Klient twierdzi że konkurencja wozi co godzinę. Sprawdzam. Jadę do innego klienta który jest osobą postronną. No tak mają dowozy ale nie co godzine. Bo dziś przyjechał o 11 a następny dowóz chodź zdążył zamówić przyjechał o 14:30.Wczoraj zamówił na godzinę 11 przyjechał o 11:40. Jeżdzą jak coś wpadnie a jak jest za mało to kierowca czeka. Jak Ty Właścicielu serwisu, chcesz sobię robotę zaplanować jak nie wiesz o której przyjedzie towar. A Twoj mechanik czeka. Dłubie w nosie... a piniążki trzeba mu zapłacić.I mogę tak punktować konkurencje ale to nie o to chodzi. Mam swoją zasadę że patrze na swój kurnik i zle na temat konkurencji nie mówię.Ale jak ktoś mi z takimi argumentami wyjeżdza to nie łykam wszystkiego jak pelikan. O dostępności nie będe mówił bo mam 2 razy dostawę z głównego magazynu regionalnego w ciągu dnia i moją filię która jest jedną z większych. Tematy reklamacji staram się rozwiązywać wspólnie z klientami. Jeśli są koszty dodatkowe UDOKUMENTOWANE proszę klienta żeby załączył je do sprawy. IC sprawdza to z AUTODATĄ nie wysysa sobie z palca czasu napraw jak twierdzą klienci. Może i stawka za roboczogodzinę nie jest normalna, przyznaję , ale jaka konkurencja oddaje pieniądze za wasz stracony czas? Reklamacja uznana komercyjnie? Zdarza się. Dlaczego mam klientowi nie pomóc kiedy on odwdzięcza mi się obrotem. Nie twierdzę że każdemu klientowi uznam na prawo i lewo wszystkie reklamacje ale pomogę. Nie chce mi się wierzyć , że większość handlowców z najwiekszej firmy motoryzacyjnej jest nie ogarniętych i nie potrafi takich rzeczy. To jest podstawa do współpracy. Pomóż a klient powinien Ci się odwdzięczyć. Dziś posypały się zdjęcia od klientów w podziękowaniu za zestaw promocyjny na czas koronowirusa. Widzę przynajmniej że moja praca nie idzie w las i klienci normalni potrafią się odwdzięczyć dobrym słowem... bo o ich obrót się nie martwię. Pozdrawiam i zdrówka życzę.

Odpowiedz

Życzliwy, 15 kwietnia 2020, 17:16 1 0

Oj się pali pod ogonem

Odpowiedz

DWARF, 15 kwietnia 2020, 19:06 1 -1

Nie poprostu rzeczowo starałem się wytłumaczyć jak to wygląda ze strony IC. Oczerniać firmę jest łatwo. Gorzej jak druga strona zaczyna się bronić , to już robi się nie wygodnie:(

