Made in China – cała prawda o chińskiej produkcji!

16 maja 2019, 8:00

Wielu z Państwa ostatnimi czasy zgłasza się z pytaniami na temat marek własnych produktów z segmentu automotive aftermarket. Szczególnym zainteresowaniem cieszy się temat kraju pochodzenia i jego wpływ na jakość towarów.

Postanowiliśmy w tym krótkim artykule przybliżyć Państwu nieco temat produktów „made in China” spotykanych praktycznie w każdej hurtowni.

Obalmy więc mity

Pierwszy jakoby Chińczycy pracowali za przysłowiową „miskę ryżu”, a ich produkcja opierała się na niskogatunkowej produkcji garażowej.

Oczywiście w dalszym ciągu w niektórych prowincjach mamy wielu takich tzw. „producentów”, natomiast przez ostatnie 10 lat Chińczycy zainwestowali w nowe linie produkcyjne więcej kapitału niż cała Europa, USA, Kanada i Japonia łącznie.

Drugi – produkty robione są masowo bez żadnej kontroli jakości – częściowo jest to prawda, gdyż jest grupa chińskich przedsiębiorców, którzy mimo profesjonalnych zakupów byleby utrzymać niską cenę, rezygnują z zaawansowanego procesu produkcji – głównie poprzez odstąpienie od kosztownych procesów kontroli.

Trzeci – produkt „made in Europe, USA, Japan” będzie zawsze lepszy od chińskiego – absolutny mit – w chwili obecnej produkty wysoko przetworzone produkowane są w większości przez niezwykle zautomatyzowane linie produkcyjne.

Rynek komponentów elektronicznych i surowców jest globalny.

Nie liczy się gdzie jest produkcja, a z czego, przez kogo i jakimi maszynami jest realizowana.

Chiny nie ukrywają swoich ambicji w segmencie automotive, a ich (dla nas niepoważnie brzmiące marki) już podbijają Afrykę, Amerykę Południową i całą Azję.

Przeskok jakościowy w ciągu ostatniej dekady jest ogromny, a na rynku znaleźć można produkty zarówno produkcji garażowej, jak i te pochodzące z profesjonalnie oraz specjalistycznie zarządzanych fabryk.

Konsument ma wybór – porażająco niska cena i słaba jakość lub średnia cena, ale pewna i dobra wartość – niejednokrotnie dorównująca zachodnim koncernom.

Niestety w tej branży sprawdza się stara dobra ludowa prawda – tanio kupujemy 2 razy…

Artykuł sponsorowany M-TECH

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Bolo, 16 maja 2019, 8:50 8 -3

Pamiętać również należy, że tak dobrze znane i świetnie odbierane MADE IN GERMANY już od dłuższego czasu zostało zastąpione sloganami: Solutions Made in Germany, Technology Made in Germany, Quality Made in Germany, Precision Made in Germany itd., które stosuje wielu światowych producentów... mało tego prawo ich często obliguje do stosowania na produktach kraju pochodzenia... dlatego tak ważne jest odróżnienie manufakturek od potężnych chińskich fabryk, które technologią i zainwestownym kapitałem biją o głowę wielu innych "producentów" na rynku AM... największe fabryki ram rowerowych zaopatrujacych największych producentów znajdują się w Chinach i na Tajwanie, tym bardziej śmieszne są sformułowania chiński badziew, chińska jakość, tani chińczyk... suma sumarum ciekawy artykuł... do przemyślenia...

Odpowiedz

Automotive, 16 maja 2019, 8:50 5 -3

Trudno się z tym nie zgodzić. Wystarczy tylko zobaczyć na opakowaniach np marki PHILIPS - małymi literami Made in China a dużymi i pogrubionymi DESIGNED IN GERMANY. Poza tym np. BOSH jak wiadomo ma fabrykę w Chinach i ich pióra wycieraczek są tam produkowane.
Spoza branży motoryzacyjnej ... proszę bardzo Iphone gdzie jest produkowany? .... w Chinach przecież ... .

