Nowe opony Continental

28 kwietnia 2006, 0:00

Nowe opony ContiSportContact 3 – lepsza przyczepność podczas jazdy i hamowania
Kolejny raz skrócona droga hamowania, lepsza przyczepność oraz asymetryczny wzór bieżnika podkreślający sportowe atuty samochodu – takie właściwości zapewniają najnowsze opony ContiSportContact 3.
CSC 3 są udoskonaleniem opon ContiSportContact 2: droga hamowania na suchej i mokrej nawierzchni została skrócona o pięć procent, zabezpieczenie przed aquaplaningiem wzrosło o 6 procent, zaś opór toczenia i zużycie spadło o 5 procent.


Żebrowy wzór bieżnika zapewnia krótką drogę hamowania
Szczególnie podczas hamowania asymetryczny, żebrowy wzór bieżnika nowych opon ContiSportContact 3 przynosi znaczne korzyści w porównaniu z bieżnikiem blokowym. Siły powstające podczas hamowania są równiej rozprowadzane i mogą być przez to wydajniej wykorzystywane. Drobne lamele w żebrach bieżnika skonstruowane są w taki sposób, by elementy bieżnika wzajemnie się wzmacniały i rozprowadzały siły hamowania po całej strukturze bieżnika.


Asymetria poprawia charakterystykę prowadzenia
Asymetryczny wzór bieżnika umożliwił konstruktorom uzyskanie dobrej przyczepności i lepszego prowadzenia. To z kolei oznacza bezpieczeństwo podczas nagłych manewrów, przyczepność w zakrętach i dodatkową stabilność prowadzenia przy dużych szybkościach.

Inny wzór bieżnika na tylną oś do samochodów sportowych i tuningowanych
Specjaliści firmy Continental opracowali specjalną odmianę bieżnika do samochodów sportowych o dużej mocy z napędem na tylną oś. W centralnej części opony przebiegają dwa żebra, oddzielone kanałem w kształcie litery Y, zapewniającym wyższą stabilność jazdy w zakrętach i na prostych. Szerszy wzór bieżnika z większymi klockami, jak również większa ich liczba zapewniają samochodom tuningowanym o dużej mocy maksymalną przyczepność. Opony ContiSportContact Vmax – zatwierdzone dla prędkości do 360 km/h
Duża liczba rowków zapewniających maksymalne chłodzenie opony podczas jazdy z najwyższą prędkością oraz głębokość bieżnika wynosząca 6,3 do 7 mm, zapewniająca doskonałe prowadzenie, to gwarancja odpowiednich właściwości opon ContiSportContact Vmax przy szybkościach do 360 km/h. Duża liczba rowków gwarantuje dobre rozprowadzenie wody na mokrych nawierzchniach.
Opony ContiEcoContact 3 dla aut klasy kompaktowej
Opony ContiEcoContact 3 zapewniają krótką drogę hamowania na suchej i mokrej nawierzchni, niski opór toczenia i długą żywotność. Opony ContiEcoContact 3 dają możliwość obniżenia poziomu spalania niemal wszystkim samochodom w klasie kompaktowej.


Opony Continental 4×4


Continental produkuje sześć rodzajów opon letnich do samochodów z napędem na cztery koła. Opony Conti4x4Contact przeznaczone są do jazdy terenowej, natomiast Conti4x4SportContact do szybkiej, sportowej jazdy drogowej samochodami klasy SUV.
Opony ContiCrossContact UHP skonstruowano z myślą o drogowej jeździe samochodami 4WD z mocnymi silnikami.
W 2006 roku Continental znacznie poszerzył gamę opon do modeli aut z napędem 4×4, wprowadzając aż 17 nowych rozmiarów.
Opony Conti4x4Contact, Conti4x4SportContact i ContiTrac SUV
Opony Conti4x4Contact gwarantują szybkie reakcje na ruchy kierownicą i wysoki poziom stabilności kierunkowej. Przesunięty układ bieżnika zapewnia wyjątkowo cichą jazdę, a szerokie kanały w układzie wzdłużnym i poprzecznym znacznie podwyższają odporność na aquaplaning. Opony Conti4x4Contact są przeznaczone dla małych i średnich samochodów klasy SUV i crossover.