Odpowiedz

serwisik, 15 kwietnia 2020, 17:28 2 -1

DWARF w twojej wypowiedzi zgadza się tylko jedno, IC to nie wszystko i bez IC bez problemów można żyć. Wyjrzyj choć trochę na świat bo całkiem straciłeś kontakt z rzeczywistością świat idzie do przodu i piszesz same banialuki, ale skoro zacząłeś to:
właśnie dlatego że wertuję wiele ofert wiem, co się na rynku dzieje inaczej człowiek i jego firma karłowacieje, a rynek motoryzacyjny poza IC i jego katalogiem tętni życiem. Obecnie wszędzie w dużych i małych firmach są bonusy wypłacane za rok , kwartał, miesiąc jak kto woli, a nawet u niektórych nie musisz mieć umów aby ci się odkładało na twoim koncie, ale podstawa to dobra oferta, po co mam czekać na bonus od oleju na koniec roku jak od ręki mogę go kupić gdzie indziej w lepszej cenie i całą masę innych części. Np. 530057810 w IC mam 213 netto ale kupuje go gdzie indziej za 198-200. Jak dodam do tego różnicę na oleju filtrze pompie wody to robi się na jednej naprawie 50 zeta, a w ciągu miesiąca 6 koła. Za 6 tys. miesięcznie to mogę nakupić sobie maseczek płynów odłożyć na tester albo przyjąć kolejnego mechanika. Muszę ci jednak oddać szacun, że jesteś w stanie wmówić klientowi, że są wyższe ceny i tak musi być to jest sztuka, ale rozumiem dbasz o biznes, żeby filia zarabiała, tak jak ja dbam o swój biznes i korzystam z lepszych ofert. A co do dowozów to gdzie ty żyjesz wszystkie liczące się firmy mają kilka ustalonych tras i nie ma z tym problemu. U ciebie też ten kto jest na końcu trasy dostanie późno jak kółko będzie miało więcej klientów, a po drugie to chyba tylko kanalarz drobi z nogi na nogę bo złapał klienta, my staramy się planować robotę z wyprzedzeniem i przygotować materiał. A na koniec nie wiem gdzie ty tam działasz, ale w centrum ŻENUAA to jak z dwóch różnych filii IC ( oddalone od siebie 8-10 km ) przyjeżdżają i próbują namawiać bież u nas i nas będzie szybciej. Z IC skończyło się na tym, że przy kolejnej wizycie PH zachwalającej jaki wystarczy powiedzieć na filii, że ma się trzy samochody i będzie się kupować u nich części i 10% rabatu bez problemu dla detalisty, odpowiednio go wciągając do systemu, a największa to IC naj coś w twoim stylu, odpowiedziałem mu: tylko od ciebie zależy czy będziesz z naszym serwisem współpracował twój wybór i od tego czasu nikt z IC się nie pojawił. Teraz już wiem dlaczego po prostu szukają takich którym da się wmówić, że macie najlepszą ofertę, a na innych nie ma co się oglądać.

Odpowiedz

DWARF, 15 kwietnia 2020, 18:50 0 0

Ja nikomu nie wmawiam . Ja uświadamiam :) To nie ja próbuje przekonać do swoich racji na swoim przykładzie tylko pan próbuje tutaj wszystkim w koło wmówić jaki to Cars jest beznadziejny. Ja mówie o swoich 90-120 klientach którzy są zadowoleni z współpracy. A Pan? Pan przytacza swoj jeden jedyny przykład. Cena dla Pana jest najważniejsza i dlatego nie współpracuje Pan z nami.Patrząc na rabat na tym rozrządzie to się nie wypowiem :) Teraz wiem dlaczego moi klienci nie mają problemu z ceną:)I uświadomił mnie
Pan tylko że to co pisałem to nie jak to Pan nazwał banialuki tylko moja ciężka praca jaką wykonuje na codzień. Która przynosi efekty. Koniec dyskusji. W jednym warsztacie klocki można wymienić za 50 zł w drugim za 100 zł. Niby czynność ta sama. Gorzej z jakością.