Odpowiedz

Pogoda, 23 stycznia 2023, 16:51 0 0

Nie prawda moje bosch aerotwin do astry 3wycieraczki są produkowane w austrii ale kosztuja swoje

Odpowiedz

A.M., 16 maja 2019, 9:09 10 -2

Pozostaje kwestia rozróżnienia przed zakupem tzw. badziewia od towaru choćby średniej jakości, bo cena wcale nie musi nam nic sugerować. Niejednokrotnie badziew pośrednicy robią drożej, z byczą marżą, w celu uniknięcia podejrzeń właśnie o kiepską jakość i odwrotnie - średniej jakości robią na niskiej marży w celu zdobycia klienta i rynku oraz zwiększenia obrotów.

Odpowiedz

irek77, 16 maja 2019, 11:01 10 -3

Chińczyk wyprodukuje tak, jak zamawiający chce zapłacić. Ma być tanio - będzie tanio i będzie lipa. Ma być dobrze - nie będzie tanio. Niestety, allegrowi mini importerzy i inne janusze aliexpresa zalewają rynek tylko tym co jest najtańsze.

Odpowiedz

Cześć, 23 stycznia 2023, 16:52 0 0

To mit

Odpowiedz

Realista, 19 maja 2019, 15:43 9 -4

czarny olo gdzie jestes? moglbys wylac swoje zale na temat SKV przecuez masz na ich temat jakas fobie a artykul wpisuje sie w jej oblicza idealnie

Odpowiedz

czarny olo, 20 maja 2019, 21:03 4 -11

I kto tu ma fobie na temat SKV, gdzie w artykule jest o SKV. No chyba, że masz na myśli mit drugi. Ja tylko zwracałem uwagę na fakt, że SKV to najnormalniejszy chińczyk, a firma stosuje najniższych lotów marketing wykorzystując skojarzenia Oryginał, Germany do wprowadzania potencjalnych klientów w błąd, za co jestem tak atakowany przy każdej okazji.

Odpowiedz

realista, 20 maja 2019, 22:15 11 -3

nie każdy jest taki lotny jak ty ;-) pamietasz jak chciales pisac do TRW donos gdy ktos powiedzial ze to jest chinczyk?

Odpowiedz

regi, 21 maja 2019, 9:39 3 -7

Ale wojenki prowadzicie. Kto ma wiedzieć - ten wie.
SKV to i tak kupa.
A TRW europejski, ale słaby.

Odpowiedz

Do Regi, 22 maja 2019, 14:18 9 0

Co ty wiesz o częściach, kup sobie jakieś klocki i się pobaw.

Odpowiedz

czarny olo, 21 maja 2019, 10:52 3 -10

Równie dobrze możesz powiedzieć, że TRW to polak, bo ma fabryki w Polsce, nikt nie przeczy, że TRW nie ma fabryk w Chinach,ale stawianie równości z produktami takimi jak SKV to takie same jak BMW z Tatą oba mają kierownicę i cztery koła.

Odpowiedz

OptymistaatsimytpOsimytpO, 21 maja 2019, 13:25 10 -3

A dlaczego nie porównywać? Taki produkt jak SKV czy inny zamiennik może być z tej samej fabryki co TRW. To tak samo jak w markecie masz sok pod markową nazwą i sok marketowy z tej samej rozlewni, ale pod inną nazwą i w innym opakowaniu, gdzie od razu cena jest niższa a jakość praktycznie ta sama.

Odpowiedz

Janko, 21 maja 2019, 22:52 13 0

dokladnie tak, jakosci SKV nie można odmowic i gdyby mieli marże jak TRW to by i marketing by robił swoje.

Odpowiedz

regi, 22 maja 2019, 11:22 0 -6

Sugerujesz, że TRW z racji ceny ma wysoką marżę?
Bo wiesz... za jakość, liczne fabryki, sprawną logistykę i przepotężny, światowy marketing płaci się niemałe pieniądze.
W ciemno mogę powiedzieć, że mniejsze brandy typu SKV mają wiele większą marżę.

Odpowiedz

regi, 22 maja 2019, 11:27 0 -10

I proszę nie pisać takich bzdur, że SKV możę być robiony w tej samej fabryce co TRW.

