Sava, producent opon z Europy Środkowej, przedstawił nową oponę letnią typu high-performance o zwiększonym przebiegu, lepszych osiągach i krótszej drodze hamowania na mokrej nawierzchni.
Niezależna organizacja badawcza TÜV SÜD Automotive, po gruntownych testach potwierdziła dobre osiągi nowej opony – Sava intensa hp. Charakterystyka opony została porównana z trzema azjatyckimi i dwiema europejskimi oponami konkurencji z tego samego segmentu.Na mokrym asfalcie opona Intela była nawet do 20% skuteczniejsza od swoich azjatyckich konkurentów.
Kluczową zaletą nowej opony jest jej bardzo dobre zachowanie podczas jazdy i hamowania na mokrej nawierzchni przy jednocześnie długim przebiegu. Jest to możliwe dzięki nowej konstrukcji opony, poprawionej rzeźbie bieżnika oraz nowoczesnej mmieszance silikonowej. „Podczas konstrukcji opony jednym z najważniejszych wyzwań jest osiągnięcie doskonałych wyników w obu dziedzinach: osiągów i przebiegu, ponieważ oba kryteria wypływają na siebie” – wyjaśnia Przemysław Zakrzewski Brand Manager marki Sava w Goodyear Dunlop Tires Polska.
Orginalna charakterystyka jazdy i hamowania na mokrej nawierzchni jest efektem dużej liczby domykających się bloków bieżnika. Lamelki na barkach opony oraz obszarach pośrednich zostały ulepszone, aby zapewnić większą sztywność, przekładającą się na zwiększenie bezpieczeństwa pokonywania zakrętów i w rezultacie lepsze prowadzenie.
Nowa konstrukcja bloków bieżnika oraz innowacyjna mieszanka silikonowo-polimerowa przyczyniają się do wydłużenia potencjalnego przebiegu opony. Bardziej płaski i szerszy profil nowej opony oznacza jej lepszy kontakt z nawierzchnią. To przekłada się na bardziej równomierny rozkład ciśnienia, co z kolei oznacza bardziej równomierne zużycie bieżnika. Innowacyjny silikonowy składnik bieżnika oraz niska waga opony wpływają na zmniejszenie oporu toczenia, dzięki czemu znacząco obniża się zużycie paliwa.
Sava intensa hp dostępna jest w szerokiej gamie rozmiarów od 175/65R14 82H aż po 255/35R18 94W XL.
Komentarze