Gdy klocki hamulcowe piszczą…

, 14 lipca 2017, 14:56

Bywa, że montaż nowych klocków hamulcowych nie zawsze przynosi oczekiwany efekt. Powodem irytującego piszczenia nie zawsze jest jakość okładzin ciernych.

Niezadowolony klient może powrócić do warsztatu z reklamacją, której przyczyny w prosty sposób można było uniknąć. Firma TMD, właściciel marki Textar, od wielu lat współpracuje z koncernami motoryzacyjnymi już na etapie projektowania samochodu. Dzięki temu wiele opracowanych wspólnie rozwiązań trafia do fabryk na pierwszy montaż. Te same elementy, w niezmienionej postaci, przeznaczone są również na aftermarket. Jednak montaż nowych klocków Textar w używanym pojeździe nie zawsze przywróci stan oryginalny.

Podczas eksploatacji samochodu dochodzi do mechanicznego zużycia się wszystkich elementów, co w przypadku współpracujących ze sobą części może powodować nieznaczne różnice w dopasowaniu.

– Nie raz do naszego działu technicznego trafiały dopiero co zamontowane w samochodzie klocki hamulcowe. Jako przyczynę reklamacji podawano wadliwe ich wykonanie, co objawiało się uciążliwym piszczeniem w trakcie hamowania. – mówi Mirosław Przymuszała przedstawiciel marki Textar w Polsce – Badania nie wykazywały jednak żadnych nieprawidłowości, ani uszkodzeń mechanicznych. Jak się okazało przyczyną powstawania tych pisków były wyrobione już zaciski, o które ocierały się klocki hamulcowe.

Rozwiązaniem tego problemu jest innowacyjna podkładka tłumiąca drgania Textar Q+. Jest to wykonany z blachy element, który za pomocą specjalnego kleju nakłada się bezpośrednio na powierzchnię klocka stykającą się z zaciskami hamulcowymi. W efekcie odczuwalne dla kierowcy i pasażerów drgania oraz piski zostają niemal w 100 procentach zminimalizowane.

– Dla mechanika serwisowanie używanych, nierzadko ponad 10-letnich, samochodów jest trudnym zadaniem. Mają one małą wartość rynkową, stąd ich właściciele nie są skłonni ponosić dodatkowych kosztów. – mówi Jakub Ślusarczyk, właściciel serwisu Ślusarczyk Auto w Tarnowie – O ile kierowcy mają świadomość, o konieczności regularnej wymiany klocków hamulcowych, to trudno przekonać ich do inwestycji w nowe zaciski w miejsce zużytych. W tym przypadku zastosowanie podkładki tłumiącej drgania Textar Q+ jest dobrym ekonomicznie i wystarczającym rozwiązaniem.

Podkładka tłumiąca drgania Q+, podobnie jak wszystkie produkty marki Textar, przewyższa wymagania dyrektywy UE określone dla standardu ECER90.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

peper, 15 lipca 2017, 12:52 0 0

Z treści artykułu wynika że można kupić osobno taką nakładkę - ????

Odpowiedz

Dociekliwy, 15 lipca 2017, 13:53 3 -1

Piszczenie klocków hamulcowych najczęściej jest wynikiem wibracji o wysokich częstotliwościach, jakie powstają podczas hamowania, na styku klocek-tarcza hamulcowa.Bardzo często problem świszczących hamulców związany jest z uszkodzeniem tarcz hamulcowych. Tarcze, w trakcie hamowania, nagrzewają się – może dojść do ich przegrzania, wówczas na powierzchni tarczy osadza się cementyt – bardzo twardy osad, który znacząco zmniejsza skuteczność hamulców, a ponadto powoduje hałas w postaci pisków. Ta reklamowana "nakładka" ma za zadanie wyciszyć i wyeliminować odgłosy na styku klocek-zacisk .Jeśli klocek hamulcowy nie pracuje płynnie, nie cofa się w odpowiednim momencie, podczas jazdy delikatnie ociera o tarczę hamulcową, to prędzej czy później ulega przegrzaniu, a materiał, z którego jest zbudowany, nieodwracalnie zmienia swoje właściwości. Wówczas zaczynają piszczeć hamulce.

Odpowiedz