Od małego auta miejskiego poprzez sportową hybrydę do pojazdu ciężarowego – Textar dostarcza klocki i tarcze hamulcowe w każdym segmencie. Najnowsze ich referencje trafiły właśnie na polski aftermarket.
Up! – najmniejszy model w gamie Volkswagena – doczekał się niedawno najmocniejszej wersji GTI (silnik 1.0 TSI 115 KM). Textar oferuje już do niego klocki hamulcowe na przednią oś o wymiarach 160,2×64,5×20,3 mm (nr referencji 2568303). Nowe elementy są przystosowane do czujników zużycia, w komplecie dostarczane są również śruby prowadzące zacisku.
Z kolei Citroen C4 Cactus pod koniec ubiegłego roku przeszedł facelifting. Do przedniej osi tej wersji (produkowanej od 11/2017) przeznaczone są nowe klocki hamulcowe Textar (nr referencji 2488301). Każdy z nich ma wymiar 136,9×59,2×18 mm, elementy te nie są przygotowane do czujników zużycia, w komplecie znajdują się także śruby prowadzące.
Opel Crossland X to następca Merivy, na tym przykładzie doskonale widać, że użytkownicy samochodów odchodzą od minivanów na rzecz crossoverów. Textar przygotował do tego modelu aż dwie referencje klocków na przednią oś i jedną na tylną. Pod numerem 2488301 oferowane są elementy o wymiarach 136,9×59,2×18 mm, zaś pod 2395401 o wymiarach 137x51x6x19 mm. Do tylnej osi przeznaczona jest referencja 2355406 o wymiarach 87x53x16,2 mm. Żadna z tych pozycji nie jest przygotowana do działania z czujnikami zużycia, za to każda posiada w komplecie po cztery śruby prowadzące zacisku.
Drugim przykładem zmian na rynku jest większy crossover Opel Grandland X, czyli następca minivana Zafira. Nowe w ofercie Textar klocki hamulcowe przeznaczone są do tylnej osi tego modelu. Tu również dostępne są dwie referencje – nr 2582701 (106,1×51,8×17,3 mm) i nr 2583901 (99,1x50x17x5 mm). Żadna z nich nie jest przystosowana do czujników zużycia okładziny ciernej, w każdym zestawie znajdują się niezbędne do montażu śruby, podkładki i spinki.
Także na tylną oś, ale do nowego XC60 (najpopularniejszego modelu Volvo w Polsce) przeznaczona jest referencja o numerze 2214101. Pary klocków tworzą elementy o wymiarach 122,6×56,1×16,1 mm i 122,6×59,6×16,1 mm, które współpracują z czujnikami zużycia.
Ostatnim z popularnych modeli samochodów osobowych, do których Textar rozszerza swoją ofertę jest Hyundai Sonata (prod. od 09/14). Pary klocków na tylną oś (nr 2533701) choć mają zróżnicowaną budowę, to dziedziczą te same wymiary 99,9×40,8×15,7 mm. Wszystkie wyposażono w akustyczny czujnik zużycia.
Topowym modelem w zestawieniu nowych referencji jest hybrydowy roadster BMW i8 (od 03/18). Do jego tylnej osi przeznaczone są dwie pary klocków Textar nr 2456101 o wymiarach 106,2×62,4×18 mm i 106,2x56x18 mm. Przygotowane zostały do działania z czujnikami zużycia, w zestawie są także cztery śruby mocujące.
Nissan NT400 to pojazd ciężarowy o masie całkowitej od 3,5 do 4,5 tony, który na rynku dostępny jest od blisko pięciu lat. Dwie referencje (nr 2922902 i 2932701) przeznaczone są na przednią oś (163,3×67,2×21,4 mm i 164,5×67,8×19,9 mm) oraz dwie (nr 2392103 i 2912113) na tylną oś (109,6×49,9×20,1 mm i 164,7×66,3×20,3 mm). Wszystkie posiadają zintegrowany czujnik zużycia, zaś w opakowaniach znajdują się komplety potrzebnych przy montażu elementów mocujących.
Przy wątpliwościach dotyczących doboru referencji Textar do konkretnego modelu samochodu, można skorzystać z katalogu TecDoc lub multimedialnej aplikacji BrakeBook.
Komentarze