Odpowiedz

Riki, 15 kwietnia 2020, 21:58 1 0

Ohh Marku, pozdrów piękną D

Odpowiedz

MYSIC, 15 kwietnia 2020, 22:24 4 0

No dobra.... to od początku
- z tym szukaniem to mocna przesada, jak każdy warsztat ma na pulpicie kilka katalogów... nie oszukujmy sie dzisiaj nikt nie ma wszsytkiego.. i tak np AP ma dobrą ofertę na graty OE, drożej niż w ASO... ale nawet na dziś i to naprawde czasami takie rzeczy że klikam już na pewniaka bo nigdzie nie ma... i jest.
Z drugiej zaś strony masz np POLCAR gdzie od kilkunastu lat... nigdy nie trafiło mi sie mieć coś uszkodzonego z elementów blacharskich czy oswietlenia... NIGDY... w IC... hmm pamiętam jak jakiś błotnik zamawiałem chyba z 6 razy...a pokrywę silnika z tego co pamiętam ponad 10.. w końcu filia powiedziała, stary wybierz tą najmniej uszkodzoną i nie zamawiaj już nic z blachy - prosze!
TO jest niestety cena jaką płaci się za to że ma sie w ofercie wszsytko...
Co do danych katalogowych... jak w każdym są mniejsze i większe babole i naprawde IC niczym tutaj się nie wyróżnia.
- umowa.... to tutaj trafiłeś w sedno... mam kilka aktywnych i kilkanaście juz za mną... ale w obecnych czasach nikt nie podchodzi do tematu zero jedynkowo... wszedzie masz mozliwosc negocjacji i urwania czegos wiecej dla siebie... ale skoro piszesz czy ktos placi za oleje... Tak... chociażby AP płaci. Ale skoro dalej jedziemy o % to tak.... na przykładzie tarczy hamulcowej ABE i Maxgear... ABE 78 pln netto.... MG - - 54 netto.... ABE - 3-4% bonusu... MG - 7%.... no z cyframi nie będziesz dyskutował i proszę nie pisz że ABE to sprawdzone itp ... to wszystko jest z jednego miotu.. tylko Ci w iC dawno się pogubili co za ile się kupuje i tak jak kupili dorzucają swoje i sprzedają - żadnej kontroli.
- Idąc tropem cen.... tak... u więkoszści dystrybutorów ten sam towar jest tańszy i to jest FAKT! napewno plusem jest prosty IC kat... ludzie się do niego przyzwyczaili... ale dzisiaj szukanie po VIN to juz nie problem i naprawde mozna sobie bez niego poradzic. Najgorsze w tym wszsytkim jest to ze kiedyś IC naprawde mialo wartosci dodane... dzisiaj wszyscy inni odrobili lekcje z tego... inni mniej inni wiecej ale ida do przodu... IC mam wrazenie ze jest tam gdzie byl rok czy dwa lata temu.
- Najgorsze roznice cenowe sięgające 100 a nawet 200% roznicy to producenci któzy maja w sowjej ofercie bardzo szeroko.. sprawdz HANS PRIES w IC vs Hart czy AP... to samo FEBI, SWAG czujnik ktory kosztuje 30 pln... w IC bedzie za 70... a nwet 90.... u wiekszosci z Was... to tylko garstka tego... kupujecie TRW ... jest na poziomie konkurencji - Super.... to sprawdzcie inne elementy ukladu hamulcowego... przewody, serwo, pompa hamulcowa... i obliczcie rabat... jest znacznie inny...
i najwazniejsze w kwestii cen.... dzisiaj masz 35% rabatu... za miesiąc masz 34.. za 1,5 miesiaca masz juz 33,5... i tak dalej i tak dalej.... to nie jest tajemnica ze tak sie dzieje... to najbardziej boli klientow... liniowo... na wszsytko.. no procz tych wrazliwych... castrol, sprzeglo i dwumasa... to zostaje,,, sorry ale u innych to sie nie zdarza a jesli sie zdarza to naprawde bardzo rzadko i ze zmiana detalu
- Co do tras... hmmm dobrze ze napisales..i od razu powiem ze naprawde bardzo lubie IC... i nie pisze zeby po nich pojechac a tylko aby cie troche sprowadzic na ziemie.
Do mnie przyjezdzaja dwie rozne grupy fililane... i teraz... gdzie teoretycznie maja mniej pracy bo virus bo warsztaty pozamykane... to
a) jest ostatni
b) codziennie o innej godzinie
c) co drugi dzień coś jest nie tak z dostawą
d) jeżdzą 2 razy dziennie... reszta zmieniła ale nie aż tak...
idąc dalej trasa=dostepnosc... jesli ktos dobrze planuje sobie prace to moze miec i raz dziennie ale zycie jest kazdy wie,,, zawsze cos wypadnie... i tutaj mysle ze wiekszym plusem jest AP... z zamowieniami do 11-30 mam wszsytko z Huba chyba gdzies pod warszawa czy jakos tak... niestety ale u mnie tym wygrywaja.... moze ty masz z jakiegos huba... wtedy ma to rece i nogi. Tak czy inaczej bardzo sobie cenie motorola ktory od zawsze jest w punkt 6 rano no 7 max....
Reklamacje.... ooo temat rzeka.... ale od tych najwazniejszych... dzisiaj juz praktycznie wszyscy dorzucaja koszta montazu to ze ic za to placi to nic nadzwyczajnego... a powiem wiecej,, stawka po ktorej placi nie zmienila sie od ?????? zapytaj skoro jestes pracownikiem... a jak juz ustalisz to napisz ile wtedy wynosila pensja minimalna a ile jest teraz, lub ile wtedy byla RBH w warsztacie a ile jest teaz.....możesz uśrednić!!
Co do rozpatrywania... twardo stapam po ziemi... nie znam mechanika ktory powie ze tak z***em montaz... zawsze jest wina czesci... wiemy ze tak nie jest... ale sposob w jaki ic odpisuje... no poratuj .... dobrze wiesz ze naprawde to wyglada jak wytnij, wklej...i ja rozumiem ze maja szablony... ale czasami odpwiiedz jest nie w temacie.... i jeszcze ten stary papier z drukarki iglowej wyglada jak wydruk ze sklepu spolem.... jak jestes bystry to jutro udaj sie do klienta swego i popros o odmowe z reklamacji np z Inter Temu... no stary... bialy papier... zdjecia towaru.. pelen opis... zjecie oleju w powiekszeniu... pokazuje to klientowi i mowi... no faktycznie z***any montaz... nie ma o czym mowic... a w IC... ja bym sie wstydzil to komus pokazac...

