Dodatek MoS2, Molygen Motor Protect czy Cera Tec? Poznaj podstawowe cechy tych dodatków.
Wszystkie trzy produkty mają podobne zadanie – chronić silnik. Ich cechą wspólną jest to, że są modyfikatorami tarcia dodawanym do oleju silnikowego. Zapewniają zwiększone bezpieczeństwo nawet w przypadku utraty smarowania olejem i są doskonałym ekwiwalentem dodatków przeciwzużyciowych, których brakuje w olejach typu low saps. Po prostu standardowe dodatki przeciwzużyciowe oparte o fosfor i cynk po spaleniu tworzą popiół siarczanowy.
Między innymi dlatego warto rozważyć suplementację fabrycznego oleju.
Modyfikatory tarcia od Liqui Moly chronią przed bezpośrednim kontaktem metalu z metalem i nie zwiększają przy tym lepkości oleju jak tanie „motodoktory”. Efekty, które można obserwować po ich aplikacji to, poza zmniejszonym tarciem, cichsza praca i mniejsze spalanie paliwa i oleju.
Warto poznać szczegółowe działanie konkretnych dodatków, albowiem każdy został stworzony w innym celu.
Stary i dobry dwusiarczek molibdenu – Oil Addtive
Oil Addtive to nasz klasyczny produkt, pierwszy jaki wprowadziliśmy na rynek. Jest w naszej ofercie dostępny od 60 lat, lecz teraz z ulepszoną formułą. Zawiera substancje oznaczoną symbolem MoS2, czyli dwusiarczek molibdenu. MoS2 to związek podobny do grafitu, który działa jak smar stały. Substancja czynna ma bardzo niski współczynnik tarcia i bardzo małe cząstki dzięki czemu bez problemu przepływa przez filtr oleju. MoS2 barwi olej na szaro grafitowy kolor. MoS2 tworzy mechaniczną powłokę na wszystkich powierzchniach podlegających tarciu i ruchowi. Cząstki Mos2 wnikają we wszystkie wżery i rysy, dzięki czemu w sposób mechaniczny silnik się uszczelnia. MoS2 jest zalecane do samochodów o większym przebiegu. Działanie preparatu jest zauważalne od razu po aplikacji preparatu. Preparat należy dolać do świeżego oleju, jedne opakowanie starcza na 5 litrów oleju. Preparat należy używać po każdej wymianie oleju. Liqui Moly oferuje również gotowy olej z MoS2 o lepkości 10W40 nr 2184 jak również dodatek 2650 dedykowany do wyeksploatowanych manualnych skrzyń biegów.
Dodatek do zadań specjalnych Molygen Motor Protect
Substancja czynna tego dodatku jest oparta o związki czystego molibdenu. Molygen dodany do oleju silnikowego zmniejsza tarcie, dzięki czemu poprawia osiągi i znacząco obniża temperaturę roboczą oleju. Dodatek ma charakterystyczny zielony kolor, a ewentulane wycieki z silnika można zlokalizować przy pomocy lampy UV. Molygen tworzy chemiczną powłokę na wszystkich powierzchniach podlegających tarciu i ruchowi. Związki molibdenu dobrze się sprawdzają w podwyższonej temperaturze dzięki czemu chronią nawet podczas chwilowego zerwania filmu olejowego, co może mieć kolosalne znaczenie w samochodach używanych w motor sporcie. Olej wzbogacony o ten dodatek może być stosowany w silnikach benzynowych i diesla. Dobrą informacją jest to, że preparat Molygen może być stosowany w pojazdach wyposażonych w filtr cząstek stałych. Dodatek jest szczególnie polecany do jednostek wysokoprężnych po chip tuningu, wyposażonych w filtr DPF. Molygen Motor Protect zapewnia optymalną wydajność silnika i płynniejszą pracę nawet do 50.000 km. Liqui Moly wprowadziło również gamę olejów o lepkościach 5w30 i 5w50, które są już na etapie produkcji wzbogacone o ten dodatek.
Perła w koronie – Cera Tec
Cera Tec to zaawansowany technologicznie dodatek, który łączy zalety Dodatku MoS2 i Molygen Motor Protect. W przeciwieństwie do dodatku MoS2, Cera Tec nie stosuje dwusiarczku molibdenu jako stałego smaru, ale zamiast tego ma małe cząsteczki ceramiczne oparte o azotek boru i aktywną chemię opartą o związki molibdenu.
Połączenie działania mechanicznego (ceramika) i ochrony chemicznej zapewniają najlepszą ochronę silnika. Ceratec jest polecany do wszystkich silników bez względu na przebieg oraz stan mechaniczny. Produkt nie zwiększa lepkości oleju, może być stosowany z każdym typem oleju silnikowego. Dodatek zabezpiecza silnik nawet do 50.000 kilometrów. Pełny efekt zastosowania preparatu jest odczuwalny po przejechaniu około 7000 kilometrów. Po zastosowaniu Ceratec silnik pracuje ciszej, ma większą kompresję, spala mniej oleju i paliwa.
Komentarze