Niektóre rozwiązania wykorzystywane we współczesnych pojazdach można uznać za perfekcyjne, bowiem od lat nikt nie jest w stanie zaprojektować skuteczniejszego rozwiązania. Przykładem są zaciski hamulcowe – stosowane w konwencjonalnych pojazdach i bez wahania zaadaptowane przez producentów także do hybryd i aut elektrycznych.
Rynek zacisków hamulcowych
Z roku na rok wzrasta liczba nowych modeli wykorzystujących hamulce wyposażone w zaciski na obu osiach pojazdu. Według raportu amerykańskiej agencji analitycznej Persistence Market Research rynek zacisków hamulcowych ma przed sobą perspektywę wzrostu. Oczekuje się jeszcze powszechniejszego ich stosowania w samochodach i motocyklach oraz udoskonalania konstrukcji dzięki możliwościom, jakie otwierają najnowsze technologie – w tym druk 3D. Rynek zacisków hamulcowych jest więc bezpieczną wyspą na oceanie wzburzonym przez trend zastępowania samochodów z konwencjonalnym napędem pojazdami hybrydowymi i elektrycznymi. Zmierzch silników spalinowych nie powinien znacząco wpłynąć na producentów powszechnie dziś stosowanych układów hamulcowych. Co prawda układ napędowy pojazdów o niekonwencjonalnym zasilaniu wymusza częstsze hamowanie silnikiem, co prowadzi do mniejszego zużycia podzespołów układu hamulcowego, nie powinno to jednak wpłynąć na sprzedaż tych elementów na globalnym rynku części zamiennych, zwłaszcza w perspektywie najbliższych dziesięciu lat.
Ekologiczne podejście na rynku części
Jak wiemy, w motoryzacji ogromne znaczenie ma dziś ekologiczne podejście do produkcji i eksploatacji samochodu. Coraz większą przychylnością władz Unii Europejskiej cieszą się firmy zajmujące się regeneracją części. Przygotowanie podzespołów do ponownego użycia wymaga mniejszego nakładu energii i wykorzystania surowców niż produkcja nowych. Regenerowane części są atrakcyjne również dla nabywców. Nie tylko ze względów ekologicznych, ale także cenowych i jakościowych. Profesjonalnie wykonana fabryczna regeneracja przywraca podzespołom pełną funkcjonalność i trwałość zbliżoną do nowych części stosowanych na pierwszy montaż w samochodach. W Polsce profesjonalną regeneracją części zajmuje się kilka przedsiębiorstw, z których za najbardziej rozpoznawalną uchodzi Lauber. W swojej fabryce w Słupsku regeneruje on m.in. zaciski hamulcowe, pompy wspomagania kierownicy, wtryskiwacze common rail czy alternatory i rozruszniki. Przedstawiciele firmy nie mają wątpliwości, że w najbliższych latach rynek regeneracji części będzie przeżywał rozkwit. Części poddane fabrycznej regeneracji uchodzą dziś w Europie za produkty pełnowartościowe. Współczesne metody produkcji pozwalają odtworzyć pierwotną jakość podzespołów przy zachowaniu jak największej liczby elementów zastosowanych na pierwszy montaż. Dużej szansy rozwoju Lauber upatruje w segmencie zacisków hamulcowych, które już dziś są bardzo popularne na rynku części zamiennych, a wraz z rozrostem parku pojazdów zapotrzebowanie będzie wzrastać. Zwłaszcza w Polsce, gdzie znaczna część pojazdów to auta używane, sprowadzone z zagranicy, często ze znacznym przebiegiem. Warto pamiętać o tym, że w zaciski wyposażone są także auta hybrydowe i elektryczne, które będą zwiększać swój udział w polskim rynku.
Atuty regenerowanych zacisków
Tajemnicą poliszynela jest fakt, że podzespoły stosowane na pierwszy montaż w pojazdach charakteryzują się wyższą trwałością niż zamienniki dostępne na rynku wtórnym. W tym kontekście wybór regenerowanych pierwszomontażowych części może okazać się lepszą alternatywą dla fabrycznie nowych podzespołów, nawet z wyższej półki cenowej. Części, takie jak zaciski hamulcowe, nie powinny być wymieniane częściej niż raz w czasie całego cyklu eksploatacji samochodu. Wybór odpowiedniej jakości produktu jest zatem kwestią kluczową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Interhurt, 2 kwietnia 2020, 15:56 12 0
Wszystko ładnie pięknie, od klienta pobierany jest zadatek i nawet gdy odda stary rdzen trzeba czekac az dostawca uzna ze ten sie nadaje do regeneracji, szkoda tylko ze polowa rdzeni okazuje sie ze nie nadaje sie do regenerowania i klientowi trzeba tłumaczyć że nie dostanie zwrotu kaucji. W tych samych pieniadzach idzie kupić zacisk bez koniecznosci bawienia sie w system kaucji i odsyłania starych zaciskow.
Odpowiedz
Rotter, 3 kwietnia 2020, 18:25 3 -1
dlatego ze nie ma kaucji w szajcarii bardzo popularne są zaciski SKV, 2 największych dostawców części goni to na potęgę
Odpowiedz
sledzik, 5 kwietnia 2020, 13:29 4 -14
Dokładnie tak mam szwagra w szajcarii pod Suwałkami co sobie sam dłubie w wolnych chwilach i naprawia szajcarskie samochody. Mówi, że w Suwałkach w dwóch największych sklepach w ciągu dwóch dni ściągną mu każdy zacisk z SKV. Ostatnio zamówił zacisk na wentyl i był.
Odpowiedz
Anonim, 6 kwietnia 2020, 9:57 0 -14
Super śledzik tylko humorem i przymrużeniem oka można traktować SKV której ludzie próbują zrobić wszystko aby stworzyć wrażenie, że SKV jest wszędzie i nie ma tematu na forum gdzie nie wrzucą czegoś o SKV, a tak naprawdę poza netem nikt tym nie handluje. A zapomniałem o szajcarii, szajcarskie samochody potrzebują super części.
Odpowiedz
Vader, 6 kwietnia 2020, 11:16 19 0
Anonim - tu się myslisz, bardzo duzo w swojej ofercie SKV ma u Motorola... czasami az sam sie dziwie co maja i w jakiej cenie
Odpowiedz
adam, 7 kwietnia 2020, 7:56 6 0
W motogamie i autopartnerze gdanskim tez maja bardzo szeroka oferte SKV
Odpowiedz
Niedźwiedź, 2 kwietnia 2020, 22:04 1 0
Tak korpus zacisku pozostaje taki sam czyli orginalny.A a po regeneracji mogą używać część takich jak uszczelniacz,osłona tłoczka, tłok i prowadnice osłonami kluczowe części mae im chemia.
Odpowiedz
Emeryt, 5 kwietnia 2020, 19:28 0 0
Gdybym mógł to bym pomógł nie tylko w motoryzacji ale również w całej energetyce bo cała istota leży w konstrukcji silników elektrycznych i tu proponuję przyjrzenie się filmom na youtubie pod tytułem wolna lub darmowa energia i to jest moja pierwsza pomoc w tej materii --- nie jestem wariatem proszę dokładnie się przyjrzeć i przeanalizować spostrzeżenia które powinny się nasunąć.
Odpowiedz