Paski PV produkowane są dla napędów pomocniczych samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych i autobusów. Wzrost liczby akcesoriów (klimatyzacja, pompy wspomagania kierownicy, alternatory, pompy wody, pompy podciśnieniowe, itp.), jak również warunki działania w temperaturze do 130°C, spowodowały konieczność unowocześnienia materiałów i technologii struktury paska.
Wszystkie paski Poli-V Dayco wykonane są z materiału EPDM (Etylen-Propylen- Dien- Monomery) według ostatnich standardów wymaganych przez sektor Automotive i zapewniają wytrzymałość, niezawodność, wyciszenie oraz długotrwałość działania.
Charakteryzuje je:
- Giętkość, by mogły być użyte na kołach pasowych o niewielkiej średnicy
- Wymiary umożliwiające zastosowanie jednego tylko paska dla większej ilości urządzeń pomocniczych
- Przekazywanie mocy również przez grzbiet, szczególnie w przypadku „podwójnego ożebrowania”
- Wysoki zakres temperatury działania zapewniający dłuższą żywotność
Zgodnie z zapotrzebowaniem branży Automotive Dayco opracowała także dla Aftermarket paski Poli-V ostatniej generacji EPDM3 będące w stanie przekazywać wysokie obciążenie robocze w silnikach ostatniej generacji zachowując taką samą długotrwałość układu.
Poza tradycyjnymi układami przekazywania mocy opartymi na paskach Poli-V i napinaczach, Dayco jest obecne tak w pierwszym wyposażeniu, jak i na rynku części zamiennych ze swymi paskami Poli-V elastycznymi przewidzianymi w niektórych silnikach o stałym rozstawie osi i niewielkich rozmiarach paska. Paski te nie wymagają stosowania zewnętrznych systemów napinania (napinaczy).
Montaż ich wymaga użycia specjalnych narzędzi, pozwalających na wydłużenie i prawidłowe ułożenie paska na kołach pasowych.
Dostępne dla silników Fiat, Alfa, Peugeot, Citroen, Ford, Volvo.
Komentarze