Continental wprowadził na polski rynek oponę letnią CrossContact ATR, przeznaczoną do SUV-ów oraz z napędem na cztery koła. Nowa opona zapewnia niezawodną przyczepność zarówno na asfalcie, jak i w terenie. Opona jest dostępna w 21 rozmiarach – od 15 do 20 cali.
W celu uzyskania dobrej przyczepności w terenie, inżynierowie Continental wyposażyli CrossContact ATR w specjalne „zęby” między rowkami oraz zaprojektowali otwartą konstrukcję bieżnika z duża liczbą ukośnych lameli, które zapewniają szybkie odprowadzanie wody. Taki wzór bieżnika zapewnia lepsze własności trakcyjne oraz niezawodną przyczepność na nieutwardzonym terenie. Aby zapewnić optymalne własności na różnych nawierzchniach zastosowano także specjalną mieszankę gumową o wysokiej zawartości siliki. W rezultacie, nawet na mokrych i śliskich drogach, nowa opona do SUV-ów ma bardzo dobrą przyczepność oraz umożliwia bezpieczne hamowanie.
Przy jeździe po nierównych, kamienistych szlakach duże bloki bieżnika i trwała mieszanka gumowa zapewniają samoczynne wypychanie kamieni z rowków oraz wysoką odporność na przecięcia czy pęknięcia.
Konstrukcja nowej opony charakteryzuje się wytrzymałymi, mocno zarysowanymi na ścianie bocznej przedłużeniami bloków bieżnika, które mają na celu ochronę przed uszkodzeniami bocznymi. Wprowadzono również żebro ochronne, chroniące felgę i oponę w przypadku kontaktu z krawężnikiem lub niebezpiecznymi przeszkodami w trudnym terenie.
Nowa opona jest obecnie dostępna w 21 rozmiarach, od 15 do 20 cali, w szerokościach od 205 do 275 mm oraz z profilami pomiędzy 40 a 80. CrossContact ATR jest homologowana dla prędkości do 240 km/h i jest odpowiednia do szerokiej gamy SUV-ów i pojazdów z napędem na cztery koła.
Komentarze