Przewody paliwowe odpowiedzialne są za transport paliwa ze zbiornika do silnika. W pierwszej fazie transportu następuje zassanie paliwa przez pompę oraz następnie przekazanie poprzez filtr paliwa do pompy wysokiego ciśnienia.
Przewody paliwa są niejednokrotnie pomijane podczas konserwacji samochodu, a uszkodzenia mogą powodować wycieki, które, w przypadku większych uszkodzeń, będą powodować spadek ciśnienia paliwa dostarczanego do silnika, a tym samym unieruchomienie go. Pierwszymi objawami uszkodzenia przewodów może być wydobywający się charakterystyczny zapach paliwa bądź widoczne ślady wycieku (wilgotne przewody).
Przewody paliwowe są przez cały czas narażone na szereg czynników, które mogą prowadzić do obniżenia ich trwałości lub uszkodzenia. Przewody paliwowe powinny być odporne na podwyższoną temperaturę, ciśnienie panujące wewnątrz, a także warunki atmosferyczne, przetarcia oraz wibracje.
Wśród gumowych przewodów paliwowych istnieją 2 podstawowe rodzaje oplotu: wewnętrzny oraz zewnętrzny. W przypadku tekstylnego oplotu zewnętrznego może zachodzić podwyższone ryzyko uszkodzenia zewnętrznej warstwy poprzez przetarcia oplotu lub w wyniku jego reakcji na skutek panujących warunków atmosferycznych. Oplot tekstylny nie jest tez w swojej charakterystyce idealnie szczelny, co może powodować szybsze starzenie się wewnętrznej warstwy gumowej.
W przypadku występowania dodatkowej warstwy zewnętrznej, istnieje możliwość zastosowania 2 różnych rodzajów gumy: wewnętrznej, która będzie odporna na działanie płynów oraz zewnętrznej, odpornej na warunki atmosferyczne oraz przetarcia. W przypadku tej opcji, stabilizująca warstwa tekstylna, znajdująca się wewnątrz przewodu, może dalej pełnić swoją funkcję, jednocześnie będąc chronioną przez zewnętrzną warstwę gumową.
Zastosowanie dwóch różnych mieszanek gumy w wężach z oplotem wewnętrznym umożliwia takie ich dobranie, aby należycie spełniały swą funkcję, oferując jednocześnie produkt w przystępnej cenie.
W przypadku warstwy wewnętrznej, najistotniejszym czynnikiem jest odporność na substancje chemiczne, które będą „podróżowały” danym przewodem paliwowym.
W przypadku przewodów paliwowych, oferowanych przez firmę TEDGUM, element wewnętrzny stanowi syntetyczny NBR (Kauczuk akrylonitrylo – butadienowy), który jest kopolimerem butadienu oraz akrylonitrylu i charakteryzuje się on odpornością na: oleje silnikowe, opałowe, transformatorowe, smary, płyny hydrauliczne, węglowodory alifatyczne, propan, butan, benzynę, alkohole, wodne roztwory soli. Wewnętrzna, gładka warstwa stanowi łatwy i niezaburzający przepływu materiał.
Zewnętrzna część przewodów firmy TEDGUM wykonane są z syntetycznego CR (Kauczuk chloroprenowy), który ma za zadanie chronić wewnętrzną część z oplotem, aby maksymalnie przedłużyć żywotność przewodu. Element ten charakteryzuje się wysoka odpornością na: ozon, kwasy, przetarcia, oleje (mineralne i syntetyczne), starzenie pod wpływem warunków atmosferycznych – takich jak temperatura – oraz promienie słoneczne, a także jest trudnopalny.
Ważnym elementem stanowiącym o jakości oferty firmy TEDGUM, poza trwałością przewodów, jest także bogata oraz stale powiększana gama produktów, która w chwili obecnej składa się z 22 średnic zaczynając od 3,2 mm aż do 100 mm. Przewody oferowane przez firmę TEDGUM dostosowane są do pracy w temperaturach od -35 do +90 ºC (maksymalna temperatura to +110 ºC) oraz przy ciśnieniach roboczych 145psi (10bar) oraz ciśnieniu rozrywającym 435psi (30bar).
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
kris, 20 czerwca 2018, 16:25 0 0
Czy Tedgum ma w ofercie przewód paliwowy który może być użyty wewnątrz zbiornika paliwa?
Odpowiedz
Wombat, 21 kwietnia 2020, 17:41 2 0
Przecież te przewody to tandeta, właśnie trzeci raz wymieniam bo benzyna je rozpuscila. Tragedia.
Odpowiedz
Tomek, 26 lipca 2022, 12:15 0 0
i 3 razy zakładasz to samo mimo, że nie daje rady? Albo kręcisz albo mądrością nie grzeszysz :D
Odpowiedz
Bartosz, 14 lutego 2021, 11:00 0 0
Dokładnie tandeta... po roku w motocyklu wąż przelewowy łączący dwie połówki baków caly spekal. Szajs jestem w szoku co sie z nim stalo
Odpowiedz
Tomek, 27 października 2021, 14:14 0 0
Ja montuję ich przewody od dwóch lat i nic nie wraca.
Odpowiedz