Zycze pokory do rynku i wyjscia ze swojej strefy komfortu i zobaczyc jak to wyglada w butach mechanika czy wlasciciela warsztatu... wtedy zobaczysz ze to co ma IC... dziś już nie jest niczym nadzwyczjanym

Odpowiedz

DWARF, 16 kwietnia 2020, 18:09 0 -1

Jak widzę że masz dostawę z 2 grup filialnych to juz wiem że będzie burdel... ja z tymi rzeczami o ktorych piszesz nie mam problemu.U mnie filie o klienta się nie biją bo gramy do jednej bramki. Nie chce mi się już dyskutować bo widzę że nie wszędzie jest kolorowo jak u mnie. Tak samo jak kazdy mechanik naprawia w innych stawkach tak samo hurtownie sprzedają w różnych cenach. Z tego co piszą mechanicy Cars jest beznadziejny ble tfu i w ogole. Tylko dlaczego ciągle mamy najwięcej klientów i to od x lat się nie zmienia. Tak wiem wiem, zaraz napiszecie " Zobaczyyyycie! to sie skonczy juz od was dużo klientów odchodzi!! Bedziecie notować gigantyczne spadki!! złodzieje!!! A my dalej tam gdzie byliśmy 10lat temu. I dajmy sobie spokoj z dyskusją bo ktoś mi powiedzial kilka wypowiedzi wcześniej żebym przejrzał na oczy. Ja odwiedzam kilku klientów dziennie kilkudziesięciu tygodniowo . I to ja mam wyjść za mury IC? Ja codziennie słucham klientów i staram się spełniać ich oczekiwania. A wy podajecie tylko swoje przykłady. To kto powinien się rozejrzeć? Pracuje tu prawie 10 lat. I zawsze znajdzie się ktoś komu nie dogodzisz. Wy też macie klientów którzy po dobrze zrobionej pracy walną negatywny komentarz w internecie bo mógł kupić części 50 zł taniej, albo w drugim warsztacie zrobiliby taniej. I jak jest tak pięknie i wspaniale w konkurencji to czemu co drugi klient któremu wyłączyłem katalog dzwonił i płakał dlaczego? Dlatego bo to kosztuje bardzo duzo pieniędzy a ty DROGI kliencie tego nie doceniasz. Masz AP,Gordonów Hartów i inne korzystaj z innych. Po co dzwonisz jak my tacy źli i niedobzi.Nie kupujesz a chcesz kozystać? Po co? Jest tyle świetnych katalogów jak piszecie.....Nie wiem z której części polski jestes ale u mnie Partner jeździ 2 razy jak my (w okresie koronowirusa ) bo normalnie mam 4 trasy a oni 3. Gordon teraz nie wozi w ogole. Hart chyba raz, może dwa nie chce wprowadzac w błąd. U mnie nie ma motoroli motogamy i innych hurtowni które oddają towar za darmo. Pokazujecie tutaj swoje przykłady. A ja wam ciągle tłumacze jak u nas to wyglada odkąd tu pracuje. Może trzeba uderzyć gdzieś wyżej. Macie problemy które u mnie występują bardzo rzadko a u was to na porządku dziennym. To jak ja każdego mechanika bym wyzwał od złodzieja a przecież tak nie jest bo i ja swój samochód prywatny serwisowałem u kilku i mam do nich pełne zaufanie. I na koniec pokorę do rynku mam . Nie jestem może starym wyjadaczem z 30 letnim stażem i swoim warsztatem ale znam ten kawałek chleba od drugiej strony. Niektórych ludzi poprostu już się nie zmieni.