TRW nawet nie wie o istnieniu takiej firemki jak SKV.

I skończcie już z tym SKV !

Odpowiedz

Branza moto od 1998, 22 maja 2019, 12:39 2 -2

GDZIE JEST ADMIN TEGO PORTALU ?

Odpowiedz

Do regi, 22 maja 2019, 13:06 11 0

Oj regi jak Ty mało jeszcze wiesz o życiu

Odpowiedz

regi, 22 maja 2019, 13:21 0 -7

Odpowiedź na miare poziomu całej dyskusji ;)

Odpowiedz

Do regi, 22 maja 2019, 13:35 11 0

Heh, bo chodzi o to, żebyś zrozumiał :)

Odpowiedz

dwarf, 29 maja 2019, 7:03 1 0

jeju jak ty mało wiesz. TRW ma zeszmaconą marże tak bardzo ze nie masz pojęcia. Trzeba oddawać na 3-5 oczkach żeby się spasować właśnie z Partnerami profilami i innymi gordonami, kiedy brendy mniej znane można sprzedać spokojnie na 20-30 oczkach.

Odpowiedz

Robin Hood, 29 maja 2019, 10:36 0 0

Należy rozróżnić marżę netto od brutto. Większość dystrybutorów ustawia marżę minimalną na 28-30% a to co powyżej to te symboliczne 2-3 oczka.

Odpowiedz

Tomek, 29 maja 2019, 17:54 4 0

Ty oddajesz na 3-5% a w tym samym czasie TRW zarabia 40-50%. Dlatego właśnie takie marki jak SKV są dobre bo można spokojnie samemu je sprzedać na 30-40% a jakością wcale nie odbiegają.

Odpowiedz

Auto Handel, 22 maja 2019, 14:11 15 -2

Czarny Olo Sam atakujesz markę skv, czytam często artykuły na Motofocusie i często pisałeś o tej marce negatywne komentarze, wydaje się jak by Cię bolało że ta marka jest i się rozwija, ewidentnie widac jak byś był z konkurencji.

Odpowiedz

czarny olo, 23 maja 2019, 16:32 6 -6

W którym momencie, widzisz mój atak na SKV, w tym, że napisałem, że SKV chwali się prawidłowymi parametrami pracy czujnika temperatury, podczas gdy dla innych jest to normalność, ponieważ w innym wypadku czujnik nie będzie działał, czy powątpiewam nad wyrokiem któregoś z miłośników SKV stwierdzającego, że po wyglądzie cewki są takie same czy gdy stwierdzam, że firma stosuje najniższych lotów marketing sugerując, że SKV jest zbieżne z oryginałem wykorzystując niemieckojęzyczne nazewnictwo. Gdzie tu widzisz atak przecież to wszystko prawda, to raczej wszyscy miłośnicy miłośnicy są tak wyczuleni gdy się tylko pojawi temat SKV z reguły nie wypowiadają się na temat tylko leci potok identycznych komentarzy.

Odpowiedz

obiektywny, 23 maja 2019, 22:12 12 -5

tylko Ty jestes jedyny oryginał - czytaj wioskowy głupek który każdemu oznajmi prawdę i jako jedyny ją zna, a fakt jest taki, że w d..e byłeś i g...o widziałeś. Ps, pamiętasz jak nie mając się już o co uczepić napisałeś, że strona SKV jest zrobiona na szablonie a tak naprawdę wykonana jest w najnowszej technologii .Net Core.

Odpowiedz

Auto Handel, 24 maja 2019, 14:45 5 -3

Widać ze Cię boli jak ktoś pisze pozytywnie na skv nie trzeba byc wróżbitą zeby zobaczyc ze masz w tym cel aby komentarz negatywny napisac,wiadomo że zdania są różne ale Ty Czarny Olo jak tylko coś jest nadmienione o skv krytykujesz tą markę odrazu, piszesz o marketingu jak bys mial niewiadomą wiedze na ten temat.

