Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
12:42 Nowy alternator w ofercie AS-PL. Pasuje do popularnych modeli grupy VAG. 10:00 Szkolenia Bosch – grudzień 2024 22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 22.11 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 22.11 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego

Audi

BILSTEIN powiększa ofertę katalogową

Katalog amortyzatorów i zestawów montażowych BILSTEIN został poszerzony o referencje pasujące do 323 różnych modeli samochodów. Nowe referencje przeznaczone są do pojazdów osobowych i lekkich dostawczych. 

Nowości w ofercie marki BLIC

Oferta karoseryjna marki BLIC, której produkty są dostępne w sieci Inter Cars, została poszerzona o kilkadziesiąt nowych referencji osłon tarcz hamulcowych.

Premiera najszybszej opony w Poznaniu

W czasie targów Motor Show w Poznaniu, Michelin prezentuje po raz pierwszy w Polsce swoją najnowszą oponę o wysokich osiągach. Pilot Sport 4 S posiada najwyższy indeks prędkości (Y) umożliwiający jazdę przy ponad 300 km/h.

TEXTAR zwiększa ofertę klocków i tarcz hamulcowych

TEXTAR poszerzył katalog referencji klocków i tarcz hamulcowych przeznaczonych na aftermarket.

MEYLE wprowadza kołnierze uszczelniające wał korbowy

MEYLE oferuje teraz warsztatom moduły kołnierzy uszczelniających PTFE dla ponad 2000 zastosowań w samochodach ze zintegrowanym kołem spustowym.

Chowany hak holowniczy na aftermarkecie

Jak podaje Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM) wartość produkcji części motoryzacyjnych w Polsce w 2016 roku to ponad 70 mld złotych. Na motoryzacyjnym aftermarkecie wciąż pojawiają się nowe produkty. Tym razem nowością jest chowany hak holowniczy.

Filtry kabinowe MEYLE-ORIGINAL do Volkswagenów

Firma MEYLE AG oferuje program filtrów kabiny dla wszystkich popularnych marek. W części filtrów przeznaczonych dla pojazdów grupy VAG, szczególną uwagę zwrócono na uproszczenie montażu. 

Rightsizing – nowy (lepszy?) trend w konstrukcji silników

Przez ostatnie lata obserwowaliśmy dynamiczny rozwój downsizingu, czyli trendu obniżania pojemności skokowej silników pojazdów. Mniejsze, acz bardziej wysilone silniki miały imponować wydajnością i ekonomicznością. Coś poszło jednak nie tak, gdyż producenci powoli zaczynają wycofywać się z downsizingu.

Sprytny sposób na wadliwe pompy common rail

Każdy mechanik, który miał do czynienia z silnikami wysokoprężnymi 2.0 TDCi z Forda Mondeo III wie, jak kosztownym problemem jest łuszczenie się wałka pompy wysokiego ciśnienia. W Fordach Mondeo trzeciej generacji (2001-2007) do końca produkcji sobie z tym nie poradzono. W efekcie prawie każdy egzemplarz wcześniej czy później dotyka plaga metalowego pyłu, niszczącego po kolei […]

Dieselgate: Bosch chce ugody w USA

Bosch zawarł ugodę w celu zakończenia postępowania związanego z aferą Dieselgate. Podczas śledztwa ustalono, że wykorzystana przez Volkswagena do „oszukiwania” podczas testów emisji spalin technologia pochodziła od niemieckiej firmy. Bosch nie przyznaje się do odpowiedzialności. W Polsce z kolei zaczyna się postępowanie UOKiK przeciwko VW.