Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 22.11 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 22.11 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 22.11 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

Mercedes-Benz

Nowe sondy lambda NTK dla VW, BMW i Mercedes-Benz

Sondy lambda dla modelu Golf 1,6 Koncern Volkswagen wybrał po raz kolejny do fabrycznego montażu modelu Golf w dwóch wersjach silnikowych sondy lambda NGK Spark Plug, występujące pod nazwą marki NTK. W ten sposób w tych popularnych samochodach silnik o pojemności 1,6 litra wyposażony jest seryjnie w sondę NTK do pomiaru zawartości tlenu, natomiast silnik […]

Silniki Diesla – od 80 lat w samochodach

Minęło ponad 100 lat od czasu, gdy Rudolf Diesel uzyskał patent na zaprojektowany przez siebie stacjonarny silnik wysokoprężny i dokładnie 80 lat od czasu, gdy pojawił się pierwszy samochód z silnikiem Diesla. Początkowo diesel kojarzył się jedynie z dymiącym autem o słabych osiągach i problemach z rozruchem zimą. Jednak nowe rozwiązania w zakresie zwiększenia wydajności […]

Świece zapłonowe Boscha w Smart Forfour i Mercedes-Benz

We wszystkich silnikach benzynowych nowego modelu Smart Forfour są stosowane wyłącznie świece zapłonowe Bosch. Świece zapłonowe tej firmy można znaleźć w dwóch trzecich silników produkowanych przez koncern DaimlerChrysler. Świece zapłonowe Boscha FR 7 SE, stosowane w silnikach benzynowych modelu Smart Forfour, wyposażone są w odporne na zużycie elektrody niklowo-itrowe. Lepszy zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej gwarantuje bardzo […]

SKF zmniejsza koszty ponoszone przez właścicieli samochodów ciężarowych

Dzięki wprowadzeniu na rynek zestawu Trouble Free Universal Joint (bezobsługowe złącze uniwersalne), firma SKF pomaga flotom i właścicielom samochodów ciężarowych zredukować koszty konserwacji, a więc przeglądów, zmiany oleju, czyszczenia i smarowania, zmniejszając tym samym negatywne oddziaływanie na środowisko. Osiem lat po wprowadzeniu na rynek pierwszego niewymagającego konserwacji łożyska ze złączem uniwersalnym, przeznaczonego do stosowania w […]

ABS standardowym wyposażeniem w Europie Zachodniej

Od lipca 2004 każdy nowy samochód osobowy produkowany na rynek zachodnioeuropejski musi być wyposażony w system ABS zapobiegający blokowaniu się hamulców w trakcie hamowania. Takie zobowiązanie dobrowolnie podjęły w 2001 roku koncerny motoryzacyjne zrzeszone w Europejskim Związku Producentów Samochodów (ACEA). 26 lat po tym, jak Bosch wspólnie z koncernem Mercedes-Benz w 1978 roku po raz […]