Odpowiedz

Anonim, 24 maja 2019, 16:26 3 -5

Ńa czym polega moja krytyka, albo negatywne komentarze, przecież wszystko co pisze to czysta prawda, a jedynie boli mnie czasami jak przychodzi gościu na serwis i przynosi EGR SKV twierdząc, że to niemiecki oryginał i ma pretensje, że go chce oszukać oferując drożej Pierburga. Ale to co wcześniej stwierdziłem fani SKV nie odnoszą się do tematu tylko od razu wszystkim zarzucają atak.

Odpowiedz

jerry, 24 maja 2019, 16:58 2 -13

Dokładnie. Bardzo niski poziom argumentów. Jestem wieloletnim sprzedawcą w carsie i takie marki dla nas nie istnieją.

Odpowiedz

janek, 24 maja 2019, 17:39 15 -2

strasznie sie rozweinales jako wieloletni sprzedawca w carsie? a co ty nmasz do gadania czym handlujesz przeciez to centrala wam narzuca? Skoro wy nie handlujecie jakims towearem to jakim trzeba byc wiesniakiem by stwierdzic ze inni tez maja nie handlowac "bo takie marki nie istnieja"

Odpowiedz

sraCotuA, 24 maja 2019, 18:35 10 -1

Cars, żadna rewelacja. Lepiej handluje się z Motorolem i Profilem, wiedza, co robią i majądobra ofertę na każdą kieszeń.

Odpowiedz

autoservice, 27 maja 2019, 17:14 9 -1

nie pisz takich rzeczy chlopak cale zycie w carsie robi uwierzyl ze zlapal Pana Boga za nogi a ty tu ze cars to lipa. Widzisz jak jest otumaniony ze jak centrala nie dala mu SKV do handlowania to dla niego ta marka nie istnieje haha

Odpowiedz

Branza moto od 1998, 28 maja 2019, 16:55 1 -4

hhmm !!! Cars nr 1 w PL i chyba nr 5 w Europie,. Faktycznie zadna rewelacja.

Odpowiedz

Tomek, 28 maja 2019, 17:50 9 -1

hmmm !!! Czy duży znaczy lepsza oferta? Nie do końca - przykład Walmart najwieksza sieć sprzedaży detalicznej na świecie, a jednak uwierz mi szczerze syf i towary niskiej jakości z bardzo biedną ofertą.

Odpowiedz

Auto Handel, 24 maja 2019, 22:06 14 -1

Czarny Olo jak możesz pisać prawdę skoro nie handlujesz marką skv,oczywiste jest że będziesz ja oczerniac bo masz w tym cel , zostaw wybór innym a swoje ,,prawdziwe,, żale zachowaj dla siebie

Odpowiedz

zgliczynski.kazimierz9@gmail.com, 11 lipca 2022, 17:33 0 -4

Kupiliśmy wnukowi na zakończenie roku Helikopter S107H pilot 2,4 GHz RC0544 za dobre wyniki i ojciec mgr informatyki puszczał go w mieszkaniu ale tłuk się o ściany , dziadek inwestor i płatnik kazał wyjść na dwór ,,,spadł dwa razy a za trzecim razem wzniósł się wysokość około 100m i i obrał kierunek na wschód w miejscowości Marusza k. Grudziądza i poleciał na wschód nad bardzo wysoki las górzysty i tyle było zabawy a wnuczek płakał,,,SMOK HIŃSKI pożarł dziadka pieniądze ,,,,nie zadziałał dżojstyk ani wyłcznik z przodu dżojstyka ,,, prawdopodobnie nie zadziałał żyroskop ,,,tyle było uciechy i zmartwienia wnuczka z tym Hińskim bublem ,,,ale synowa kupiła Hińskie buty trapery i na trzeci dzień otworzyły pysk do żarcia i skończyło się że musieli iść do Polskiego sklepu i kupić Polskie buty ....Pytam konstruktorów czy nie powinien być wyłącznik awaryjny albo inny sposób zabezpieczenia ,,,,szukano 3 godziny po lesie ale to tak jakby szukali igły w stogu siana lub słomy .... Produkty Hińskie ino mają potężny blask na który łatwo da się złapać. Kazimierz Zgliczyński

Odpowiedz