Sztuka regeneracji

12 czerwca 2019, 23:43

Kolumny zawieszenia pneumatycznego są wyposażone w miechy powietrzne zamiast tradycyjnych sprężyn. Poprawia to właściwości jezdne pojazdu, komfort prowadzenia oraz stabilizuje ładunek. Podobnie jak wszystkie elementy gumowe, miechy i kolumny pneumatyczne podlegają zużyciu eksploatacyjnemu.

Zwykle guma parcieje doprowadzając do powstawania niewielkich przedarć, szczególnie w miejscach zginania gumy. Elementy gumowe zawieszenia pneumatycznego trzeba wymieniać średnio co sześć do dziesięciu lat. Na częstotliwość wymiany mają wpływ również warunki zewnętrzne takie jak, pogoda, klimat czy stan nawierzchni.

Firma Arnott od trzydziestu lat zajmuje się regeneracją elementów zawieszenia pneumatycznego zapewniając tańszą alternatywę dla części oryginalnych przy zachowaniu funkcji automatycznego poziomowania oraz aktywnego tłumienia, a także idealnego dopasowania części. Każdy komponent Arnott został opracowany w kierunku jego długiej i bezawaryjnej pracy przy jednoczesnym uproszczeniu procedur montażu do minimum. Regenerowane podzespoły Arnott to nie tylko najwyższa jakość, ale także troska o środowisko naturalne.

Do dziś, w firmie Arnott zregenerowano miliony rdzeni OE co pozwoliło zidentyfikować i w dużej mierze wyeliminować najczęstsze problemy w nich występujące. Każdy rdzeń jest dokładnie sprawdzany, rozmontowywany, czyszczony parą oraz piaskowany do gołego metalu co pozwala usunąć farbę, brud i rdzę nagromadzone przez lata pracy.

Po dokładnym oczyszczeniu, w specjalnym procesie technicy Arnott napełniają amortyzatory wysokiej jakości olejem do amortyzatorów.

W kolejnej fazie wymieniane są zużyte elementy, takie jak tłok, prowadnice i uszczelnienia.

Po nabiciu i uszczelnieniu każdy amortyzator jest sprawdzany z użyciem dynamometru w celu zapewnienia parametrów OE, a także wydajności i trwałości. Tylko najlepsze sztuki przechodzą dalej; te które nie przeszły pomyślnie testów są złomowane wraz z innymi nienadającymi się do powtórnego użycia częściami.

Po przejściu kontroli jakości, każda kolumna jest malowana farba antykorozyjną.

Doświadczeni montażyści składają każdy amortyzator ręcznie z wykorzystaniem uszczelek, miecha, pierścieni zaciskowych oraz innych komponentów najwyższej jakości od dostawców klasy premium.

W ostatniej fazie, każda kolumna pneumatyczna Arnott przechodzi powtórną inspekcję jakości, włączając w to test ciśnieniowy, aby upewnić się że miech jest szczelny. Po przejściu kontroli, kolumna jest ostrożnie pakowana w wytrzymałe pudło kartonowe i odpowiednio zabezpieczana na czas transportu. W kartonie umieszcza się także wszelkie niezbędne akcesoria oraz instrukcje montażu i inne ważne informacje. Karton jest następnie zamykany, plombowany i oznaczany.

Artykuł sponsorowany Arnott

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!