Do szybkich pojazdów 4WD z mocnymi silnikami, Continental poleca opony Conti4x4SportContact, przystosowane do jazdy z prędkością do 300 km/h. Asymetryczny wzór bieżnika ze zwartą zewnętrzną częścią barkową zapewnia wyjątkową stabilność podczas pokonywania zakrętów, a szerokie kanały gwarantują dobre odprowadzanie wody na mokrych nawierzchniach, przez co ograniczają ryzyko aquaplaningu. Przesunięty układ kanałów bieżnika sprawia, że opona toczy się bardzo cicho. Opony Conti4x4SportContact są montowane jako wyposażenie fabryczne w Porsche Cayenne i wielu innych pojazdach.


Opony ContiTrac SUV, dzięki komputerowo zoptymalizowanemu wzorowi bieżnika, zapewniają średnim i ciężkim pojazdom z napędem 4WD dobrą przyczepność na drodze i w terenie. Ich właściwości dostosowane są do rozmiaru i wagi średnich i ciężkich samochodów amerykańskich i japońskich z napędem na obie osie. Model ContiTrac SUV dostępny jest w szerokiej gamie rozmiarów dla felg od 15 do 17 cali. Niemal wszystkie modele opon ContiTrac SUV dostępne są w wersji z literami w białym obramowaniu.


Opony ContiCrossContact AT
Opony ContiCrossContact AT zostały opracowane z myślą o tych kierowcach, którzy planują jazdę swoim pojazdem 4WD w terenie, ale wciąż oczekują komfortowego marginesu bezpieczeństwa w trakcie jazdy w ruchu miejskim.


Wyposażając ten model opon w otwarty bark, konstruktorom nowych ContiCrossContact AT udało się zapewnić optymalną charakterystykę prowadzenia w terenie. W efekcie opony zapewniają dobrą przyczepność na luźnej nawierzchni oraz wysoki poziom bezpieczeństwa podczas pokonywania zakrętów w trudnych warunkach terenowych. Dzięki zastosowaniu odpornej na zużycie mieszanki bieżnika, jazda w terenie nie powoduje uszkodzeń opon. Większość rozmiarów opon ContiCrossContact AT dostępna jest w wersji z literami w białym obramowaniu.


Opony ContiCrossContact UHP
Continental produkuje także specjalne opony do wyjątkowo mocnych samochodów z napędem na cztery koła – ContiCrossContact UHP. Ich charakterystyka – krótka droga hamowania i podwyższona stabilność w zakrętach – odpowiada wymaganiom takich pojazdów z napędem 4WD jak Porsche Cayenne czy BMW X5. ContiCrossContact UHP są także dostępne w wersji 23- i 24-calowej. Zaspokajają one w ten sposób większość potrzeb w zakresie modernizacji i tuningu w klasach szybkości V, W, Y i Z (dla prędkości od 240 km/h do ponad 300 km/h).

Opony ContiCrossContact LX
Asymetryczne opony ContiCrossContact LX z otwartym barkiem zewnętrznym oferują dobre prowadzenie i krótką drogę hamowania nawet w najtrudniejszym terenie. W oczywisty sposób wynika to ze wzoru bieżnika, który wykorzystuje elementy konstrukcyjne opon przeznaczonych do jazdy w ciężkim terenie. Na asfalcie opony ContiCrossContact LX zapewniają precyzyjne reakcje na ruchy kierownicą i doskonałą trakcję podczas jazdy na wprost. Trzy obwodowe żebra z naprzemiennym układem klocków bieżnika i wyraźnie zarysowane lamele odpowiadają za dobrą charakterystykę prowadzenia i cichobieżność.

Opublikowane przez: Redakcja

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!