Grupa Bosch osiągnęła w Polsce w 2017 roku obroty w wysokości 5,2 mld złotych, co oznacza 5-procentowy wzrost obrotów w porównaniu do poprzedniego roku.
– Rekordowymi inwestycjami, które wpłynęły na wzrost zatrudnienia, uczciliśmy jubileusz 25–lecia naszej działalności w Polsce, udowadniając tym samym, jak strategiczny dla koncernu Bosch jest polski rynek – powiedziała Krystyna Boczkowska, prezes spółki Robert Bosch oraz reprezentantka Grupy Bosch w Polsce podczas konferencji prasowej w Warszawie.
– W ubiegłym roku zakończyliśmy budowę trzech fabryk, stworzyliśmy własne centrum serwisowe elektronarzędzi, uruchomiliśmy produkcję podzespołów do najnowszych zespołów mocy układu hamowania iBooster 2. Generacji – dodała Krystyna Boczkowska.
W ciągu ostatnich trzech lat Bosch zainwestował w Polsce prawie 1,3 miliarda złotych (300 milionów euro), przy czym w samym 2017 roku inwestycje wyniosły 570 mln złotych. Zostały one przeznaczone m. in. na budowę i dalszy rozwój zakładów produkcyjnych, rozbudowę centrów logistycznych i szkoleniowych.
Należący do dywizji Mobility Solutions dział Części Samochodowych odnotował w 2017 dwucyfrowy wzrost obrotów. Ważnym elementem strategii działu jest rozwijanie autoryzowanej sieci warsztatów samochodowych działającej m. in. pod markami Bosch Car Service i AutoCrew. Obecnie zrzesza ona ponad 400 autoryzowanych warsztatów i jest największą w Polsce siecią związaną z producentem części zamiennych. Rozwijała się również produkcja układów hamulcowych w Fabryce Bosch w Mirkowie k. Wrocławia – w ubiegłym roku sprzedaż wzrosła tam o ponad 70%.
Grupa Bosch w Polsce wspiera promowanie nowoczesnej edukacji technicznej, między innymi prowadząc programy edukacyjne dla gimnazjów i szkół średnich. Trwa ósma edycja Akademii Wynalazców im. Roberta Boscha, której celem jest popularyzacja kierunków technicznych jako dalszej ścieżki kształcenia. W programie dotychczas wzięło udział ponad 10 000 uczniów z Warszawy i Wrocławia. Ponadto działania wspierające nowoczesną edukację techniczną prowadzą Centrum Szkoleniowe Techniki Motoryzacyjnej Bosch oraz dział Termotechniki, oferując uczniom i nauczycielom technicznych szkół średnich szkolenia obejmujące nowoczesne systemy napędowe oraz grzewcze.
Strategia i przewidywania Grupy Bosch na rok 2018
Po rekordowym roku finansowym 2017, Grupa Bosch spodziewa się w tym roku wzrostu w wysokości 2–3%, co jest uwarunkowane ryzykami ekonomicznymi i geopolitycznymi. W pierwszych trzech miesiącach b.r. obroty koncernu utrzymywały się na wysokim poziomie z ostatniego kwartału poprzedniego roku i wyniosły z pominięciem efektu różnic kursów wymiany walut ok. 5%.
Według prezesa Bosch ważnymi zadaniami stojącymi przed spółką są poprawa jakości życia ludzi i ochrona klimatu:
– Motto „Technologia bliżej nas” motywuje nas do tego, aby opracowywać i stosować najlepsze z możliwych technologii po to, aby skuteczniej chronić środowisko. Chcemy zapewnić ludziom zarówno mobilność, jak i dobrą jakość powietrza – powiedział w Renningen dr Volkmar Denner, prezes zarządu spółki Bosch podczas konferencji prasowej.
Aby wizja niskoemisyjnego ruchu drogowego stała się rzeczywistością, spółka inwestuje znaczące kwoty w sukces rynkowy elektromobilności, ale także w dalszy rozwój technologii silników spalinowych. Bosch dokonał właśnie przełomu w technologii Diesla: w ramach zaprezentowanej ostatnio najnowszej technologii konstruktorom udało się znacznie obniżyć emisję tlenków azotu. Wyposażone w udoskonaloną technologię samochody testowe emitują średnio 13 mg tlenków azotu na kilometr już dziś.
– Technologia Diesla ma przed sobą przyszłość, a samochody z silnikami Diesla pozostaną kluczowym elementem mobilności także w nadchodzących latach – powiedział prezes spółki Bosch.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
oBosz, 7 czerwca 2018, 0:45 0 0
miałem kosiarkę BOSCH- zepsuła się; teraz płyta ceramiczna AGD BOSCH - też się zapesuła. auto części też tak się psują BOSCH , , he ?
Odpowiedz