Continental Truck Tyres Europe ogłosił premierę swojej nowej opony dla szybko rozwijającego się segmentu naczep typu mega.
Opona 445/45 R 19.5 HTL1 oferuje klientom flotowym korzyści w postaci oszczędności paliwa, zwiększenia maksymalnych przebiegów opon, a także powiększenia możliwości załadunkowych.
Wzrost użytku w segmencie naczep typu mega przewidywany jest na 10% rocznie w latach 2006-2010, wraz z korespondującym z nim wzrostem popytu na specjalistyczne opony naczepowe. Mniejsza średnica opony 445/45 w porównaniu z innymi oponami do naczep, takimi jak 435/50 R 19.5 daje oszczędność wysokości do 30mm. Umożliwia to obniżenie wysokości pokładu naczepy dla zwiększenia ładowności: wewnętrzna trzymetrowa wysokość załadunku (wystarczające do umieszczenia trzech Europalet) jest możliwa do uzyskania przy pozostawieniu czterometrowego limitu wysokości samochodu jaki obowiązuje w większości państw Europy. Dzięki temu, że przestrzeń uzyskana pod nadkolem pozwala na dodatkowy ruch zawieszenia, fabryki naczep mogą także zoptymalizować modele podwozia.
]1L[
Oprócz maksymalizacji przebiegu opon, długoterminowe użytkowanie gwarantuje także niski opór toczenia opony 445/45 R 19.5 HTL1. Zgodnie z wewnętrznymi badaniami, Continental Opony Ciężarowe ustaliła kryterium oporu toczenia na rynku: testy wykazały oszczędności paliwa wyższą nawet o 5 % przy innych porównywalnych oponach .
Opona 445/45 R 19.5 HTL1, o nośności osi 9t, jest produktem uzupełniającym Continental obok dobrze znanej na rynku opony 385/55 R 19.5 HTL1 (nośność osi 8t) i 385/55 R 22.5 dla MidiLiner, daje wygodne możliwości transportowe dla klientów flotowych.
Komentarze