Odpowiedz

Anonim, 17 kwietnia 2020, 9:23 3 0

DWARF zauważ, że ci co tutaj dyskutują rzeczowo nie plują na IC tylko przedstawiają obraz ze swojej strony i jak widać mają poukładaną współpracę z innymi firmami i jest im z tym dobrze, czego nie mogą powiedzieć o IC. Podobnie o twoich przykładach można powiedzieć, że są jednostkowe, bo w takich firmach jak IT, AP, Gordon systemy działają jak należy co nie znaczy, że nie ma przypadku gdzie jest kicha. Na swoim przykładzie i z rozmów z serwisami o potencjale 4 i więcej stanowisk wiem, że mało kto mocno współpracuje z IC. Po prostu mając duży serwis szukasz optymalnych ofert i wiesz, że w jednym miejscu wszystkiego nie dostaniesz, znaczy dostaniesz ale to nie oferta dla ciebie. Jeżeli jesteś jednocześnie właścicielem, mechanikiem, zamawiaczem części przyjmujesz auta wydajesz, sprzątasz to IC jest dla ciebie, jeżeli masz ludzi i to wiesz, że na rynku jest wiele ofert i tylko od ciebie zależy czy się schylisz po zysk który masz w zasięgu ręki. Ty jak widzę z wypowiedzi jesteś taki Wujek Dobra Rada co to wpadnie pogada, doradzi, dla którego nie ma rzeczy niemożliwych wytłumaczy, że inaczej się nie da poklepie po plecach i cuda wianki. Na niektórych to działa, ale kto pilnuje biznesu na to się nie złapie.

Odpowiedz

DWARF, 17 kwietnia 2020, 12:55 0 -1

tutaj się gryzie to co piszesz. Mówisz o potencjale 4 i więcej stanowisk czyli duży klient. I myślisz ze duzy klient ma czas szukac kombinować?? nawet jeśli ma od tego człowieka? To właśnie taki klient częściej sięga po katalog IC a nie ten co sam jest na każdym stanowisku które wymieniłeś. Ten to ma czas poszuka ponegocjiuje potruje, zadzwoni do 3 handlowców.Ale ok nie będę na siłę przekonywał nikogo do moich przemyślen. Zdrówka życzę:)

Odpowiedz

Anonim, 22 kwietnia 2020, 12:11 1 0

Ja mam kilka stanowisk i nie kombinuję tylko kupuję w tych firmach gdzie mogę wygenerować dobrą marżę i choć sprawdzam w IC to żadko kiedy kupuję w IC, ale ja to chyba jakiś głupi jestem.

Odpowiedz