Czy w twoim warsztacie zalegają zużyte części? Chciałbyś się ich pozbyć? Czy wiesz, że przy okazji możesz nawet zarobić sprzedając je jako rdzenie do regeneracji?
Brak rdzeni, trzeba importować
W Polsce mamy do czynienia z niedostateczną liczbą tak zwanych „rdzeni” części do regeneracji. Niestety, ale wciąż dużo części po demontażu zamiast trafić do firm, które zajmują się ich profesjonalną regeneracją, trafia na portale aukcyjne, skąd wracają na rynek jako części używane.
Rodzi to absurdalną sytuację w której firmy regenerujące części muszą importować rdzenie do regeneracji z innych krajów, podczas gdy nasz rynek jest zalany częściami używanymi.
Mechanicy zachęcani są do tego, aby przy zakupie niektórych nowych części takich jak zaciski hamulcowe, przekładnie kierownicze czy dociski sprzęgła zwracali zużyte części. Zużytych części można się jednak spróbować pozbyć także w przypadku, kiedy nie chcemy kupić nowego produktu, ponieważ firma Lauber prowadzi stronę www.skuprdzeni.pl, na której wyszczególniła części, których skupem jest szczególnie zainteresowana.
W obu przypadkach zawsze warto dowiedzieć się, czy nie da się oddać zużytej części do regeneracji, ponieważ w ten sposób przyczyniamy się do czyszczenia rynku z części używanych.
Dylemat – czy rdzeń się nadaje? Odpowiedź jest prostsza niż myślisz
Zapewne wielu mechaników zastanawia się, czy dana używana część nadaje się do sprzedania jako rdzeń. Może wydawać się, że proces weryfikacji rdzenia jest bardzo trudny i czasochłonny, jednak Lauber znalazł skuteczne i wygodne rozwiązanie.
Po pierwsze na stronie internetowej skuprdzeni.pl znajdują się jasno opisane kryteria przyjęcia rdzeni do regeneracji. Wystarczy sprawdzić, jakie są wymagania dla danej grupy produktowej.
Na przykład w przypadku docisków hamulcowych silnie skorodowane elementy lub dociski z przegrzaną obudową na pewno nie nadadzą się do ponownego użytku. Jeśli jednak docisk jest delikatnie zardzewiały, bo leżał w wilgotnym miejscu lub ma pęknięty odlew – część ta nada się do procesu regeneracji.
Kolejnym usprawnieniem weryfikacji rdzeni jest aplikacja Lauber CBR. W uproszczeniu jest to system w którym pracownik filii Inter Cars może szybko i wygodnie online zweryfikować czy rdzeń nadaje się do regeneracji w fabryce.
Jeśli przyniesiemy część do filii IC, pracownik sprawdzi czy kryteria się zgadzają, obfotografuje część w odpowiedni sposób i prześle przez internet zgłoszenie do ostatecznej weryfikacji. Po niedługim czasie otrzymamy odpowiedź czy część została zaakceptowana i zostanie przyjęta.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Bogdan Lau, 28 czerwca 2018, 19:26 2 0
Jakie rdzenie ?Tylko jakaś "baba laik" mogła coś takiego wymyślić. Po prostu skup części używanych.
Odpowiedz