Dawniej płyny do układu chłodzenia dzieliliśmy na niebieskie, potocznie mówiąc „do starych aut” i czerwone „do tych nowszych”. Obecnie płyny, podobnie jak olej silnikowy, muszą być dopasowane do danego silnika. Czy wiesz dlaczego? Przedstawiamy wyniki naszego konkursu.
Aby wziąć udział w konkursie, należało odpowiedzieć na jedno pytanie:
Dlaczego płyn do układu chłodzenia musi być dopasowany do danego silnika? Wyjaśnij w maksymalnie 3 zdaniach.
Konkurs trwał od 26 marca do 1 kwietnia 2020 roku. Zapoznaj się z regulaminem >
Spośród wszystkich nadesłanych odpowiedzi, konkursowe jury wybrało 3 najlepsze, których autorzy otrzymają nagrody. Są to zestawy gadżetów mechanika od HEPU Germany, a w każdym z nich:
- Wyprodukowany w Polsce tradycyjną metodą kubek emaliowany.
- Narzędzie wielofunkcyjne ze stali nierdzewnej ze szczypcami uniwersalnymi, piłką do drewna, nożem, śrubokrętem płaskim (3mm i 5mm) i krzyżakowym, elementem do podważania gwoździ, podwójnym otwieraczem do butelek, otwieraczem do puszek i pilnikiem.
- Scyzoryk wielofunkcyjny ze składaną głownią, wbudowanym korkociągiem, otwieraczem do butelek, śrubokrętem gwiazdkowym, pilniczkiem i nożyczkami.
- Rękawice robocze.
Lista zwycięzców:
- Konrad Ryngwelski
- Arkadiusz Szmit
- Piotr Płuciniczak
Nagrody zostaną wysłane kurierem. Zwycięzcom gratulujemy.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
roman cykowski, 26 marca 2020, 13:08 2 -1
Ze względu na rodzaj materiału z jakiego wykonany jest silnik, rodzaju pompy płynu chłodzącego i temperatury otwarcia termostatu.
Odpowiedz
Olil, 26 marca 2020, 17:01 3 0
Ja chcę taki kubek!!!!
Odpowiedz
Patryk.J, 27 marca 2020, 14:38 0 0
Każdy nowoczesny silnik ma swoją określone parametry pracy także ciepłote . Płyn chlodniczy musi ja spełniać .czyli musi dodawać ale także utrzymywać określone ciepło.
Odpowiedz
MarcinW., 30 marca 2020, 18:02 0 0
Płyn spełnia rolę smarowania np. Pompy wody, układy są teraz bardziej rozwinięte i mają micro obiegi więc musi zapobiegać korodowaniu układu chłodzenia i musi mieć zwiększoną temperate wrzenia, emisja spalin. ;)
Odpowiedz
Mr.charles, 1 kwietnia 2020, 1:01 0 0
Każdy silnik jest projektowany do jakiegoś celu. zależnie od projektu jest potrzebna każda część, również chłodzenie takiego silnika. Więc ciecz chłodząca nie może być obojętna, musi mieć swoje parametry działania .
Odpowiedz
Łukasz Chmielowski, 1 kwietnia 2020, 2:21 0 0
W dzisiejszych czasach silniki nie są pancerne jak kiedyś, ich parametry są bardzo mocno podniesione, nikogo nie dziwi 100hps z jednego litra pojemności, dlatego też płyn chłodniczy musi bardzo dobrze odprowadzać ciepło i mieć bardzo małe tarcie, by pompa wody nie zużywała się zbyt szybko.
Odpowiedz
Redakcja, 1 kwietnia 2020, 7:59 2 0
Odpowiedzi należy przesyłać na adres: konkurs@motofocus.pl
Odpowiedz
Konrad, 16 kwietnia 2020, 15:47 2 0
Paczka dziś dotarła dziękuję bardzo
Odpowiedz